2020-10-09, 11:27
Medlem
Paris–Roubaix inställt

Undrar hur det kommer gå med Vueltan, restriktionerna hårdnar i Spanien nu.
Citera
2020-10-09, 12:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Paris–Roubaix inställt

Så otroligt tråkigt. Detta alltså trots att arrangörerna redan beslutat att låta vissa avsnitt vara avstängda för publik och minska antalet tillåtna åskådare på målvelodromen kraftigt. Men antalet coronafall har nått rekordnivåer i norra Frankrike och de lokala myndigheterna vill väl visa på handlingskraft och "mod att fatta svåra beslut". Ja, jag sätter det inom citattecken, för jag tror inte att en cykeltävling utomhus är en speciellt stor riskfaktor jämfört med diverse inomhusaktiviteter. Men det är kanske som i Sverige där man förbjuder publik på idrott utomhus men gladeligen låter folk tränga ihop sig i köptempel som Ikea och Gekås.

Vueltan har jag hela tiden varit orolig för, och situationen ser inte bra ut i framför allt Madrid. Men samtidigt är de glest bebodda regionerna som loppet till stor del går i inte alls lika drabbade, så det är kanske främst slutetappen som ligger illa till. Antingen stryker man den helt, eller så förlägger man den i en annan stad hellre än att ställa in hela tävlingen på grund av det.
Citera
2020-10-09, 18:25
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Juraj Sagan har fler segrar i år än Peter.
Citera
2020-10-09, 21:44
Medlem
FNLSs avatar
Mountainbike vm imorgon kl 12 på svt
Citera
2020-10-10, 11:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Paris–Roubaix inställt

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så otroligt tråkigt. Detta alltså trots att arrangörerna redan beslutat att låta vissa avsnitt vara avstängda för publik och minska antalet tillåtna åskådare på målvelodromen kraftigt. Men antalet coronafall har nått rekordnivåer i norra Frankrike och de lokala myndigheterna vill väl visa på handlingskraft och "mod att fatta svåra beslut". Ja, jag sätter det inom citattecken, för jag tror inte att en cykeltävling utomhus är en speciellt stor riskfaktor jämfört med diverse inomhusaktiviteter. Men det är kanske som i Sverige där man förbjuder publik på idrott utomhus men gladeligen låter folk tränga ihop sig i köptempel som Ikea och Gekås.

Vueltan har jag hela tiden varit orolig för, och situationen ser inte bra ut i framför allt Madrid. Men samtidigt är de glest bebodda regionerna som loppet till stor del går i inte alls lika drabbade, så det är kanske främst slutetappen som ligger illa till. Antingen stryker man den helt, eller så förlägger man den i en annan stad hellre än att ställa in hela tävlingen på grund av det.

Paris-Roubaix är tillsammans med VM årets höjdpunkter för mig vad gäller endagslopp så det är förstås tradigt att P-R är inställt. Fullt förståeligt och ganska väntat med tanke på utvecklingen av pandemin i Europa.

Vueltan ligger verkligen i farozonen och jag tror faktiskt inte den kommer kunna genomföras. Det finns även en del oro över om Girot kommer att kunna fullföljas. Det är två veckor kvar och om pandemin fortsätter öka i medelhavsländerna så undrar jag hur det kommer att gå.

Vad gäller den närmaste veckans två storlopp, Gent-Wevelgem och Ronde van Vlaanderen, så tycks de just nu vara genomförbara.
Citera
2020-10-10, 11:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Mountainbike vm imorgon kl 12 på svt

Tror inte Rissveds ska vara med i toppen.
Citera
2020-10-10, 12:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror inte Rissveds ska vara med i toppen.

Hon var 1.22 från täten efter 2,4 km. Kul att hon är med iaf.
Citera
2020-10-10, 13:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hon var 1.22 från täten efter 2,4 km. Kul att hon är med iaf.

Bröt nu, men det kommer inte vara många som går i mål här.
Citera
2020-10-11, 16:59
Medlem
FNLSs avatar
Ifjol vann bröderna Viviani samma dag och idag gjorde Pedersen samma bedrift
Mads i Wevelgem och Casper i Tours
Citera
2020-10-12, 11:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ifjol vann bröderna Viviani samma dag och idag gjorde Pedersen samma bedrift
Mads i Wevelgem och Casper i Tours

Mads och Casper Pedersen är inte släkt med varandra, men det är ju lite roligt att två med samma efternamn vinner samma dag, dessutom två rätt stora tävlingar. Det händer nog inte särskilt ofta.
Citera
2020-10-12, 19:31
Medlem
Siren verkar tycka att någon annan ska fortsätta betala lönen för någon som producerat noll de senaste 4 åren.

https://www.cyclingnews.com/news/bradley-wiggins-thats-not-the-way-mark-cavendish-should-exit-cycling/

Rätt olämplig expert för Eurosport.

Hoppas Bahrain inte hittar någon ny sponsor, förstod inte varför McLaren ville associeras med en diktatur på det sättet de hör nu.

Annars är det ju intressant att den kenyanska bosättarsonen skall gå till den judiske affärsmannens lag, speciellt som han döpt det efter en bosättarnation där han inte ens bor. Gladast blir väl World Tourens keffaste cyklister som får fortsätta turista runt i Grand Tours, pga av medborgarskap i ockupationsmakten.
Citera
2020-10-12, 20:14
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Mads och Casper Pedersen är inte släkt med varandra, men det är ju lite roligt att två med samma efternamn vinner samma dag, dessutom två rätt stora tävlingar. Det händer nog inte särskilt ofta.
Danmark är tillräckligt inavlat för att alla ska räknas som släktingar.
På onsdag möts de i Scheldepreis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in