2009-10-14, 20:49
Medlem
Analytiker spår en bra rapport från Nokia. Hoppas att det stämmer. Vore tråkigt om man förlorade det man vunnit den senaste tiden.. funderade på att sälja av 50% idag men sket i det.
Citera
2009-10-14, 20:52
Medlem
kKoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monster_kid
Analytiker spår en bra rapport från Nokia. Hoppas att det stämmer. Vore tråkigt om man förlorade det man vunnit den senaste tiden.. funderade på att sälja av 50% idag men sket i det.

Du får vara snabb i att fatta beslut imorn kl 12 då .

Ska vi åter gå till H&M B diskussioner? Är H&M värd att lägga pengarna på?
Citera
2009-10-14, 21:12
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monster_kid

Nej, analytiker spår en hysat medioker rapport, med ett resultat på 0,09 Euro per aktie före skatt. Bättre än så finns det goda möjligheter till. Tycker att du gjorde rätt i att ligga kvar. Du äger en andel i samma bolag, även vid dålig rapport, inget har förändrats, utan långsiktiga potentialen är kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Ska vi åter gå till H&M B diskussioner? Är H&M värd att lägga pengarna på?

Nej, anser jag, för värderingen är för hög, leta bland mindre bolag med potential.
Citera
2009-10-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Nej, anser jag, för värderingen är för hög, leta bland mindre bolag med potential.

...det där har man hört sedan mitten av 90-talet. H&M har alltid varit högt värderad men också kunnat försvara den genom ständig tillväxt och ständigt större utdelning. H&M har en given plats i min gubbportfölj och jag återinvesterar utdelningen varje år.
Citera
2009-10-14, 21:45
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
...det där har man hört sedan mitten av 90-talet. H&M har alltid varit högt värderad men också kunnat försvara den genom ständig tillväxt och ständigt större utdelning. H&M har en given plats i min gubbportfölj och jag återinvesterar utdelningen varje år.

Ska du ha en gubbaktie kan du inhandla Swedish Match.
Citera
2009-10-15, 01:33
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Vad tror ni om Hennes & Mauritz B aktiens potential?
Dess absoluta topp var för lite drygt 3 år sedan på ca. 450,00 sek.
Som det ser ut nu och har gjort under lite drygt 1 års tid så stiger aktien konstant. Och var tror ni? kommer den att pricka en ny topp? Inom hur lång tid gissar ni på tills vi får se en ned rekyl eller en ny topp?

Aktien är dyr, men om den har god potential så kan det vara dumt att gå miste om chansen att få god avkastning Vad tror ni?

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=182308

Tycker du att aktien är dyr så ska du ju givetvis inte köpa.
Citera
2009-10-15, 09:14
Medlem
kKoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Tycker du att aktien är dyr så ska du ju givetvis inte köpa.

Nej det må vara sant, men om den har potential att höjas 100 kr inom ex antal år kan det ju vara en bra investering . Om den bara höjs 20 kr så kan det ju lika gärna vara. det blir mycket pengar i risk för en liten avkastning.
Citera
2009-10-15, 09:52
Medlem
waxizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Okej, du anser att det är dunderrea på HM-aktier just nu, då vet jag. Jag menar å andra sidan att det knappast är troligt att HM slår index på ett års sikt. På ett års sikt finns betydligt intressantare aktier, som inte värderas nära ATH. Nokia ser betydligt intressantare, där har inte ett framtida drömscenario prisats in.

Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Jag skrev att man betalar ett högt PRIS (det betyder att det inte är rea på aktierna?!), man betalar ingen extra avgift för att det är en stabil aktie.
Det höga priset beror dessutom inte på att det är en stabil aktie utan för att det är ett bolag med bra tillväxt och bra lönsamhet.

Drömscenarion ska inte prisas in då de oftast är just det, en dröm.

Personligen tror jag att H&M kommer slå index med råge de kommande 10 åren, dock beror ju det hela på vilket tidsperspektiv man har.

Att H&M värderas nära ATH är ju med all rätt då de faktiskt gör större vinst, högre omsättning osv. än vad de gjorde när ATH sattes.
Citera
2009-10-15, 09:59
Medlem
RED-DOGs avatar
Hm

Jag tycker inte alls att HM är för högt värderad. Kan lätt gå upp till 450 under 2010. Har själv jobbat under många inom mode och kläder - HM är det klart bästa klädföretaget i Sverige - ett av de bästa i världen. Mindre bolag inom sektorn (som RnB, Wesc och Odd Molly) är mycket osäkra.

Men jag är ju gubbe med mycket Swedish Match i depån. Mycket välskött företag även det.
Citera
2009-10-15, 14:01
Medlem
waxizs avatar
Caparzo, måste ju bara kommentera att man får hoppas att det inte var många som följde ditt råd att köpa Nokia med tanke på rapporten.
Citera
2009-12-15, 12:48
Medlem
Zigenargulds avatar
Hennes & Mauritz - HM B

H&M har ju senaste månaden gått ner runt 10%. Detta trots en ökad försäljning. Personligen lyckades jag köpa hälften av mitt innehav när aktien var nära årshögsta. Köpte mer när aktien sjunkit till strax över 400:-. I dagsläget har jag gjort en förlust på ca 8% på mitt totala innehav.

Frågan är nu om det är läge att sälja och minska förlusterna, eller behålla i tron att december och julhandeln kan få aktien att stiga. På lång sikt är jag övertygad om att H&M kommer öka till mer än årshögsta, men samtidigt kan det bli en lång väntan. H&M hör till mitt långsiktiga sparande så egentligen har jag inga problem att behålla och vänta.

Vad tror ni, kommer vi att se en vändning snart eller kommer aktien fortsätta vandra nedåt?
Citera
2009-12-15, 16:04
Medlem
pilt77s avatar
Den lär rekylera uppåt nånstans strax över 375nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in