2012-09-30, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av valach
Det är inte hyckleri, västerländska invandrare som danskar, tyskar, amerikaner etc. sköter sig bättre än araber och negrer. Procentuellt hur många tyskar bosatta i Sverige jämfört med procentuellt antal somalier bosatta i Sverige har sin huvudsakliga försörjning och vilka är mest kompetenta till ett arbetsliv?

Nej, London försörjs av invandrare som är araber, negrar och massa annat. Det är inte tyskarna som driver företag där utan andra folkgrupper men däremot har er invandringspolitik misslyckats och då kan ni inte ta emot fler invandrare men ni kan däremot inte dra en slutsats att bara för att man är neger eller mellanöstern ska vara betydligt sämre som invandrare.
Citera
2012-09-30, 21:58
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cramis
Om du hade läst med din tjockskalle hade du förstått att jag är emot överbefolkning men däremot säger jag att er invandringspolitik är skit då det har funkat i alla andra länder såsom New york och London så lär dig att läsa. Jag citerade nissarna som skrev att invandrare ifrån mellanöstern är inget bra att ha och jag motbevisade detta genom att länka detta. Det är lätt att skylla på människor när det är er invandringspolitik som inte funkar.

Du har inte motbevisat någonting. Jag har smulat sönder allt som du kommit med. Ingenting av det du länkat till har på något sätt hävdat att folk från MENA i stort lyckats integrera sig i London.

Jag har däremot kommit med statistik på att folk från Somalia, Afghanistan och Irak klarat sig uruselt även där.
Citera
2012-09-30, 22:00
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Jag länkade till 2006 där vilka länder som det har kommit flest till i London.. Du vet väl att det mesta i London drivs av judar och araber?..

Detta skulle jag vilja se en källa på. Att du ser en massa kebab och importshoppar på gatan betyder ingenting.
Citera
2012-09-30, 22:03
Medlem
[quote=OutOfIdeas]Detta skulle jag vilja se en källa på. Att du ser en massa kebab och importshoppar på gatan betyder ingenting.[/QUOTE

Dina källor är ju så trovärdiga...bloggar
Citera
2012-09-30, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Du har inte motbevisat någonting. Jag har smulat sönder allt som du kommit med. Ingenting av det du länkat till har på något sätt hävdat att folk från MENA i stort lyckats integrera sig i London.

Jag har däremot kommit med statistik på att folk från Somalia, Afghanistan och Irak klarat sig uruselt även där.

Då ska jag sitta och citera här.. I och med att du inte läser artikeln ordentligt.

All this has changed London utterly. It has created a new elite: foreigners, or recently naturalised Britons, dominate the best neighbourhoods and the best schools (see article). It has altered the sound of the streets: English is not the first language of 22% of Londoners and 42% of London children. It has given rise to “multicultural London English”, as the linguists call it—a mix of Cockney, Jamaican and other languages spoken by the young of all ethnic groups. It has transformed London's food: a city once famous for its inedible cuisine now has better restaurants than Paris or Rome. It has led to the growth of Islamist extremism and the occasional assassination of Russians.

It has also redrawn London's map. London has always been a city of villages, but now those villages are ethnic. The Koreans are in New Malden; the Portuguese in Stockwell; the Arabs in Bayswater; the Turks, Kurds and Turkish Cypriots in Haringey, Hackney and Islington; the Bangladeshis and Pakistanis in Tower Hamlets and Newham; the Indians in Southall and Wembley; the Jamaicans in Brixton; the Nigerians in Peckham; and so on.

Even the children of the earlier, poorer, immigrants are generally doing well (see chart 2): Bangladeshis have just overtaken whites, and black Africans are nearly on a par with them.

ut last year's riots were a picture of multiracial harmony, with black and white looting side by side. And immigration seems to have little impact on London's wider politics.

The LSE study concluded that immigration had probably increased productivity because skilled migrants had relieved bottlenecks in the labour market. Various surveys of employers come to the predictable conclusion that migrants are better employees: they are more highly skilled, work harder and are prepared to do jobs that locals disdain. They may also be more innovative.

