2012-09-30, 16:37
Medlem
Det är inte vi välutbildade som bor i storstädernas villaområden som är emot den imvandringspoitik som förs jag känner i princip ingen som har något emot att Sverige har en human politik och tar
sitt ansvar

Jag lägger hellre skattepengar som bidrar till att somalie som levt under krigslika förhållande
får en fristad än att lägga dem på diverse viljelösa, bidragsberoende svenskfödda som fått
alla chanser men medvetet valt lättja och utanförskap.
Senast redigerad av GIILAB 2012-09-30 kl. 16:43.
Citera
2012-09-30, 16:39
Medlem
Begins avatar
Varför inte hjälpa dom på plats ?
Citera
2012-09-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Varför inte hjälpa dom på plats ?

För att det är att kasta pengar i sjön att försöka bygga upp något i ett land som är så korumperat
och som inte har någon fungerande struktur
Citera
2012-09-30, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är inte vi välutbildade som bor i storstädernas villaområden som är emot den imvandringspoitik som förs jag känner i princip ingen som har något emot att Sverige har en human politik och tar
sitt ansvar

Jag lägger hellre skattepengar som bidrar till att somalie som levt under krigslika förhållande
får en fristad än att lägga dem på diverse viljelösa, bidragsberoende svenskfödda som fått
alla chanser men medvetet valt lättja och utanförskap.

Jag kommer inte härifrån utan ifrån London. Jag är inte religiös men jag tror på att man ska kunna hjälpa andra som inte har det lika bra men Sverige och Storbritannien har ändå tagit emot en stor invandring. Det finns ingenting som London, jag saknar att bo där varje dag men problemet är nog att man konkurreras ut hela tiden på grund av andra som kommer och får jobb. Jag är britt, jag ska inte behöva åka till Sverige för att utbilda mig för att få en plats i Storbritannien. Jag är välutbildad men fortfarande har vi nog nått gränsen i Europa på hur många mer vi kan ta emot.

Att behöva lämna sitt hemland är för jävligt, det märker man inte förrän man själv hamnar i röran. Man ska nog satsa på de som inte har jobb just nu i Sverige, skatten är tillräckligt hög på grund av så många arbetslösa. Lägenheter är det svårt att få tag på. Ungdomar som har hamnat fel på grund av att de har svårare att få jobb i dagsläget. Det är nog bättre att hjälpa dessa länder på plats och inte ta hit fler som vi inte kan försörja eller ta hand om. Jag har inte lust att betala hela min lön till skatt. Ni har betydligt högre skatt i Sverige än Storbritannien samt så är allt annat mycket dyrare i Sverige än i Storbritannien.
Citera
2012-09-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cramis
Jag kommer inte härifrån utan ifrån London. Jag är inte religiös men jag tror på att man ska kunna hjälpa andra som inte har det lika bra men Sverige och Storbritannien har ändå tagit emot en stor invandring. Det finns ingenting som London, jag saknar att bo där varje dag men problemet är nog att man konkurreras ut hela tiden på grund av andra som kommer och får jobb. Jag är britt, jag ska inte behöva åka till Sverige för att utbilda mig för att få en plats i Storbritannien. Jag är välutbildad men fortfarande har vi nog nått gränsen i Europa på hur många mer vi kan ta emot.

Att behöva lämna sitt hemland är för jävligt, det märker man inte förrän man själv hamnar i röran. Man ska nog satsa på de som inte har jobb just nu i Sverige, skatten är tillräckligt hög på grund av så många arbetslösa. Lägenheter är det svårt att få tag på. Ungdomar som har hamnat fel på grund av att de har svårare att få jobb i dagsläget. Det är nog bättre att hjälpa dessa länder på plats och inte ta hit fler som vi inte kan försörja eller ta hand om. Jag har inte lust att betala hela min lön till skatt. Ni har betydligt högre skatt i Sverige än Storbritannien samt så är allt annat mycket dyrare i Sverige än i Storbritannien.

På vilket sätt konkurreras Du i London ut av de som kommer. Det går inte att hjälpa länder som
Somalia på plats då det är alltför korrumperad och saknar alla former av struktur
Citera
2012-09-30, 16:57
Medlem
frankie.carbones avatar
Citat:
sitt ansvar

I Sverige tar vi inget ansvar. Vi tar emot mer än vi klarar av och det leder till utanförskap. Om man hjälper folk i närområden kan man rädda många fler liv och det är mycket billigare samtidigt som vi kan göra det bättre för de som vi tagit emot.
Senast redigerad av frankie.carbone 2012-09-30 kl. 16:59.
Citera
2012-09-30, 16:59
Bannlyst
Jag bor i ett villaområde och här finns det ganska många rasister om man säger så...
Det finns även många som inte har något emot invandrare men en stor del här är rasister och det bor hundra procent svenskar här, men i en annan del av staden där bor det nästan bara invandrare och där vågar inte svennarna gå till, haha
Citera
2012-09-30, 17:00
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt konkurreras Du i London ut av de som kommer. Det går inte att hjälpa länder som
Somalia på plats då det är alltför korrumperad och saknar alla former av struktur

Du vet väl att London är överbefolkat?.. Det finns ingen plats längre på massa arbeten som man enkelt kunde få förr. Universiteten har blivit mycket dyrare att betala för, det går inte att bo i Storbritannien längre och tyvärr är Sverige åt det hållet också om ni inte lägger en gräns. Du har massa somalier just nu i Sverige som saknar jobb och massa andra invandrare som gör det. Det går inte att hjälpa alla.
Citera
2012-09-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankie.carbone
I Sverige tar vi inget ansvar. Vi tar emot mer än vi klarar av och det leder till utanförskap. Om man hjälper folk i närområden kan man rädda många fler liv och det är mycket billigare samtidigt som vi kan göra det bättre för de som vi tagit emot.

Som jag skrivit många gånger går det inte att i vissa länder hjälpa till på plats då
de är alltför korumperade, biståndet hamnar fel
Citera
2012-09-30, 17:16
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
sitt ansvar

Det är säkert många i din umgängeskrets som är negativa till nuvarande invandringspolitik men det är ingenting man skyltar med.

Höginkomsttagarna är dom som betalar mest i skatt, skattetrycket ligger på runt 70 % för höginkomsttagarna. Det är klart att det svider att betala så mycket i skatt när dom samtidigt ser hur det skärs ner på alla områden inom välfärden.

Det märks säkert tydligt på dig att du är en multikulti-älskare och därför kommer du aldrig få reda på vad personerna i din bekantskapskrets egentligen tycker.

För övrigt så tror jag att du trollar och att du är invandrare själv och knappast välutbildad. Varenda inlägg du har skrivit på flashback handlar om invandring.
Citera
2012-09-30, 17:26
Medlem
Falcãos avatar
Tror man på någon form av arvsrätt mellan individer så skulle det ju också gå att kunna argumentera för att det i ett samhälle finns en form av kollektiv arvsrätt. Den svenska slackern kanske mest är till last men han har kanske föräldrar eller mor- och farföräldrar etc. som jobbat hårt med att bygga upp landet och betalt massor av skatt och som då varit med om att bygga upp ett välfärdssystem som man säkert då har tänkt att ska omfatta andra svenskar, som deras släktingar, om de skulle hamna i svårigheter. En somalier till exempel har absolut ingen anknytning till det här landet och ingen av deras förfäder har bidragit det minsta till att Sverige är det framgångsrika samhälle som det är. Man har med andra ord absolut inte rätt till någonting. Därmed inte sagt att vi inte kan hjälpa till ändå om vi känner att det är en god gärning men jag tycker absolut att det är en stats ansvar att först hjälpa sina egna innan den hjälper andra.
Citera
2012-09-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Det är säkert många i din umgängeskrets som är negativa till nuvarande invandringspolitik men det är ingenting man skyltar med.

Höginkomsttagarna är dom som betalar mest i skatt, skattetrycket ligger på runt 70 % för höginkomsttagarna. Det är klart att det svider att betala så mycket i skatt när dom samtidigt ser hur det skärs ner på alla områden inom välfärden.

Det märks säkert tydligt på dig att du är en multikulti-älskare och därför kommer du aldrig få reda på vad personerna i din bekantskapskrets egentligen tycker.

För övrigt så tror jag att du trollar och att du är invandrare själv och knappast välutbildad. Varenda inlägg du har skrivit på flashback handlar om invandring.

Ingen betalar 70 % skatt från första kronan

Mycket riktigt har jag enbart skrivet om invandring beroende på att jag skrev ett inlägg om det först
och sedan blivit bemött av diverse stollar o rasister som i ett civiliserat samhälle inte får stå oemotsagda

Jag har i andra trådar presenterat min bakgrund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in