2013-07-05, 15:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
AnnaMaria Jansson som kommenterar SM just nu på SVT1 gör att jag vill slita av mig håret. Så värdelös att det inte är sant.

Och sedan Brännholm, som inte känner igen en cyklist.

Smart taktisk attack av Marcus Johansson, när det inte var någon som var intresserad av att ta rulle.
Citera
2013-07-05, 17:30
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Sannerligen.

Gerald Ciolek vann dagens etapp i Österrike, Ni vet han som snuvade Peter Sagan på segern i Milano- San Remo.
Vilken säsong killen har haft.
Citera
2013-07-05, 18:28
Medlem
Såg inte så mycket av SM, men det jag såg så störde jag mig på att Brännholm skulle leka expert. Man kan inte jämföra herrproffs med svensk damelit så hans idéer om utbryningar och annat var ju knasiga. Men han kanske på riktigt tror han är expert efter att ha kommenterat några mästerskap tillsammans med Bäckstedt.
Citera
2013-07-06, 00:03
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Sannerligen.

Gerald Ciolek vann dagens etapp i Österrike, Ni vet han som snuvade Peter Sagan på segern i Milano- San Remo.
Vilken säsong killen har haft.

Ja och han har verkligen fixat så att MTN-laget synts mycket.
Citera
2013-07-06, 10:00
Medlem
Tempo lopp i Österrike runt idag...idag vill jag se ett bra resultat av G Larsson annars vet jag inte vilket lag som skulle vara intresserad av han till nästa år...känns som de är dags att börja prestera
Citera
2013-07-06, 10:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Tempo lopp i Österrike runt idag...idag vill jag se ett bra resultat av G Larsson annars vet jag inte vilket lag som skulle vara intresserad av han till nästa år...känns som de är dags att börja prestera

Jag är rätt säker på att han har tvåårskontrakt med IAM.

Jag tror att Ludvigsson och Wetterhall har utgående kontrakt. Jag tror att båda stannar i sina lag. Ludvigsson kan nog räkna med en liten löneökning. Wetterhall har ju sin seger i Drenthe att luta sig lite mot och han är en rätt stabil hjälpryttare.
Senast redigerad av mishima 2013-07-06 kl. 10:17.
Citera
2013-07-06, 12:02
Medlem
Citat:
Jag är rätt säker på att han har tvåårskontrakt med IAM.

Jag tror att Ludvigsson och Wetterhall har utgående kontrakt. Jag tror att båda stannar i sina lag. Ludvigsson kan nog räkna med en liten löneökning. Wetterhall har ju sin seger i Drenthe att luta sig lite mot och han är en rätt stabil hjälpryttare.

hade han inte haft ett tvåårskontrakt hade de inte sett bra ut för Larsson...nu tror jag ändå att han kommer prestera bra idag av SM att döma borde han vara topp 5
Citera
2013-07-06, 12:20
Medlem
fosterias avatar
Citat:

Smart taktisk attack av Marcus Johansson, när det inte var någon som var intresserad av att ta rulle.
Haha cykel på svt är oftast tragikomiskt. Björn Fagerlind är en annan stjärna som fått, i hans ögon, nitlotten att kommentera linjeloppet på OS. "Vi har svenskt i ledning!" fick han till när Bäckstedt drog i klungan
Citera
2013-07-06, 13:51
Medlem
inte lätt kommentera idrotter som man sällan kommenterar,,,hade svt cykler kommentatorer fått kommentera betydligt mera hade dom åxå varit bättre...

Herrarna på Eurosport pratar ju faktiskt bort en del viktiga händelser,,,,förra helgen när klungan tog in 1 min på kort tid de missa dom i princip hel...satt och väntade på när dom ska vakna och reagera på de...
Citera
2013-07-06, 14:52
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
inte lätt kommentera idrotter som man sällan kommenterar,,,hade svt cykler kommentatorer fått kommentera betydligt mera hade dom åxå varit bättre...

Herrarna på Eurosport pratar ju faktiskt bort en del viktiga händelser,,,,förra helgen när klungan tog in 1 min på kort tid de missa dom i princip hel...satt och väntade på när dom ska vakna och reagera på de...

Visst är det så att man inte kan vara bäst på allt.
Problemet som jag ser det är att en sådan som AnnaMaria Jansson är totalt oduglig rent generellt på att kommentera oavsett sport. Det vet vi som kikade skidskytte i vintras.

Ska man kommentera en sport måste man ha något som helst intresse för detta och man måste vara påläst. Det duger inte när man man bara känner igen två cyklister särskilt inte när nästan alla har olika dräkter.
Citera
2013-07-06, 14:56
Medlem
ruckaalis avatar
Tempot i Österrike idag blir intressant. Cancellara lär ju vinna klart men sen kan nog Gustav Larsson köra bra.
Profilen ser ut att vara helt platt och sträcker sig 24,1 km.
Jag tror på att Gustav gör ett gott resultat

http://www.oesterreich-rundfahrt.at/20strecke/hoehenprofile2013/2013_07_gr.jpg
Citera
2013-07-06, 15:12
Medlem
mrshylocks avatar
Helvete! Ryska kommentatorer på nätsändningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in