There are many reasons for the flood. Disruption—wars in Africa, Iraq and Afghanistan—and repression drove some people from their homes. Liberation—the collapse of the Soviet Union and the expansion of the EU—brought others. Growing wealth, especially in emerging markets, brought still more.

http://www.economist.com/node/21557524
Citera
2012-09-30, 22:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Om du hade läst med din tjockskalle hade du förstått att jag är emot överbefolkning men däremot säger jag att er invandringspolitik är skit då det har funkat i alla andra länder såsom New york och London så lär dig att läsa. Jag citerade nissarna som skrev att invandrare ifrån mellanöstern är inget bra att ha och jag motbevisade detta genom att länka detta. Det är lätt att skylla på människor när det är er invandringspolitik som inte funkar.
Dina enligt dig lyckade exempel, jag tror inte att de vita engelsmännen tycker att det är lika lyckat som du vill påstå.
England och London har stora problem med invandrares kriminalitet och höga arbetslöshet.
Jag tror inte de, britterna uppskattar att bli en minoritet i sitt eget land eller som fallet är i London mycket snart.
T.ex. John Cleese sa för en tid sedan att han inte längre känner igen sig i London, det känns inte hemma längre pga. alla invandrare.
Men du är ju själv part i målet då du är svartskalle och inte en vit britt eller svensk.
Nej invandringen fungerar inte i alla andra länder, det är skitsnack.
Citera
2012-09-30, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Dina enligt dig lyckade exempel, jag tror inte att de vita engelsmännen tycker att det är lika lyckat som du vill påstå.
England och London har stora problem med invandrares kriminalitet och höga arbetslöshet.
Jag tror inte de, britterna uppskattar att bli en minoritet i sitt eget land eller som fallet är i London mycket snart.
T.ex. John Cleese sa för en tid sedan att han inte längre känner igen sig i London, det känns inte hemma längre pga. alla invandrare.
Men du är ju själv part i målet då du är svartskalle och inte en vit britt eller svensk.

Vi diskuterar invandring och inte om du kommer bli en minoritet eller inte. Ni hade klagomål på att invandring ifrån mellanöstern och afrika var dåligt.
Citera
2012-09-30, 22:09
Medlem
Jafan89s avatar
Låt mig presentera några motiveringar varför jag ej håller med ts:

1, De flesta som kommer hit kallar sig bara flyktingar, i realiteten är de egentligen bara här för ekonomiska skäl, detta får stöd blandannat från faktumet att många utav dessa "flyktingar", inte har något problem alls att åka tillbaka till sina hemländer på semester blandannat.

2, Dessa som kommer hit och faktiskt är flyktingar, som är krigsskadade, är ett vandrande hot mot sin omgivning och det är mer en fråga om tid innan det smäller, änn om det kommer gå bra.

3, Väldigt många inte bara vägrar att integrera sig, utan försöker istället tvinga sin omgivning att förändras och anpassa sig till dem.

4.1 Det är en väldigt stor förlustaffär rent ekonomiskt, för inte bara lyfter de stora mängder pengar i bidrag, utan väldigt många arbetar inte ens, och utav de som arbetar så är det mycket svartarbete som sker.

4.2 När man ändå diskuterar det rent ekonomiska, så när de antingen förstör någonting, skadar en annan person, eller ännu värre att de skadar en svensk som faktiskt har ett arbete, så skapas det en heldel extra direkta och indirekta kostnader, genom att offret kan hamna ur arbetsbart skick, trauma, depression osv.

5, Ghettobildning som sker pga frånvaro på assimilation, sänker bostadspriserna, skapar en osäker och ibland tilloch med farlig miljö, samt ökar kriminalliteten i närområdet.

6, Ursprungsbefolkningen blir systematiskt förföljd och trakasserad, utav dessa "människor" du vill hjälpa.

7, Som en sista punkt, somalier stinker skit bokstavligen. (Detta är en personlig åsikt dock och finns säkert väldigt många som inte håller med mig om detta, och tycker de lukter helt underbart).
Citera
2012-09-30, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar

London regards itself as the home of an island kingdom's monarchy (conveniently forgetting that most of its dynasties were immigrants)

London was invented by foreigners. The Romans established a colony in 43AD on an easily bridged bend in the Thames. Boudicca, leader of the Iceni tribe and an early opponent of immigration, burnt it to the ground 17 years later. But it grew back; and thereafter it became a magnet for foreigners, partly because it was a convenient trading post and partly because it lay safely off the coast of a continent where bad things happened horribly often.

