2013-04-23, 17:46
Medlem
Fromme fortsätter dominera körde ikapp Moreno på prologen i Romandiet Runt (gick uppför på slutet), vann med 6 skeunder före Talansky som i sin tur var ca 10 sekunder före Kiserlovsky (överaskande bra åkt), Porte, Costa, Pinot, Valverde m.fl. Mediokert av svenskarna, speciellt Larsson.

I Turkiet runt var det nästan bara okända namn på slutet uppför kungaetappen i Elmali (Mount Gabrovski). Atapuma orkade inte och Seeldrayers fick spö av erteiranen Berhane som vann loppet efter en härlig spurt sista 200. Trea blev en okänd turk vid namn Mustaffa Sayar som ifjol tappade en hlavminut på den här etappen. TurkuSehker Spor har verkligen blivit bättre sedan ifjol då Gabrovski oftast åkte omkring helt själv på slutet av de sista etapperna. Nu har de gubbar med i istorsett varje utbrytning och Meltychenko spurtade bra i Söndags och nu kom alltså Sayar tvåa.
Visserligen har de värvat lite, men David de la Fuente är ju ingen superåkare och gjorde heller inget anmärkningsvärt idag, även om han gav Sayar ett fint utgångsläge med bra körning i backen.

Men lite suspekt är det allt att de andra gått fram så mycket, men förhoppningsvis så handlar det bara om att de är unga cyklister som utvecklats än att de börjat käka Gabrovskisylt.
Senast redigerad av PerP 2013-04-23 kl. 17:50.
Citera
2013-04-23, 17:56
Medlem
mishimas avatar
Läste lite om Mustafa Sayar. Han var som junior framgångsrik MTB- och bancyklist, bland annat vunnit JEM-guld i omnium.

Berhane som vann dagens etapp har jag hållit ögonen på ett tag. Det är kul med eritreanerna som kommer. Den eritreanska cykelkulturen har rötter bak till när Eritrea var en italiensk koloni. Det var italienarna som flyttade dit som tog med sig sporten och det har hållit i sig.
Citera
2013-04-23, 18:10
Medlem
ruckaalis avatar
Vad har hänt med procyclingstats.com?
Citera
2013-04-23, 18:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Vad har hänt med procyclingstats.com?

De håller på koppla upp sig mot en större server. De skrev något om det på Twitter. Ska vara upp igen under kvällen eller imorgon.
Citera
2013-04-23, 23:41
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De håller på koppla upp sig mot en större server. De skrev något om det på Twitter. Ska vara upp igen under kvällen eller imorgon.
Gode nyheter, jeg ble engstelig da siden var nede i går og fortsatt nede i dag. Den siden er jo mye raskere til å oppdatere resultatene enn CQ.

Noe nytt om Gotland?, han bør jo være klar i tide til "Tour de Suisse", men får han trent noe alternativt i mellomtiden? Pokker så uflaks den mannen har og nå som han var så godt igang.

Ellers er Lars Petter Nordhaug så godt som klar på Blancos lag til Tour de France nå. Han og Mollema skal dra sammen og trene i høyden i Spania, som forberedelse til touren.
Citera
2013-04-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Noe nytt om Gotland?, han bør jo være klar i tide til "Tour de Suisse", men får han trent noe alternativt i mellomtiden? Pokker så uflaks den mannen har og nå som han var så godt igang.
Har inte hört något, men räknar med att han är tillbaka till Bayern Rundfahrt, han har ju kunnat träna så det bör inte vara något större problem att ha bra form till Schweiz Runt, där jag hoppas att han kan slåss om segern. Klart det är tråkigt att han inte kunnat vara med i klassikerna och Tour de Romandie, men i ärlighetens namn så hade han inte chans att nå de riktigt höga placeringarna, vilket han däremot kommer att ha i Schweiz Runt, hoppas jag.

Citat:
Ellers er Lars Petter Nordhaug så godt som klar på Blancos lag til Tour de France nå. Han og Mollema skal dra sammen og trene i høyden i Spania, som forberedelse til touren.
Det var bra, men inte så oväntat. Härligt att han kom igång till Ardernerna iallafall, började bli lite orolig. Men kommer han att gå för GC eller försöka vinna etapper/polkatröjan? Lite frågetecken för hans förmåga i de riktigt långa klättringarna och hans TT är väl inte jättebra. Hursomhelst en riktig klassåkare som förtjänar att vara med i touren.
Citera
2013-04-24, 09:39
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park

Lars Petter Nordhaug är en alldeles för bra cyklist för att inte få vara med i TdF tycker jag. Även om han inte har några särskilda resultat denna säsongen så hoppas jag att vi får se han i touren.
Citera
2013-04-24, 10:55
Medlem
knullklassons avatar
Note to self: SVT Dox - Moon rider
http://www.svtplay.se/video/1178776/moon-rider-otextad
Citat:
Cyklisten Rasmus Quaade är en supertalang. Men har han vad som krävs för att bli proffs? Filmen följer Rasmus krokiga resa mot toppen - en väg kantad av hopp, grubbel och fullständig utmattning.
Citera
2013-04-24, 20:18
Medlem
ruckaalis avatar
Någon som har lust skriva lite om vad som hänt i Tour of turkey?
Har inte haft möjlighet att följa någon etapp tyvärr.

10 dagar kvar till Girot. Längtar något fruktansvärt
Citera
2013-04-24, 20:32
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Note to self: SVT Dox - Moon rider
http://www.svtplay.se/video/1178776/moon-rider-otextad

När man ser den så förstår man varför vissa är elitidrottare och andra(se mig) inte är det.
Satan vad dem tränar och och kan ta ut precis all energi som finns i kroppen.
Vilket psyke elitcyklister besitter, ruggigt.
Citera
2013-04-24, 23:03
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Någon som har lust skriva lite om vad som hänt i Tour of turkey?
Har inte haft möjlighet att följa någon etapp tyvärr.

10 dagar kvar till Girot. Längtar något fruktansvärt

Missade gårdagen då det gick ganska ordentligt uppför vad jag hört. Berhane som vann där hade jag aldrig hört om innan faktiskt. Men verkar vara talangfull.

Annars har spurtarna tagit segrar som väntat. Kittel, Kroupis och idag Greipel. Men ingen spurt när Kroupis vann, då var det en massvurpa i slutet så det blev helt galet.
Citera
2013-04-24, 23:43
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Missade gårdagen då det gick ganska ordentligt uppför vad jag hört. Berhane som vann där hade jag aldrig hört om innan faktiskt. Men verkar vara talangfull.

Annars har spurtarna tagit segrar som väntat. Kittel, Kroupis och idag Greipel. Men ingen spurt när Kroupis vann, då var det en massvurpa i slutet så det blev helt galet.

Tack

Var det Kittels första seger i år? Eller vann han något i början av säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in