2017-01-25, 11:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det tror jag inte en sekund på. Däremot kanske det skulle behövas en annan VD. Då kommer HM uppvärderas direkt skulle jag tro...

HM köpte jag själv igår på låga 234 kr och jag är inte ett dugg orolig för den investeringen.

Låt mig gissa att du är kille och inte själv handlar på HM? Jag är tjej och vet hur snacket går. Ingen handlar på HM längre. Möjligtvis underkläder på rean men inte vanliga kläder. Att HM dessutom börjat sälja smink och utvecklat ett eget sminkmärke (som fick dålig kritik) säger väl allt...
Citera
2017-01-25, 11:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Låt mig gissa att du är kille och inte själv handlar på HM? Jag är tjej och vet hur snacket går. Ingen handlar på HM längre. Möjligtvis underkläder på rean men inte vanliga kläder. Att HM dessutom börjat sälja smink och utvecklat ett eget sminkmärke (som fick dålig kritik) säger väl allt...

Jag är kille och handlar i stort sett alla mina kläder där och jag tycker att det blivit mycket bättre utbud och högre kvalitet de senaste åren.

Zara känns mer som "turkmode" och jag tycker själv att det är för dyrt i mångt och mycket.

Nej köpa aktier i HM är inget jag är rädd för.. särskilt inte på dessa låga nivåer.
Citera
2017-01-25, 12:14
Medlem
Citat:
Jag är kille och handlar i stort sett alla mina kläder där och jag tycker att det blivit mycket bättre utbud och högre kvalitet de senaste åren.

Zara känns mer som "turkmode" och jag tycker själv att det är för dyrt i mångt och mycket.

Nej köpa aktier i HM är inget jag är rädd för.. särskilt inte på dessa låga nivåer.

Man ska veta att inga träd växer till himlen

Vad det gäller "gubbs" så handlar nog en mycket stor del på Dressman och speciellt nu när de har en avdelning för "storväxta"

Sälj H&M!!
Citera
2017-01-25, 12:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Man ska veta att inga träd växer till himlen

Vad det gäller "gubbs" så handlar nog en mycket stor del på Dressman och speciellt nu när de har en avdelning för "storväxta"

Sälj H&M!!

Fast HM har väl knappast gjort det den senaste tiden? Växt till himlen alltså...
Citera
2017-01-25, 12:35
Medlem
Citat:

"Ingen handlar på H&M?" Vilken värld lever du i? Gå in på H&M Hamngatan eller Sergel efter löning
Citera
2017-01-25, 12:37
Medlem
Citat:
Det tror jag inte en sekund på. Däremot kanske det skulle behövas en annan VD. Då kommer HM uppvärderas direkt skulle jag tro...

HM köpte jag själv igår på låga 234 kr och jag är inte ett dugg orolig för den investeringen.

H&M är ett kassaskåp, ökade också, på 236,30 i förrgår... Kvinnorna tror modevärlden centrerar kring Stockholm, H&M finns på 64 marknader och går man in i en H&M t.ex. i Barcelona är det alltid proppfullt med folk.
Citera
2017-01-25, 14:23
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
H&M är ett kassaskåp, ökade också, på 236,30 i förrgår... Kvinnorna tror modevärlden centrerar kring Stockholm, H&M finns på 64 marknader och går man in i en H&M t.ex. i Barcelona är det alltid proppfullt med folk.

I Sverige är HM ändå en billig butik, men i många länder är HM högklassigt märke. Finns i de bästa galleriorna. Expanderar i morgondagens starka ekonomier. Konstfel inte öka innehavet nu, tycker jag.
Citera
2017-01-25, 16:57
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Precis som Hamsterboll skrev. Inga handlar på H&M längre.

Varför?

Vill du ha snyggare och mer stilfulla/moderna kläder så finns MÅNGA andra affärer att besöka.

Vill du ha billigare kläder och större urval så besök vilken onlinesida som helst.

Just nu finns ingen som helst anledning att besöka H&M. Eller jo kanske när deras butiker går i konkurs och de säljer ut allt på 90% rea...
Citera
2017-01-26, 10:29
Medlem
Kan bara se det här som ett köpläge. Bolaget är skuldfritt och har miljarder på kontot. Om de vill bygga ut sin onlinehandel är det nog inga problem. Den stora utvecklingen och försäljningen finns naturligtvis inte i Sverige, som några jeppar i den här tråden verkar tro. Har ni varit i en H&M-butik i Asien? I Asien bor 63% av världens befolkning. I Sverige bor det inte ens 1 %.
Citera
2017-01-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Inga handlar på H&M längre.

What if I told you... att, jo.
Citera
2017-01-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurreburre83
Kan bara se det här som ett köpläge. Bolaget är skuldfritt och har miljarder på kontot. Om de vill bygga ut sin onlinehandel är det nog inga problem. Den stora utvecklingen och försäljningen finns naturligtvis inte i Sverige, som några jeppar i den här tråden verkar tro. Har ni varit i en H&M-butik i Asien? I Asien bor 63% av världens befolkning. I Sverige bor det inte ens 1 %.

Wörd, många här som verkar tro att HM inte är större än Sverige/deras egna synfält
Citera
2017-01-26, 14:30
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurreburre83

Precis. Och i flera asiatiska länder är HM en bättre butik. Inte billigt som i Sverige. Ger status att traska kring med en HM-påse på sta´n. I år har de *äntligen* börjat med papperspåsar istället för plastpåsar dessutom, precis som de haft på flera håll i Sydeuropa i några år; ger lite mer boutique-känsla?

Citat:

Om du ändå går in där så ser du säkert att det är knökafullt med folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in