Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 19:34
  #1525
Medlem
H&M-RUSNING LYFTE INDEX, HM upp 16% efter stark rapport.
Citera
2018-09-18, 19:00
  #1526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norskaluring
H&M-RUSNING LYFTE INDEX, HM upp 16% efter stark rapport.

Hade 3x135calls 19 okt. Blev lite klirr i kassan.
Citera
2018-09-18, 20:07
  #1527
Medlem
Kbhmns avatar
Snyggt! Men de behöver fortfarande öka försäljningen online mer för att fortsätta vara en spelare på marknaden. Det hjälper oftast inte på sikt att bara täppa till punkat i däcket.
Citera
2018-09-27, 10:21
  #1528
Medlem
Synd att jag sålde mina calls till 13kr. Hade fått en ökning på 500% från mitt köp på 5,2kr om jag hade hållit tills idag. Jaja, glad för H&Ms skull
Citera
2018-09-30, 14:15
  #1529
Medlem
Falcon-52s avatar
frågan är om man ska hem en mindre vinst nu? behövs dock inte mkt för att den ska skutta upp i dagsläge
Citera
2018-09-30, 15:44
  #1530
Medlem
Jag sålde i fredags, för mycket osäkerhet.
Citera
2018-10-08, 21:01
  #1531
Avstängd
sålde också mitt (4 aktier =D ) eftersom att kursen är som en jojo upp och ner
Citera
2018-12-06, 14:00
  #1532
Medlem
Aktien kommer gå som en raket uppåt den 17 dec då kvartalsrapporten lanseras.
Stora hajar trycker ner aktien för att småspararna ska bli rädda och sälja så de stora hajarna kan komma in billigt igen.

Hörde från en på HK att de ska ha haft en mycket stark höst och att de nya centralerna de börjat komma på plats + nya butiker öppnades i Göteborg (lagom till Black Friday)

Tanka nu. 2siffrigt upp 17 dec.
Citera
2018-12-06, 14:02
  #1533
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Aktien kommer gå som en raket uppåt den 17 dec då kvartalsrapporten lanseras.
Stora hajar trycker ner aktien för att småspararna ska bli rädda och sälja så de stora hajarna kan komma in billigt igen.

Hörde från en på HK att de ska ha haft en mycket stark höst och att de nya centralerna de börjat komma på plats + nya butiker öppnades i Göteborg (lagom till Black Friday)

Tanka nu. 2siffrigt upp 17 dec.

Ligger du tungt inne och inväntar en exit?
Citera
2018-12-06, 14:18
  #1534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ligger du tungt inne och inväntar en exit?


Tungt är och ta i, men jag har tankat hela veckan. Köper dippen sattsäga.

Något stämmer inte när IKEA sedan några veckor gick in tungt, 2 veckor senare köpte SP för över 320 Miljoner samtidigt som de hade en mycket lyckad försäljning med HM x Moschino samarbetet, Black Friday, Cyber Monday (nyöppnade butiker i GBG i och med denna tid också), hemsida som kollapasade i flera länder pg.a högt tryck samt löning + Fri rakt fram till Jul för alla. Att de ska ha haft en tung höst - när de hade en mycket lyckad sommar, när alla andra butiker gick skit trögt samt att de snart har de nya distributionscentralerna på plats. Dessutom visade Tyskland på 5% upp för butikshandeln ett land som extremt viktigt för HM.

Nej, tyvärr. Jag har svårt att tro att de visar på dåliga siffror för Q4. Väldigt svårt.

Samt nedläggningen av Cheap Monday var bara positiv och tyder på att de händer mycket grejer nu.

Angående exit så, ja.. kanske drar ut några tusenlappar lagom till Jul. Mycket möjligt.


Och så som aktien håller på nu från ingenstans - det är orimligt 11 dagar innan rapport...
Citera
2018-12-17, 10:28
  #1535
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Aktien kommer gå som en raket uppåt den 17 dec då kvartalsrapporten lanseras.
Stora hajar trycker ner aktien för att småspararna ska bli rädda och sälja så de stora hajarna kan komma in billigt igen.

Hörde från en på HK att de ska ha haft en mycket stark höst och att de nya centralerna de börjat komma på plats + nya butiker öppnades i Göteborg (lagom till Black Friday)

Tanka nu. 2siffrigt upp 17 dec.
Nu vet vi hur det gick -- precis tvärtom. Slutkurs i fredags var 156.12, dagslägsta hittills är 145.72 och nu svajar den runt 146.5 med skapligt hög omsättning.

När kan det bli läge att hoppa in? Tidigare* har den vänt i intervallet mellan 120 och 125. Kan det bli samma denna gång?
Eller blir det tredje gången gillt för stödet, så det brister, och den kör vidare ner mot hundringen jämnt?

*) slutet av mars & början av september detta år
Citera
2018-12-22, 01:03
  #1536
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Tungt är och ta i, men jag har tankat hela veckan. Köper dippen sattsäga.

Något stämmer inte när IKEA sedan några veckor gick in tungt, 2 veckor senare köpte SP för över 320 Miljoner samtidigt som de hade en mycket lyckad försäljning med HM x Moschino samarbetet, Black Friday, Cyber Monday (nyöppnade butiker i GBG i och med denna tid också), hemsida som kollapasade i flera länder pg.a högt tryck samt löning + Fri rakt fram till Jul för alla. Att de ska ha haft en tung höst - när de hade en mycket lyckad sommar, när alla andra butiker gick skit trögt samt att de snart har de nya distributionscentralerna på plats. Dessutom visade Tyskland på 5% upp för butikshandeln ett land som extremt viktigt för HM.

Nej, tyvärr. Jag har svårt att tro att de visar på dåliga siffror för Q4. Väldigt svårt.

Samt nedläggningen av Cheap Monday var bara positiv och tyder på att de händer mycket grejer nu.

Angående exit så, ja.. kanske drar ut några tusenlappar lagom till Jul. Mycket möjligt.


Och så som aktien håller på nu från ingenstans - det är orimligt 11 dagar innan rapport...

Med facit i hand kan man konstatera att du hade fel på så gott som alla punkter. Hur resonerar du idag? Sålt av, fortsatt tanka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback