2011-07-21, 08:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Yohann Gène mörkhyad född på en fransk ö i Västindien, dragit väldigt mycket i team Eurocar.

Nu blir det tre spännande dagar. Två toppar över 2600m har nog aldrig förekmmit på en etapp så länge jag kollat.

Ja, han från Guadeloupe är det självklart som menas.
Citera
2011-07-21, 09:53
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Dagens citat:

"Andy Schleck is the people's champion. No one likes Contador and no one knows Cadel"

Efter denna tour är det väl snarare tvärtom - eller konstaterar jag bara det uppenbara nu?
Citera
2011-07-21, 09:57
Medlem
abborrmasters avatar
Cadel är stark men Conta och Schleck tar honom ju i bergen - och förutsatt att attackerna kommer tidigt på dessa hårda bergsetapper som kommer så förutspår jag att det blir följande:

Contador tar in en minut på honom.
Fränk tar in en halv.

Resten är orelevant - de kommer inte att kunna vinna touren.

Inför tempot kommer alltså Fränk ha ledningen, Cadel vara en minut efter och Contador två minuter... OCH DET KAN DÅ SLUTA PRECIS HUR SOM HELST!!!!
Citera
2011-07-21, 10:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Cadel är stark men Conta och Schleck tar honom ju i bergen - och förutsatt att attackerna kommer tidigt på dessa hårda bergsetapper som kommer så förutspår jag att det blir följande:

Fränk tar in en halv.

Inför tempot kommer alltså Fränk ha ledningen, Cadel vara en minut efter och Contador två minuter... OCH DET KAN DÅ SLUTA PRECIS HUR SOM HELST!!!!

Det bästa med denna lite händelsefattiga tour är ju att det kommer troligtvis vara riktigt spännande till slutet.
Jag tror i alla fall att Contador har en chans på totalen.

Eller så är det helt andra förutsättningar efter dagens etapp.
Citera
2011-07-21, 10:31
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Fränk tar in en halv.

!!

Frank och Andy har inte spelat ut fullt ännu.
Samuel Sanches är den enda GC ryttaren som är våghalsig nog att gå i ett utbrott över 2 eller 3 berg. Han är ett riktigt wild card.
Hoppas dock på Andy.
Vill att vinnaren skall skapa det på en bergsetapp och inte på tempot.
I dag kommer fransmän att rycka på första berget för att få den speciella utmärkelsen förste man får över årets högsta topp Henri Desgranges prize.
Citera
2011-07-21, 10:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Frank och Andy har inte spelat ut fullt ännu.
Samuel Sanches är den enda GC ryttaren som är våghalsig nog att gå i ett utbrott över 2 eller 3 berg. Han är ett riktigt wild card.
Hoppas dock på Andy.
Vill att vinnaren skall skapa det på en bergsetapp och inte på tempot.
I dag kommer fransmän att rycka på första berget för att få den speciella utmärkelsen förste man får över årets högsta topp Henri Desgranges prize.

Nu vet jag inte något speciellt mycket om bröderna men det lilla jag kan om cykling så tycker jag att dom inte visat några som helst indikationer på att kunna spela ut några kort.

Men jag är ju heller igen kortspelare så dom kanske har nått trumfkort kvar.
Citera
2011-07-21, 11:43
Medlem
spleendids avatar
Citat:

Yohann Gène mörkhyad född på en fransk ö i Västindien, dragit väldigt mycket i team Eurocar.

Nu blir det tre spännande dagar. Två toppar över 2600m har nog aldrig förekmmit på en etapp så länge jag kollat.

Aah, så han har alltså lite mörkhyat påbrå. Det bara behövde vara så. Måste för övrigt vara första gången som en mörkhyad cyklist ställer upp i touren, eller har det funnits tydligare exempel?
Europcar har ju en svart kille som heter Kevin Reza men som inte verkar tagit plats i tourlaget. Det finns säkert flera.

Idag är det kanske mer motiverat att tro på belgisk seger. Vanendert får återigen en lucka mot slutet? Eller så sparar han krutet till Huez, för han lär väl ändå satsa på en etappseger till...

Ovanligt tufft idag dock, och det kan säkert bli en etapp med favoriterna i topp.
Citera
2011-07-21, 15:12
Medlem
CrapStacks avatar
På Engelska eurosport pratas det en hel del om att Contador har väldiga problem med sitt knä och ränner fram och tillbaka till läkarbilen! Vad säger våra kommentatorer?
Citera
2011-07-21, 15:22
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
På Engelska eurosport pratas det en hel del om att Contador har väldiga problem med sitt knä och ränner fram och tillbaka till läkarbilen! Vad säger våra kommentatorer?

Att han såg trött ut, men att han bara lurades.
De har kommenterat att han ligger sist i klungan 2 ggr.
Citera
2011-07-21, 15:40
Medlem
perry2s avatar
Ja ett ryck av Andy
Nu skall det köras.
Citera
2011-07-21, 15:53
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu vet jag inte något speciellt mycket om bröderna men det lilla jag kan om cykling så tycker jag att dom inte visat några som helst indikationer på att kunna spela ut några kort.

Men jag är ju heller igen kortspelare så dom kanske har nått trumfkort kvar.

Ett bra utspel tycker jag.
Facit får vi på Galibier. Fränk kan nu ligga ochvänta ut Evans och köttätarContador
Citera
2011-07-21, 15:58
Medlem
Pancevs avatar
Han satsar fullt! Där ser man, riktigt kul. Fick man äta upp orden direkt näe men detta är ju precis vad man velat se från Andy, full satsning o våga vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in