2012-09-30, 22:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valach
Det är inte hyckleri, västerländska invandrare som danskar, tyskar, amerikaner etc. sköter sig bättre än araber och negrer. Procentuellt hur många tyskar bosatta i Sverige jämfört med procentuellt antal somalier bosatta i Sverige har sin huvudsakliga försörjning och vilka är mest kompetenta till ett arbetsliv?

Naturligtvis är det så. Det finns många undersökningar som visar det.
Tyskar och danskar eller varför inte japaner och thailändare är knappast de som står för den stora ökningen av brottsligheten i Sverige.

Kan inte alls hålla med ts. I stort sett alla jag talar med är emot vansinnet. För att förkomma det kortet så är det definitivt inte bara nationella som jag talar med. De senaste åren så har fler och fler börjat vakna, även om de allra flesta sover ännu. Även vänstermänniskor har nu börjat få upp ögonen och reagera mot vansinnet.
Citera
2012-09-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Vilka grupper? Ja för att inte generalisera allt för mycket så är det enkelt att säga dagens ungdom helt enkelt. Vi 80 och 90-talister som vuxit upp under de senaste 20 åren har ju fått uppleva mångkulturen och dess effekt på ett helt annat stadie än vad resten av svenska folket har gjort under sin uppväxt. Den hotfulla stämningen i skolorna, fritidsgårdarna, fotbollsplanerna, vissa bostadsområden och ute på stan etc. All typ av förstörelse, kriminaliteten, många invandrares "hat" för Sverige och oss svenskar.

Något som också skrämmer många är hur religion (läs islam) börjar ta fart i Sverige och hur våra gator börjar präglas med moskèer och potentiella böneutrop. Det hela är på väg i helt fel riktning när Sverige ändå är ett av de främre länderna när det gäller religion och dess plats i samhället.

Samt nu när man börjat komma in i vuxenlivet på riktigt och ser i vilken skitig position man som etnisk ung svensk sätts i p.g.a samhällets synsätt på invandring och hur man måste rädda alla i hela världen och ta dom till lilla Sverige när det inte finns varken jobb eller bostäder för att få det hela att gå runt.

Grädden på moset är att vi kan med dagens teknologi se vilket bajskorv till samhälle andra länder i Europa har förvandlats till p.g.a en liknande invandrarpolitik. Jag skulle inte ens vilja uppfostra mitt egna barn i dagens Sverige och då är inte dagens Sverige framtidens Sverige om inte en drastisk förändring händer snart. Framtidens Sverige ser mer ut som vissa delar av Storbritannien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland och Belgien - vilket är tragiskt och skrämmande.

Har Du aldrig läst svenska i skolan ?
Citera
2012-09-30, 22:20
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB

Dina källor är ju så trovärdiga...bloggar

Nu får du ta och ge dig. Jag angav den ursprungliga källan som bloggen hämtar informatione från här:

http://stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=MIG

Här hittar du även "bloggarens" profil. http://www.blogger.com/profile/06744296507176750198

Kom med motargument eller håll käft. Jag anar att du är ganska nära att bli bannad såsom du argumenterar.
Senast redigerad av OutOfIdeas 2012-09-30 kl. 22:31.
Citera
2012-09-30, 22:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
För att det är att kasta pengar i sjön att försöka bygga upp något i ett land som är så korumperat och som inte har någon fungerande struktur

Lösningen är att tömma Somalia på folk, menar du?

För Sveriges del handlar det om att vi tagit ett större ansvar än vi klarat av att hantera.
100 000-tals invandrare saknar idag ett riktigt arbete, vilket skapar segregerade områden där otrygghet och kriminalitet istället präglar vardagen.

Det handlar INTE om att vara emot invandringen som sådan, utan om att få den att fungera.

Våra nuvarande politiker har misslyckats katastrofalt.
Citera
2012-09-30, 22:21
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cramis
Då ska jag sitta och citera här.. I och med att du inte läser artikeln ordentligt.

All this has changed London utterly. It has created a new elite: foreigners, or recently naturalised Britons, dominate the best neighbourhoods and the best schools (see article). It has altered the sound of the streets: English is not the first language of 22% of Londoners and 42% of London children. It has given rise to “multicultural London English”, as the linguists call it—a mix of Cockney, Jamaican and other languages spoken by the young of all ethnic groups. It has transformed London's food: a city once famous for its inedible cuisine now has better restaurants than Paris or Rome. It has led to the growth of Islamist extremism and the occasional assassination of Russians.

It has also redrawn London's map. London has always been a city of villages, but now those villages are ethnic. The Koreans are in New Malden; the Portuguese in Stockwell; the Arabs in Bayswater; the Turks, Kurds and Turkish Cypriots in Haringey, Hackney and Islington; the Bangladeshis and Pakistanis in Tower Hamlets and Newham; the Indians in Southall and Wembley; the Jamaicans in Brixton; the Nigerians in Peckham; and so on.

Even the children of the earlier, poorer, immigrants are generally doing well (see chart 2): Bangladeshis have just overtaken whites, and black Africans are nearly on a par with them.

ut last year's riots were a picture of multiracial harmony, with black and white looting side by side. And immigration seems to have little impact on London's wider politics.

The LSE study concluded that immigration had probably increased productivity because skilled migrants had relieved bottlenecks in the labour market. Various surveys of employers come to the predictable conclusion that migrants are better employees: they are more highly skilled, work harder and are prepared to do jobs that locals disdain. They may also be more innovative.

