2014-06-10, 22:53
Medlem
Han får väl bara varning om dopningsjägarna knackar på dörren där han uppgett sig vara och inte är där.
Som jag förstått det så görs det knappast några dopningstest i Sydamerika. Ena halvan av mig vill bara skrika dopning när colombianerna åker hem. Särskilt med tanke på Henao. Andra halvan tycker det är klart de skall få vara hemma.
Citera
2014-06-10, 23:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Tråden om Froomes bok är rätt underhållande. Finns printscreens från den och syrliga kommentarer. Han har bl.a skrivit att medan han var sjuk kunde han få sina fantastiska watt-värden på träning. Det är uppenbar lögn, för då borde resultatet på tävling varit annat än vad vi såg. Sedan skryter karln hur hårt han tränar och insinuerar samtidigt att Conta dricker kaffe. Rent underhållningsmässigt är det såklart det hela lite kul, men förkastligt för de som är rena.

Problemet med clinic och hela sidan är den förlåtande attityd emot de som godtyckligt anses talangfulla. Att vara upprörd över att Froome dopar sig samtidigt som man supportar Contador känns falskt.
Som sagt. Han o hans brud verkar helt slut i huvudet. Såg dessutom att de stavat massa namn på cyklister fel i boken.. Alltså vad fan är det för nivå?

Inte för att det är så himla viktigt men det gör ju lite att man tycker det är patetiskt.

Ja.. Conta har syndernas förlåtelse från de flesta. Tror inte det hade varit samma sak om inte Lance hade försökt hijacka hans lag. Allt hat mot Lance då gav positiva tankar om Conta.

Plus att Conta aldrig gör ngt väsen av sig eller förhäver sig själv i ngn större utsträckning.

Finns ju andra också som klarar sig.. Det är ingen rättvis jury där inte
Citera
2014-06-11, 04:31
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Vad tror ni scenariot blir på de kommande tre etapperna? In till Gap är det nog bra chans att blir en utbrytning som håller, men på de återstående etapperna är jag inte lika säker att de lyckas skaka av sig alla spurtare. Det beror nog på hur lagen kör på slutet.

Och vad var Spilaks problem i måndags? Jag trodde ju att Katusha var i Dauphiné för att få lite revansch för ett hemskt Giro med bland annat Spilak, men han var ju inte i närheten. Hur går man från att vara så bra under delar av våren - framför allt Romandiet Runt som vanligt - till att vara så dålig nu? Som jag har förstått det var det meningen att han skulle köra Touren i år dessutom, så det är väldigt oroande om han inte är bättre än så här. Vad tror ni?
Citera
2014-06-11, 09:13
Medlem
Kan nog bli utbrytare samtliga dagar som är kvar. Dagens etapp har samma avslutning som den etapp Hushovd spöade Edvald i under touren 2011 (ängen där Lance genade är också med). Om någon av GC kilarna vill så kan de nog sätta in en rejäl attack i Col de Manze och splittra upp det rejält. Tveksamt om någon riskerar utför dock. Andy tappade 1 minut på Evans i touren 2011.

Morgondagens ser ut som en typisk utbrytningsetapp. På Fredagen beror de väl på om FDJ lyckats håla utbrytare på avstånd, är de nära på slutet så verkar flera lag vara bereda att hjälpa till. Lördag och Söndag är det hugget som stucket tror jag.

Inte helt säkert Froome vinner, så lite tid ner till Contador och dessutom bobussekunder.

Spilak, jag vet inte. Skulle ju kunna ingå i förberedelserna till touren att träna runt här. Nibali och Schleck har ju ofta kört dåligt i Dauphine för att sedan vara i bra form. Annars så skulle han kunna haft hot problem som skada eller sjukdom under maj.
Citera
2014-06-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Di-Lego
Vad tror ni scenariot blir på de kommande tre etapperna? In till Gap är det nog bra chans att blir en utbrytning som håller, men på de återstående etapperna är jag inte lika säker att de lyckas skaka av sig alla spurtare. Det beror nog på hur lagen kör på slutet.

Och vad var Spilaks problem i måndags? Jag trodde ju att Katusha var i Dauphiné för att få lite revansch för ett hemskt Giro med bland annat Spilak, men han var ju inte i närheten. Hur går man från att vara så bra under delar av våren - framför allt Romandiet Runt som vanligt - till att vara så dålig nu? Som jag har förstått det var det meningen att han skulle köra Touren i år dessutom, så det är väldigt oroande om han inte är bättre än så här. Vad tror ni?

Vet ju inte om han Spilak varit sjuk eller så...men kan hända att han gör en rejäl satsning på tdf och därför mest tar de har som en bra genomkörare..han vill nog ta chansen att visa att han klarar av längre etapp lopp
Citera
2014-06-11, 11:39
Medlem
mishimas avatar
Larsson i dagens utbrytning. Ett rätt bra gäng som säkert kan gå hela vägen.
Citera
2014-06-11, 12:00
Medlem
Pancevs avatar
Tror det kan bli svårt för utbrytarna att hålla...om det är rätt bra folk med så kan det gå, men om det slaskåkare som går med så är det tveksamt. Gårdagens misslyckande för FDJ, Orica, Katusha kommer nog göra att de vill hämta in. Om de nu inte får med tillräckligt starka kort.

Att Giant vill ha spurt är ju självklart, men de behöver fler lag som kör.

Var också inne på några GC åkare skulle attackera sista 1000-500 m o blåsa på utför men att riskera en vurpa i Dauphine är ju kanske onödigt. Men kanske kanske..

ja idag är det ju stor chans för utbrytare givetvis.
Citera
2014-06-11, 12:04
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Di-Lego

Fått bilden av Spilak som en riktig "regn och rusk"-åkare som på etappen i RR, då han var i klass med Froome. I måndags var det istället c 35 grader varmt, vilket inte var han element. Han kan ju ha dålig form ändå iofs.
Citera
2014-06-11, 12:49
Medlem
Förra året i Romandiet va det väl hyfsat väder och även då gick Spilak med Froome, tror inte enbart det är vädret.
Knappast något för spurtslagen att köra in idag, spurtarna lär ramla av i sista backen om farten är medelhög. Däremot vill nog inte Sky släppa gruppen för långt iväg. Och då kan den bli inhämtad.
Citera
2014-06-11, 14:51
Medlem
ruckaalis avatar
Larsson är i knallform. Han satt med i utbrytningen idag och blev tvåa på etappen. Ryssen Trofimov vann efter att ha attackerat i den sista stigningen.
Tyckte ändå Gustav såg ut att vara en av de starkaste i utbrytningen så det var lite synd att han inte lyckades gå med ryssen.

Inte nog med detta så klättrade Gustav tack vare detta upp till 14:e plats i totalen.
Citera
2014-06-11, 15:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Larsson är i knallform. Han satt med i utbrytningen idag och blev tvåa på etappen. Ryssen Trofimov vann efter att ha attackerat i den sista stigningen.
Tyckte ändå Gustav såg ut att vara en av de starkaste i utbrytningen så det var lite synd att han inte lyckades gå med ryssen.

Inte nog med detta så klättrade Gustav tack vare detta upp till 14:e plats i totalen.
Helt sjukt..fan vad han behöver resultat i år. Annars är han nog körd...skitkul!!
Citera
2014-06-11, 15:21
Medlem
Riktigt kul att se Larsson prestera så här pass bra grymt bästa Svenska WT placeringen sedan kess väl vann ett tempo lopp för två år sedan....hoppas Kess å Gotland kan vissa samma takter i Tour de Suisse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in