Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 18:32
  #1513
Medlem
NiV3Rts avatar
Delar inte helt bilden av att det är omställningen till näthandel som är problemet. De var betydligt duktigare förr på att skapa hype kring sina kollektioner och därmed synas och sälja.
Citera
2018-05-13, 19:06
  #1514
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Barclays har satt riktkursen till 125 kr

Man ska dock veta att tunga analytiker kan ha en riktkurs i sina gratis nyhetsbrev och helt motsatt råd i sina analyser som kostar pengar.
Citera
2018-05-16, 09:53
  #1515
Avstängd
pelegrins avatar
https://www.avanza.se/placera/redakt...ktierekar.html
Citat:
SEB Equities höjer riktkursen för H&M till 105 kronor från 99 kronor. Rekommendationen sälj upprepas. Det framgår av Bloomberg. H&M-aktien stängde på cirka 138 kronor på tisdagen.
En liten uppdatering av mitt tidigare inlägg:
https://i.imgur.com/xuy3GsT.gif

Botten i den nedre trendkanalen höll. Det ser ut att ha toppat för den här gången och målet verkar, på lite sikt, vara någon tvåsiffrig nivå.
Nivån 120kr bör vara ett stöd, räkna med någon form av studs där före fortsatt nedgång.
Citera
2018-06-01, 11:58
  #1516
Medlem
Alltså, är sugen på att gå in i HM. Men ser inte ut som de klarar det här med nätet. Deras sida är helt värdelös. Zalando är ljusår fram i jämförelse.
Känns som man sitter på en sida många år tillbaka. Dåliga funktioner, och seg. Laddar liksom en bild, och så förflyttar sig allt när nya bilder successivt laddas in. Väldigt 2003 över det hela.

De har inte ens HTTPS över hela sidan! Och där kan man logga in
Till och med sketna hobbyforum fixade detta för 10 år sedan.

Google sänker ju dessutom rankningen på sidor som inte använder HTTPS, det vet väl varenda femdollars rankningskonsult. Men inte ett företag som har 232 miljarder i omsättning per år...


Nej, de borde kicka hela sitt utvecklingsteam och samtliga inblandade i deras IT inklusive chefer, och ta in helt nya och börja om från scratch.
Citera
2018-06-01, 12:39
  #1517
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Alltså, är sugen på att gå in i HM. Men ser inte ut som de klarar det här med nätet. Deras sida är helt värdelös. Zalando är ljusår fram i jämförelse.
Känns som man sitter på en sida många år tillbaka. Dåliga funktioner, och seg. Laddar liksom en bild, och så förflyttar sig allt när nya bilder successivt laddas in. Väldigt 2003 över det hela.

De har inte ens HTTPS över hela sidan! Och där kan man logga in
Till och med sketna hobbyforum fixade detta för 10 år sedan.

Google sänker ju dessutom rankningen på sidor som inte använder HTTPS, det vet väl varenda femdollars rankningskonsult. Men inte ett företag som har 232 miljarder i omsättning per år...


Nej, de borde kicka hela sitt utvecklingsteam och samtliga inblandade i deras IT inklusive chefer, och ta in helt nya och börja om från scratch.
Med tanke på alla miljarder dom sitter på borde dom kunna fixa det tycker jag (har aldrig varit inne på deras sida)
Citera
2018-06-05, 10:54
  #1518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Alltså, är sugen på att gå in i HM. Men ser inte ut som de klarar det här med nätet. Deras sida är helt värdelös. Zalando är ljusår fram i jämförelse.
Känns som man sitter på en sida många år tillbaka. Dåliga funktioner, och seg. Laddar liksom en bild, och så förflyttar sig allt när nya bilder successivt laddas in. Väldigt 2003 över det hela.

De har inte ens HTTPS över hela sidan! Och där kan man logga in
Till och med sketna hobbyforum fixade detta för 10 år sedan.

Google sänker ju dessutom rankningen på sidor som inte använder HTTPS, det vet väl varenda femdollars rankningskonsult. Men inte ett företag som har 232 miljarder i omsättning per år...


Nej, de borde kicka hela sitt utvecklingsteam och samtliga inblandade i deras IT inklusive chefer, och ta in helt nya och börja om från scratch.
Håller med. De H&M affärer jag varit inne i brukar ha runt 40-50 st shopparen oavsett dag och tid på dygnet. De måste satsa på nätet, varför vägrar lill-prinsen förstå det?
Citera
2018-06-09, 13:14
  #1519
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALexio
Håller med. De H&M affärer jag varit inne i brukar ha runt 40-50 st shopparen oavsett dag och tid på dygnet. De måste satsa på nätet, varför vägrar lill-prinsen förstå det?