There are many reasons for the flood. Disruption—wars in Africa, Iraq and Afghanistan—and repression drove some people from their homes. Liberation—the collapse of the Soviet Union and the expansion of the EU—brought others. Growing wealth, especially in emerging markets, brought still more.

http://www.economist.com/node/21557524

INGENSTANS i denna text finner du något som säger emot min källa. Du hittar ingen statistik alls här som pekar på hur bra det gått för MENA-folket i London.
Citera
2012-09-30, 22:24
Bannlyst
Mest outbildade bondölpar TS. Tyvärr blir det fler och fler sådana i landet
Citera
2012-09-30, 22:29
Medlem
Citat:
Jag känner ingen som är öppet rasistisk, varken privat eller på jobbet har jag mött främlingsfientlighet i min omgivning

Jag känner ingen på min arbetsplats som längre vågar hävda med trovärdighet att de förespråkar en massinvandring till Sverige.
Det är en stor skillnad mot för runt fem år sedan då de flesta tävlade i godhet om att vilja ha en så ansvarslös invandring som möjligt.

men..men sent ska syndaren vakna.
Citera
2012-09-30, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
INGENSTANS i denna text finner du något som säger emot min källa. Du hittar ingen statistik alls här som pekar på hur bra det gått för MENA-folket i London.

http://www.harrods.com/

Jag hoppas att du har kunskap vem som är ägaren till denna butik
Citera
2012-09-30, 22:33
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
För att det är att kasta pengar i sjön att försöka bygga upp något i ett land som är så korumperat
och som inte har någon fungerande struktur

Okej, miljoner med människor svälter i Afrika. Vi skiter i att hjälpa dom eftersom det från början är dömt att misslyckas eller hur? Då kommer alla de här miljonerna att dö, gå under genom anarki, våld, krig och desperation. Istället för att ha investerat (slösat) miljarder så har vi nu sparat allt.

Låt naturen ha sin gång och bygg upp därefter. Dinosaurierna gick på vår jord för 65 miljoner år sedan, dessa blev förmodligen utrotade av en gigantisk jättemeteorit, naturen återhämtade sig och därefter kom vi människor till. Låt naturen ha sin gång.

Angående vilka grupper som är emot invandringen. Det är folk som vill spara in på svenska statskassan, folk som tänker ekonomiskt. Sverige är inte världens rikaste land, varför ska då just vi betala mest bistånd i hela världen då?

Japan är ett av världens rikaste länder, dessa betalar knappt 0.1 % av sin BNP i bistånd. Det är inte "rasister" eller kritiker som är snåla, det är våra nuvarande politiker som är för generösa och slösar med våra pengar. Kan vi inte ta hand om våra pensionärer ordentligt, så kan vi ju inte börja ta hand om andra eller?

Rika människor i Bromma har ingenting emot invandringen förrän de själva blivit berikade av den mångkultur som nu år 2012 blivit en del av många svenskars vardag. Jag tycker det är äckligt att besöka storstaden och se alla somaliska apor och muslimska araber ströva runt där, föra oväsen och vandalisera m.m. Jag mår inte bra av att se det helt enkelt, jag känner mig inte trygg. I Sverige så ska svenskarna toppa kriminaliteten, inte invandrarna. När jag ser en ändring på statistiken, så kan jag ändra uppfattning om invandrarna. http://affes.wordpress.com/category/kriminalstatistik-sverige/

Det ger oss inte ett skit att importera arbetslöshet från Somalia. Analfabeter duger inte väl som arbetskraft i ett Sverige där du behöver kunna läsa för att överleva.

Citat:
Ursprungligen postat av malevich
Mest outbildade bondölpar TS. Tyvärr blir det fler och fler sådana i landet

Menar du att 1 miljon av Sveriges befolkning är outbildade bondölpar bara för att dessa råkar vara kritiker till invandringen? Det kanske råkar vara den 1 miljon invandrare som lever i Sverige, som råkar vara kritiker av sig själva.

SD + Fp's röster är ca 1 miljon människor, dessa partier är invandringskritiska.

Så länge som det finns invandring, finns det folkmord. Judarna hade aldrig blivit förföljda i hela Europa om det inte vistades i Européernas länder. Indianerna hade aldrig blivit utrotade om inte Européerna tagit över deras kontinenter. Hutuer hade aldrig dödat tutsier om inte tutsierna invandrat till hutuernas land(Rwanda).

Kristna hade aldrig blivit förföljda av judar om de inte vistades i judarnas land. Kristna hade aldrig blivit förföljda om de inte vistades i muslimska länder(ex. Egypten, Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan).

Behöver jag fortsätta? Den som förespråkar invandring, förespråkar folkmord. Du är en idiotisk och ondskefull människa som är en våldsdyrkare. Gör oss alla en tjänst och skjut dig själv.
Senast redigerad av KingVision 2012-09-30 kl. 22:45.
Citera
2012-09-30, 22:40
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:

Suck! Var börjar jag? Jag antar att ditt problem med att ta in information beror på att du inte kan förstå skillnaden mellan enstaka exempel och statistik.

Det är lönlöst att diskutera med dig. Tills du kommer med riktiga argument så är du på min ignorelista. Jag hoppas för Sveriges konkurrenskrafts skull att du inte är en genomsnittlig student.
Citera
2012-09-30, 22:41
Medlem
3Fatapas avatar
Så du ts lägger hellre skattepengar på invandrare än på t ex gamla människor som arbetat och byggt upp det här landet? Allt är i sin ordning enligt dig när somalierna kan kassera ut en massa bidrag utan några som helst motkrav samtidigt som gamlingarna på hemmen lever som i Auswitch.

Du är en riktig barmhärtig samarit du. Du kommer säkert till jihad efter din död eller vad nu himlen för muslimer kallas.
Citera
2012-09-30, 22:41
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

En arab äger Harrods varuhus så därför är det bra med invandring av araber och negrer till England, Sverige och västeuropa.
Det är dina tunga argument, att säga att du är naivt korkad vore att ge dig en komplimang.
Svartskallen i ett nötskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in