2013-04-19, 23:48
Medlem
Markmags avatar
Helt galet snyggt på Trentino idag när Wiggins slängde sin cykel så den ställde sig vid väggen.
Citera
2013-04-20, 18:48
Medlem
http://www.eurosport.se/cykel/tour-de-france/2013/katjusjakaoset-kan-kosta-svensklaget-en-inbjudan-till-touren_sto3721047/story.shtml

Iofs gammal skåpmat. Men jag tycker vinklingen är konstig. Möjligen hade ASO kunnat strunta i att bjuda in de lag av Katusha och Saxo som inte fått licens pga etiska orsaker, men annars så är det ju 22 lag som är aktuella för touren som alla är bättre än IAM. Även Sojasaun. Simon och Hivert är duktiga, och de två är anledning nog att välja det laget istället för IAM. Haussler, Tschopp, Löfkvist och Larsson som stjärnor känns inte tillräckligt.

Nästa år däremot så lär det nog bli Tour för IAM med tanke på att något av de holländska lagen lär läggas ned. Och även RadioShack är väl rätt tveksamma. Oavsett så kommer de nog ha Cancellara i laget och då kan det rent av innebära World Tour.

Rent allmänt så tycker jag World Tour systemet är bajs, halvkorrupta människor verkar kunna muta in lag, och cyklister får inget kontrakt för att de är hjälpryttare. Bättre om arangörerna får bjuda in själva. Är ju meninglöst att lag som Euskaltel skall vara med i Paris-Roubaix eller att Argos skall köra allt för bergiga tävlingar. (Nästan så att Ludvigsson är deras bäste klättrare).
Citera
2013-04-21, 13:57
Medlem
Vem vinner LBL då. Gissar spontant på Valverde. Nibali är väl främste utmanare samman med Gilbert och kanske Gerrans. Men veckan har ju hittils gått i halvskrällarnas tecken. Undras hur pass bra Fromme kan göra det.
Citera
2013-04-21, 14:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Vem vinner LBL då. Gissar spontant på Valverde. Nibali är väl främste utmanare samman med Gilbert och kanske Gerrans. Men veckan har ju hittils gått i halvskrällarnas tecken. Undras hur pass bra Fromme kan göra det.

Kwiatkowski är min skrällvinnare.
Citera
2013-04-21, 14:51
Medlem
perry2s avatar
Philip Gilbert är min favorit idag.
Citera
2013-04-21, 15:11
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kwiatkowski är min skrällvinnare.

Fan nu tog du min

Då säger jag Gasparotto.
Citera
2013-04-21, 18:04
Medlem
Mikojans avatar
Fantastiskt fint Liege-Bastogne-Liege i dag. Favoriten bland vårklassikerna. Rätt kul att kommentatorerna glömmer hur tuff sista slakmotan är. Kan ju bero på att det var match mellan många den här gången. Många värdiga vinnare, men grattis till Dan Martin.
Citera
2013-04-22, 13:46
Medlem
knullklassons avatar
Ludvigsson får fria tyglar av sitt Argos-Shimano i Tour de Romandie. Laget var nyligen på träningsläger i Spanien där det, för svenskens del, fokuserades på klättrandet. Bådar gott när man redan i så tidig ålder har så pass stor tilltro från stalledningen!
Citera
2013-04-22, 13:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ludvigsson får fria tyglar av sitt Argos-Shimano i Tour de Romandie. Laget var nyligen på träningsläger i Spanien där det, för svenskens del, fokuserades på klättrandet. Bådar gott när man redan i så tidig ålder har så pass stor tilltro från stalledningen!

Det ska bli väldigt intressanta att se honom på tempoloppet och prologen. Jag tror detta är första gången han kör tempo/prolog i ett World tour-lopp. Jag tror han sitter på en väldigt hög kapacitet där. Tempokampen mot Gustav Larsson kan bli intressant. Det ska bli ännu mer intressant att se honom på det långa tempot på Girot.
Senast redigerad av mishima 2013-04-22 kl. 13:56.
Citera
2013-04-22, 15:30
Medlem
TilleyHats avatar
Jag tycker det är roligt med ett par lite halvöverraskande segrar i några av årets första monument: Ciolek i Milano-San Remo och Martin i Liège-Bastogne-Liège. Frågan är vem eller vilka som tar över efter Cancellara och Boonen som dominanter av Ronde van Vlaanderen och Paris-Roubaix. Vore i alla fall kul om Thor Hushovd fick vinna i Roubaix innan han lägger cykeln på hyllan. Apropå Dan Martin så tror jag han kan bli farlig i årets sista monument Giro di Lombardia också. Mitt tips är dock - så här sex månader innan loppet - Edvald Boasson Hagen.
Citera
2013-04-22, 15:55
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag tycker det är roligt med ett par lite halvöverraskande segrar i några av årets första monument: Ciolek i Milano-San Remo och Martin i Liège-Bastogne-Liège. Frågan är vem eller vilka som tar över efter Cancellara och Boonen som dominanter av Ronde van Vlaanderen och Paris-Roubaix. Vore i alla fall kul om Thor Hushovd fick vinna i Roubaix innan han lägger cykeln på hyllan. Apropå Dan Martin så tror jag han kan bli farlig i årets sista monument Giro di Lombardia också. Mitt tips är dock - så här sex månader innan loppet - Edvald Boasson Hagen.
På tal om det... I år är första gången sedan 1913(!) som en belgare inte lyckas vinna någon vårklassiker, semiklassiker inkluderat. Trots detta så har dom nog inte en allt för pessimistisk syn på framtiden där nere i cykellandet nummer ett...
Citera
2013-04-22, 16:38
Medlem
Härligt med lite skrällar i Ardennerna. Dan Martin är också en mycket förtjänt segrare, speciellt efter oturen i Vallonska Pilen. Var lite besviken på tävlingen när inget riktigt hände innan Sint Nicholas, men blev ju en riktigt häftig avslutning i vilket fall som helst.

Att Edvald skall vinna Lombardiet är nog inget pjåkigt tips, Edvald har väl de senaste åren presterat betydligt bättre efter Touren än innan.

Att någon kommer dominera RVV och PR som Boonen och Cancellara det tror jag inte. Men finns ju en del relativ unga som lyckats bra i år och ifjol och som säkert kan vinna i framtiden: Gaudin, Turgot, Langeveld, Boom, Kristof, Stybar samt såklart Sagan.

Skall bli än mer spännande nu med Ludvigsson där även laget har förväntningar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in