Vad har britter och svenskar med det här att göra??
Citera
2012-09-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Låt mig presentera några motiveringar varför jag ej håller med ts:

1, De flesta som kommer hit kallar sig bara flyktingar, i realiteten är de egentligen bara här för ekonomiska skäl, detta får stöd blandannat från faktumet att många utav dessa "flyktingar", inte har något problem alls att åka tillbaka till sina hemländer på semester blandannat.

2, Dessa som kommer hit och faktiskt är flyktingar, som är krigsskadade, är ett vandrande hot mot sin omgivning och det är mer en fråga om tid innan det smäller, änn om det kommer gå bra.

3, Väldigt många inte bara vägrar att integrera sig, utan försöker istället tvinga sin omgivning att förändras och anpassa sig till dem.

4.1 Det är en väldigt stor förlustaffär rent ekonomiskt, för inte bara lyfter de stora mängder pengar i bidrag, utan väldigt många arbetar inte ens, och utav de som arbetar så är det mycket svartarbete som sker.

4.2 När man ändå diskuterar det rent ekonomiska, så när de antingen förstör någonting, skadar en annan person, eller ännu värre att de skadar en svensk som faktiskt har ett arbete, så skapas det en heldel extra direkta och indirekta kostnader, genom att offret kan hamna ur arbetsbart skick, trauma, depression osv.

5, Ghettobildning som sker pga frånvaro på assimilation, sänker bostadspriserna, skapar en osäker och ibland tilloch med farlig miljö, samt ökar kriminalliteten i närområdet.

6, Ursprungsbefolkningen blir systematiskt förföljd och trakasserad, utav dessa "människor" du vill hjälpa.

7, Som en sista punkt, somalier stinker skit bokstavligen. (Detta är en personlig åsikt dock och finns säkert väldigt många som inte håller med mig om detta, och tycker de lukter helt underbart).

Du skriver sju punkter och alla är fel, Imponerande !
Citera
2012-09-30, 22:15
Medlem
Schampoflaskans avatar
Vilka grupper? Ja för att inte generalisera allt för mycket så är det enkelt att säga dagens ungdom helt enkelt. Vi 80 och 90-talister som vuxit upp under de senaste 20 åren har ju fått uppleva mångkulturen och dess effekt på ett helt annat stadie än vad resten av svenska folket har gjort under sin uppväxt. Den hotfulla stämningen i skolorna, fritidsgårdarna, fotbollsplanerna, vissa bostadsområden och ute på stan etc. All typ av förstörelse, kriminaliteten, många invandrares "hat" för Sverige och oss svenskar.

Något som också skrämmer många är hur religion (läs islam) börjar ta fart i Sverige och hur våra gator börjar präglas med moskèer och potentiella böneutrop. Det hela är på väg i helt fel riktning när Sverige ändå är ett av de främre länderna när det gäller religion och dess plats i samhället.

Samt nu när man börjat komma in i vuxenlivet på riktigt och ser i vilken skitig position man som etnisk ung svensk sätts i p.g.a samhällets synsätt på invandring och hur man måste rädda alla i hela världen och ta dom till lilla Sverige när det inte finns varken jobb eller bostäder för att få det hela att gå runt.

Grädden på moset är att vi kan med dagens teknologi se vilket bajskorv till samhälle andra länder i Europa har förvandlats till p.g.a en liknande invandrarpolitik. Jag skulle inte ens vilja uppfostra mitt egna barn i dagens Sverige och då är inte dagens Sverige framtidens Sverige om inte en drastisk förändring händer snart. Framtidens Sverige ser mer ut som vissa delar av Storbritannien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland och Belgien - vilket är tragiskt och skrämmande.
Citera
2012-09-30, 22:17
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Vi diskuterar invandring och inte om du kommer bli en minoritet eller inte. Ni hade klagomål på att invandring ifrån mellanöstern och afrika var dåligt.
Ja det är väldigt dåligt ur alla aspekter för västeuropa med svartskallar och negrer ibland civiliserade, skötsamma mer intelligenta människor.
Det sänker kvaliteten på befolkningarna, ett exempel är att skolan blir sämre pga. av araber och negrer t.ex.
Det ser vi nu i Sverige, bara ett exempel bland många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in