2023-07-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Det kan hända mycket på ett kvartal.

Men hur tänker ni som äger aktien fortfarande? Den var övervärderad på 100 kr. Nu är det bara löjligt. Har alla i tråden sålt?

läs rapporten Hm säljer man icke!
Citera
2023-07-01, 11:29
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför tror du det min vän?
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
läs rapporten Hm säljer man icke!

Om man har fått den här omotiverade kursrusningen i knät och inte säljer är det samma sak som att vinna på lotto och inte kvittera ut vinsten.
Citera
2023-07-01, 11:57
Medlem
Jag sålde av ca 20% av innehavet. Tokdyr aktie just nu
Citera
2023-07-01, 15:11
Medlem
Citat:
Om man har fått den här omotiverade kursrusningen i knät och inte säljer är det samma sak som att vinna på lotto och inte kvittera ut vinsten.

235 kr i dec. dubblar du bettet och springer naken mitt på dagen genom stan med endast smörreboms avdankade över ditt huvud som en mössa av könslukt?
Citera
2023-07-01, 15:22
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
235 kr i dec. dubblar du bettet och springer naken mitt på dagen genom stan med endast smörreboms avdankade över ditt huvud som en mössa av könslukt?

Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Vi får se hur det ser ut i oktober först.
Citera
2023-07-02, 09:57
Medlem
Black.Panthers avatar
varför sälja? H&M går upp o ned men är ändå en stabil aktie som ger utdelning. Känns tryggt att ha med den i portföljen.

Tror inte så mycket på att försöka göra kortsiktiga vinster med sådana här relativt stabila aktier.
Citera
2024-01-31, 09:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Så rätt du hade!

Kursen mer än halverad sedan ATH och det enda som kan få till en ny ATH är kraftig långvarig inflation.
Citera
2024-01-31, 11:18
Medlem
VD:n meddelar att hon avgår.

Styrelsen lär vara missnöjd med hennes jobb.
Citera
2024-01-31, 14:48
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så rätt du hade!

Kursen mer än halverad sedan ATH och det enda som kan få till en ny ATH är kraftig långvarig inflation.

när var det ATH ?

bäst att hoppa på nu
familjen kommer nog att göra miljard köp säkert
Citera
2024-01-31, 15:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
när var det ATH ?

bäst att hoppa på nu
familjen kommer nog att göra miljard köp säkert

Bra att köpa på sådana här tramsdippar om man vill in. Så mycket kan inte en VD vara värd av aktiens pris.
Citera
2024-01-31, 15:53
Medlem
Omsättning i aktien på 3,5 miljarder kronor än så länge är rätt så imponerande, sålde av halva innehavet i juni men blir lite småsugen att köpa igen, men lär vara en våt filt över denna ett tag.
Citera
2024-01-31, 16:11
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
varför sälja? H&M går upp o ned men är ändå en stabil aktie som ger utdelning. Känns tryggt att ha med den i portföljen.

Tror inte så mycket på att försöka göra kortsiktiga vinster med sådana här relativt stabila aktier.

Vad är din definition av stabil aktie? Att de har funnits länge utan att gå i konkurs? Kursgrafen på längre sikt ger inte mig intrycket av en stabil aktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in