Han förstår nog mer än du som sitter på tredjehandsinformation på nätet. Kan finnas tusen anledningar... tänk om man bedömer att det är olönsamt att investera eftersom det ändå inte finns någon konsumentköpkraft.
Citera
2018-06-09, 19:44
  #1520
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Han förstår nog mer än du som sitter på tredjehandsinformation på nätet. Kan finnas tusen anledningar... tänk om man bedömer att det är olönsamt att investera eftersom det ändå inte finns någon konsumentköpkraft.

Framförallt finns väl risken att kunden endast köper "det man behöver" om man fullt ut växlar över till näthandel. Finns väl en hel del retailforskare som menar att näthandel är negativt för bl.a. klädhandel då sådan retail bygger på att kunden går runt i butiken och upptäcker produkter denne inte tänk köpa (orkar inte leta källor just nu men nöjer mig med att skriva att de finns).
Citera
2018-06-15, 21:14
  #1521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
https://www.avanza.se/placera/redakt...ktierekar.html

En liten uppdatering av mitt tidigare inlägg:
https://i.imgur.com/xuy3GsT.gif

Botten i den nedre trendkanalen höll. Det ser ut att ha toppat för den här gången och målet verkar, på lite sikt, vara någon tvåsiffrig nivå.
Nivån 120kr bör vara ett stöd, räkna med någon form av studs där före fortsatt nedgång.


Kan tänka mig att efter flera års börs uppgång så vill folk börja kika lite på om man kan ta hem vinsterna. H&M aktien lär bli en av dom där aktier typerna som folk och fä vill börja sälja innan en EVENTUELL börskrasch. Högst troligen får vi en justering före eller efter valet i höst! Kurserna för ett företag som H&M får experterna uttala sig om. Skulle det komma en EVENTUELL börsras då lär aktien rasa ner kanske med så mycket som 1/3 eller mera?
Citera
2018-06-16, 12:44
  #1522
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Framförallt finns väl risken att kunden endast köper "det man behöver" om man fullt ut växlar över till näthandel. Finns väl en hel del retailforskare som menar att näthandel är negativt för bl.a. klädhandel då sådan retail bygger på att kunden går runt i butiken och upptäcker produkter denne inte tänk köpa (orkar inte leta källor just nu men nöjer mig med att skriva att de finns).

Det finns nog fortfarande behov för fysiska butiker många år till men inte i den utsträckningen dom har nu, många butiker måste säkert stängas. Många tycker ju också att det är roligt att gå och shoppa kläder (personligen så hatar jag det). Sedan så får dom ju kläderna direkt och dom vet vad dom köpt och hur det passar. Att företaget måste satsa på online marknaden är väl självklart, det måste väl dom som styr företaget ha fattat vid det här laget? HM kan säkert bli en jätte på nätet också, dom har hur mycket kapital som helst att jobba med och satsa på onlineshopping. Dom kan även köpa upp stora bolag om dom önskar eller bygga sin egen plattform. Blir förvånad om dom inte lyckas vända trenden. Köpte in mig runt 120 även om jag inte lagt ner så mycket tid på bolaget och inte har någon större kunskap om branschen. Gjorde +20% på en månad typ och funderade på att sälja av men blev inget av med det så får se om det var en god eller dålig ide.
Citera
2018-06-21, 12:15
  #1523
Medlem
Spaders avatar
Vad har ni för tankar om kommande rapport nästa vecka? Kepler Cheuvreux spår ett fint avslut på 2018 och själv är jag så skeptisk att jag ligger kort i HM (utan hävstång). Tänker ligga kort fram till rapporten. Vönder det så är det ingen större förlust.
Citera
2018-06-28, 16:45
  #1524
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Vad har ni för tankar om kommande rapport nästa vecka? Kepler Cheuvreux spår ett fint avslut på 2018 och själv är jag så skeptisk att jag ligger kort i HM (utan hävstång). Tänker ligga kort fram till rapporten. Vönder det så är det ingen större förlust.

Ligger också kort medelst en sälj-warrant.

Rapporten var ingen höjdare direkt samtidigt som H&M presenterar en långsiktig strategi jag finner flera tveksamheter kring.

Kursen har dock som de flesta noterat vandrat i gröna siffror större delen av dagen. Intressant! Tämligen säker på att den främsta anledningen till varför härleds till Perssons stödköp. Kan givetvis ha fel.

Att kursen under kommande kvartal till halvår ska snitta runt nuvarande nivåer eller till och med öka har jag dock svårt att se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback