2012-09-29, 20:45
Medlem
slipknotpsycoss avatar
Om vi analyserar ordet respekt, kan vi se att det bygger på ord (re·spect).
I vardagliga situationer hör vi alla ofta hur ordet respekt slängs mellan konversationer.

Eftersom det bygger på "re" och "spect" kan det kopplas till att titta två gånger.
Ett exempel är hur känsla kommer före tanke och hur lätt det är att inte reflektera över sina känslor innan man häver ur sig något elakt.
Detta visar på att man inte har tittat två gånger (respekterat) sig själv och även personen man pratade med.

Frågan är om själva ordet inte är respekterat?
Senast redigerad av slipknotpsycos 2012-09-29 kl. 20:56. Anledning: Råkade klicka fel...
Citera
2012-09-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipknotpsycos
Om vi analyserar ordet respekt, kan vi se att det bygger på ord (re·spect).
I vardagliga situationer hör vi alla ofta hur ordet respekt slängs mellan konversationer.

Eftersom det bygger på "re" och "spect" kan det kopplas till att titta två gånger.
Ett exempel är hur känsla kommer före tanke och hur lätt det är att inte reflektera över sina känslor innan man häver ur sig något elakt.
Detta visar på att man inte har tittat två gånger (respekterat) sig själv och även personen man pratade med.

Frågan är om själva ordet inte är respekterat?
Kan du tillägga lite mer text? Jag vet inte om jag förstått dig rätt, eller inte. Syftar du på själva ordet eller relationen mellan:
Citat:

Om du syftar på ordet, är följdfrågan, har ord, attribut?
Citera
2012-10-09, 00:13
Medlem
Testsubjekts avatar
Spekterande och Respekterande mellan Respektiva fungerar på ett Frekventativt sätt för att se till att maximal kapacitet av Spektra skall uppnås. Vilka favoritfärger som Projiceras beror på den Linjära strukturen och dessas Skalära position.
Citera
2012-10-09, 08:56
Medlem
Awokad0s avatar
Tycker TS gör en grym analys av ordet, jag pysslar också med sådant från och till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in