2013-09-13, 12:46
Medlem
mishimas avatar
Det ryktas att Touren kan få ny ägare.
http://road.cc/content/news/93515-tour-de-france-could-be-sale-amaury-group-reportedly-considers-selling-assets

Det blir väl grand depart i Qatar snart. Hur de nu ska lösa det?
Citera
2013-09-13, 12:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Med tanke på hur bra ni visste Horner var redan innan är det konstigt att ingen tog med han i Velogames för ynka 8 crediter.

Jag får erkänna att ni är mer pålästa än mig vad gäller Horners meriter men jag vidhåller att det ser misstänksamt ut. Vad gäller Wissman sprang han väl i Peking på en tid i semin som sedan räckt till silver i finalen. Men det går ju inte att jämföra lopp rakt av sådär med yttre omständigheter. Detsamma gäller väl i cykling när det ska jämföras tider i stigningar.

Jag tror inte Horner är någon som man väljer bland sina topp trecyklister. Han har ju varit rätt duktig på att cykla under radarn. Men när man ser en del av hans resultat så blir man förvånad, i alla fall jag. Exempelvis att han varit med så långt framme i var och varannan klassiker!
Citera
2013-09-13, 13:14
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det ryktas att Touren kan få ny ägare.
http://road.cc/content/news/93515-tour-de-france-could-be-sale-amaury-group-reportedly-considers-selling-assets

Det blir väl grand depart i Qatar snart. Hur de nu ska lösa det?

Kanske får de göra som de verkar bli tvungna att göra med fotbolls-VM, flytta touren till vintern.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag tror inte Horner är någon som man väljer bland sina topp trecyklister. Han har ju varit rätt duktig på att cykla under radarn. Men när man ser en del av hans resultat så blir man förvånad, i alla fall jag. Exempelvis att han varit med så långt framme i var och varannan klassiker!

Det fetstilta var lite det jag fiskade efter. Nu har han klivit ur radarn med pang och bom.

Hoppas Purito kan få ta hem etappen idag. Han har fått "lite" betalt för mycket möda i år. Men förmodligen rinner väl etappen iväg till utbrytningen som kotymen är under denna upplaga.
Citera
2013-09-13, 13:40
Medlem
TilleyHats avatar
Chris Horner är uppenbarligen i mycket bra form. Kanske kan han vara med och fightas om medaljerna i kommande VM? Eller varför inte om segern i Lombardiet, där han haft fina resultat genom åren?
Citera
2013-09-13, 16:54
Medlem
ruckaalis avatar
PerP:
Om Nibali varit på träningsläger med Ferrari så ändras min syn på honom. Den informationen var utom min vetskap.

Förresten, jag är misstänksam mot Schlecks tour de france 2010 också.
Backtider var som sagt populärt angående Froome, men Horners tid igår då?
Visst var det skillnad på dopningsprogrammen i US Postal kontra Astana 2009. Men inte så stora va?
Contador, Armstrong och Leiphemier. Och med Bruyneel såklart fanns ju i Astana vilket är rätt illa. Fast å andra sidan var ju inte Horner med i touren då iof.

Men nej jag ogillar inte Horner. Tror aldrig jag har nämnt hans namn i denna tråden innan årets Vuelta.

Att konkurrensen skulle vara så dålig på Vueltan som många av er påstår, det håller jag inte med om.

Nu struntar jag i detta så får framtiden visa. Jag hade rätt om att Froome ej var dopad i touren låt oss hoppas att Horner inte heller är det.
Citera
2013-09-13, 19:01
Medlem
Pancevs avatar
Det var väl Yaro Popovych som vittnade (eller om det fanns dokumenterat i hans dator) om att Liquigaskillarna var på läger med Dr Ferrari. Yaro var ju med själv såklart plus en del andra från olika lag.

