2012-08-24, 09:27
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustomten24
Då är det klart

Armstrong blir av med sina titlar !
Tror inte vi har hört det sista om det här.
Citera
2012-08-24, 09:36
Medlem
Nikromas avatar
Vad är det för dopning han har "åkt" fast för?
Har L.Armstrong erkänt?
Har USADA rätt att ta bort hans titlar? Måste inte ett förbund inom cyklingen göra det?

Första frågorna som jag ställer mig efter att ha läst diverse artiklar (alla samma sak, för TT skriver ju skiten)
Citera
2012-08-24, 09:40
Medlem
Sjukt, jag har alltid hållt honnom högt. Vet inte vad jag ska tycka nu.

När kan man börja spekulera i om hans cancer hade med dopingen att göra?

Jag vill ha det saagt att i vissa sporter borde doping vara lagligt(till viss del), cykel, bodybuilding och baseball. Det skulle både lösa problematiken och göra sporten mer intressant.

Som det redan är sagt så dopar alla sig. Ialla sporter. Så att påstå att doping urholkar betydelse av talang är fel. Det är inte som att man inte behöver talang eller kämpa bara för att man dopar sig.
Senast redigerad av london-eye 2012-08-24 kl. 09:50.
Citera
2012-08-24, 09:42
Medlem
TilleyHats avatar
En riktig soppa detta med Lance Armstrong. För det första förstår jag faktiskt inte om eller på vilket sätt WADA skulle ha befogenheter att strippa Lance på alla titlarna. Det är väl upp till Tour de France-ledningen i så fall. Eller möjligen UCI. För det andra undrar jag vilka som ska bli segrare i de sju Tourerna? Ullrich ser ut att bli fyrfaldig segrare i så fall, samt Klöden en. Tror knappast detta kommer att hända. För det tredje, som redan påpekats i tråden, det sista ordet är nog inte sagt.
Citera
2012-08-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodSvettOchBola
Alla dopar sig, han hade bara oturen att åka fast.

Exakt, alla gör det. Men de som blir lite för stora får ju extremt många tester att gå igenom och tillslut hittar dom något liiitet proteinpulver medel i en artär eller vafan det är för att sätta dit dom.

Man kanske ska göra om dopningsreglerna lite och lätta på vissa preparat. I vissa fall är det så extremt små saker som man ändå åker dit på. Frågan är fall dessa saker ens har sådan jätteinverkan på idrottarna.
Citera
2012-08-24, 09:49
Medlem
Tredagars avatar
Fan vad förbannad jag blir!!!!
Hur kan dom göra så?

Det står ju där.. att han testats nästan 600 gånger under sin karriär utan att dom hittat något.
Jag tror att de där jävla fransmännen ligger bakom allt som inte kan stå ut med tanken på att världens störste cyklist inte är fransk.

Fan...

Jag tror inte han är dopad, länge leve Armstrong!

Edit, är själv delvis fransk och dom har varit ute efter Armstrong så länge jag kan minnas.

En riktigt tragedi..
Senast redigerad av Tredagar 2012-08-24 kl. 09:53.
Citera
2012-08-24, 09:50
Medlem
endymions avatar
I artikeln står det ju att han testats 5-600gånger utan att ha varit positiv(enligt hans advokat). Står endast att dom säger sig ha bevis och vittnesmål men inget har lagts fram? Någon som har en källa där bevisen tas fram?

Förövrigt är det väl lite tråkigt om detta nu är sant men tycker ändå han är en jävligt stor ikon som får andra att pressa sig ännu mer för att bli bättre.
Citera
2012-08-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Den amerikanska antidopningsbyrån Usada kommer ta ifrån proffscyklisten Lance Armstrong, 40, hans titlar och döma honom till livslång avstängning, säger en taleskvinna från Usada till Reuters.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/article15302752.ab

Beskedet innebär att den tidigare så hyllade cykelstjärnan ser ut att bli av med, bland annat, de sju raka segrar han tog i Tour de France mellan 1999 och 2005.

Lance Armstrong betraktas av många som en av världens topp 10 bästa idrottare genom tiderna och han har dessutom ett fantastiskt levnadsöde.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lance_Armstrong

Personligen anser jag detta vara den största dopnings-tragedin i historien.
Bara det faktum att han ger upp mot anklagelserna talar ju emot honom. Vad ska man tro?

.

Varför skriver du fast för doping och med millioner utropstecken?

Han har ju testats ca 600 gånger utan att åka fast, så det är väl snarare motsatsen till din rubrik, eller?
Citera
2012-08-24, 10:20
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Tvivlar högt på tillvägagångssättet. Han klarade alla dopingtest. Man har inga bevis förutom vittnen som fick immunitet för sina egna dopingbrott för att "tjalla".

Dessutom, varför har man dopingorgan som testar atleter vid tävlingar om en annan organisation kan överrida deras tester och beslut?

Tvekar inte på att han har varit dopad men detta jippo är en massa stenar i ett glasruckel samt kraftigt partiskt.
Citera
2012-08-24, 10:24
Medlem
cap0s avatar
Tyvärr så dopar sig alla, det är bara att inte åka fast.

Lance Armstrong är ett namn man har kommit ihåg inom sporten och cykling... Det är det enda jag vet om sporten, synd att de inte bara förstör för armstrong utom hela sporten och sport världen generellt...
Citera
2012-08-24, 10:26
Medlem
347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesubu
Varför skriver du fast för doping och med millioner utropstecken?

Han har ju testats ca 600 gånger utan att åka fast, så det är väl snarare motsatsen till din rubrik, eller?

Kurerna läggs ju upp så att det inte ska visa på testerna, både tidsmässig planering men också vilken form av doping. Finns mängder med varianter som helt enkelt inte ger utslag på testerna.
Citera
2012-08-24, 10:27
Medlem
Vad är detta för charader? Han klarade alla dopingtest utan att åka fast och nu är han tydligen dopad pga "vittnen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in