Citat:
Ursprungligen postat av mjamja
Får jag fråga varför alla hyser sådant hat mot Schleckarna?
Korad till "folkets mästare" av den Livestrong-baserade kanalen Versus ståtar vår mästare med 6 segrar (jag räknar inte med familjeloppet som kallas Nationella mästerskapen) trots detta kan han inte växla, har utropat sig själv som världsbäst, kan vad det visat sig i loppet (minns Kim Andersens kommentarer) inte heller rycka utan en viss persons hjälp, större käft än Cavendish, som dock levererar, kör bara för en tävling per år i vilken han försöker gnälla sig till fördelar. Gnäller på konkurrenter. Instruerade Canc att neutralisera en etapp på grund av att han var efter samtidigt som han klagar på att andra gör likadant (minus neutraliseringssaken). Har blivit adopterad av den senildemente Phil Liggett efter dennes tidigare gay-ikon och det är inte heller en slump att TREK levererar cyklarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Bara att de inte hör till de jag uppskattar mest men jag ogillar de inte o visst finns det fina värden i att de även cyklar för varandra.
Det är en myt att Andy skulle köra för brorsan. Titta på förra årets Vuelta om den saken. Det ser dock PR-mässigt bra ut om man försöker få in båda två på podiet vilket de säkerligen trodde efter att Andy skrytit innan loppet vilket starkt stall han hade i förhållande till SBS.
Citat:
Ursprungligen postat av Motvall
Pantani –98? (Hata eller älska cyklist)
Va? Vem ogillar Pantani? Finns väl ingen som ogillar honom? Japp, han var den siste.
Citat:
Ursprungligen postat av Motvall
Indurain -93 (Trampa på-cyklist utan explosivitet, typ "en dag på jobbetkille" som vilade när han kunde och lät andra vinna etappen. Bara malde på - 5 vinster i Touren, två i Girot har jag för mig.)
Sämsta beskrivningen i världshistorien. Mortirolo -94 (efter en knäskada i april) håller inte med dig om explosiviteten. Vem vilar förresten under bergsetapper? Att han inte spurtade efter segrar var ju givetvis taktik och alliansbyggen vilket förklarar sig genom flertalet åkstarka cyklister som kunde göra dragjobbet utöver stalltillhörigheten som exempelvis Stephane Heulot (ja, jag vet stallkamrater) och Neil Stephens (körde faktiskt för Once).
Citat:
Klarar han det efter Girot?
Naturligtvis kan han klara det. Men många faktorer måste stämma. Distansen mellan honom och AS är säkrad tempoloppmässigt. En viss bit upp till Frank men han kommer tappa de kommande dagarna och är en sämre tempoåkare än Andy. Den stora knäckfrågan är förstås Cadel men han har en historia att krokna den tredje veckan i höga uppförslut samtidigt som han fortfarande har vek uppbackning och många fiender som måste göra sig av med honom. Blir det som jag förutspår kommer Andy och AC försöka spränga honom (men jag är tveksam på Andy) varför han gör bäst i att samåka med den andra dieseln, Basso.
Jag glömmer den stora överraskningen Voeckler, men det är bara ett kvitto på att få var så villiga att ta tag i loppet innan Contador gjorde en tävling av det här, att han kört i gult så pass länge. Men han har gjort det bra, skall sägas.
För övrigt bär Thor världsmästartröjan med samma glans som Museeuw.