Vad gäller Horner är jag lite fundersam men inte så mkt mer. Jag brukar ju ofta snacka doping o anklaga folk men Horner lyser inte rött hos mig faktiskt. Konstigt nog ...
Citera
2013-09-13, 19:15
Medlem
http://www.cyclingnews.com/news/pellizotti-and-nibali-deny-working-with-ferrari

Strax innan Pelle åkte dit, nu var det ju trots allt ett antal år sedan, så man kan ju hoppas att Nibali bättrat sig, alternativ rykterna var fel.

Tror inte det förekom systematisk dopning inom Astana under Bruyneels ledning. Tveksamt om det skett i något stall så sent som 2009.
På den där listan så listade hur troligt det var att folk var dopade så låg Horner på 0, dvs lägsta kategorin.

Tiderna uppför Pena Cabarga går inte att jämföra, när Froome vann gick det ganska långsamt i den lite lättare delen typ första 4,5km. Innan han och Cobo gjorde varsin helt galen forcering. Rodriguez kommer jag inte ihåg, men det var säkert liknande.

Och det är ett svagt startfält jämfört med alla Tourer de senaste 10 åren och de flesta Giron. Varken Nibali, Rodriguez eller Valverde är på topp, och det är inte väntat heller. Jag sa ju redan innan att jag trodde på skräll. Nu har det visat sig att alla poteniella utmanare utom Roche och Horner och kanske en sån som König inte heller är i bästa form.

Hursom haver, Horner kan vara dopad han också. Men i sådana fall är nog de andra det också.
Senast redigerad av PerP 2013-09-13 kl. 19:17.
Citera
2013-09-13, 22:49
Medlem
Spännande lopp i Québec tycker jag många försök en som imponerande extra var Niki Terpstra var solo ett varv sedan när han blev inhämtad mitt i sista backen lyckades bit sig kvar å ha en bra avslutning å avslutningen var inte lätt...men gav han bort segern med att vara i sola varvet innan?

en annan sak som var intressant var FDJ.fr taktik dom låg sist med nästan hela laget mkt länge men till sist fick dom in 4 topp 22 å en topp 3 imponerande...

Svenskarna Kess avhängd med ca 3 varv kvar inte så positivt hoppas på bättring på söndag Ludvigsson släppte nog näst sista gången i backen...dom var ändå ca 80 med till backen sista gången så tycker att så då förstår vi att de inte var några topp prestationer av någon av svenskarna
Citera
2013-09-13, 23:01
Medlem
när ska Carlos Betancur vakan till liv? dyr gubbe i velogames som inte gjort någon nytta alls tänker han bara glida runt hela loppet eller satsar han imorgon ? men säkert vaknar han till VM ändå..men testa benen någon etapp kan väl inte vara helt fel
Citera
2013-09-14, 01:52
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
när ska Carlos Betancur vakan till liv? dyr gubbe i velogames som inte gjort någon nytta alls tänker han bara glida runt hela loppet eller satsar han imorgon ? men säkert vaknar han till VM ändå..men testa benen någon etapp kan väl inte vara helt fel
Som jag skrivit tidigare: colombianerna är Vueltans motsvarighet till Tourens fransmän. Lika bra att acceptera att de suger just i denna tävling.

Att Horner 50+ gammal, typ, och skadad under våren, leder årets Vuelta måste betyda att antingen så

1) Använder han samma "vindtunnel", "cykelteknik", etc som Froome

eller

2) De andra lagen ger blanka fan i Vueltan och ställer upp med slutkörda cyklister.

Hur som helst, vore det ändå inte rätt coolt om de införde en veteranmotsvarighet till den vita tröjan för riktigt gamla veteraner som Hunter?
Citera
2013-09-14, 11:17
Medlem
TilleyHats avatar
Horner är full av självförtroende och förväntar sig att vinna Vueltan:

http://www.cyclingnews.com/vuelta-a-espana/stage-19/results

Lite kaxigt kanske med en ynka ledning på tre sekunder inför Angliru, men han känner nog att han är starkast.
Citera
2013-09-14, 17:49
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Helt galen etapp idag. Det var inte bara spännande att se vem av Horner och Nibali som skulle komma först, det var nästan lika spännande att se om de ens skulle komma igenom åskådarpacket i dimman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in