2017-06-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag fjollar inte runt i en massa butiker, jag går till 1 butik som endast säljer god kvalitet och märkeskläder,

HM???
Citera
2017-06-16, 15:04
Medlem
Citat:
Man beställer inte kläder på nätet, det tar för lång tid + risken att kläderna inte passar eller inte är till belåtenhet mär man får dem.

Det märks att du inte förstår Internethandel. I Sverige får vi i och för sig nöja oss med leverans dagen efter (i Stockholm går det i många fall att få leverans samma dag) men i större städer utanför Sverige är det mycket vanligt med direktleverans från t ex Amazon och Zalando samma dag som beställningen, ibland efter bara några timmar.

När det gäller returer är det enklare att returnera klädköp på nätet än att gå tillbaka till butik. T ex har Zalando samarbete med PostNord som innebär att PostNord hämtar din retur vid dörren inom en timme (Stockholm) och det är så det ser ut i de stora metropolerna (där ju även HM har sina flesta butiker).
Citera
2017-06-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
HM???
Nej handlar aldrig på hm, kan förstås ske nån gång mär man är på flygplatsen och behöver strumpor eller filsingar men inte annars
Citera
2017-06-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det märks att du inte förstår Internethandel. I Sverige får vi i och för sig nöja oss med leverans dagen efter (i Stockholm går det i många fall att få leverans samma dag) men i större städer utanför Sverige är det mycket vanligt med direktleverans från t ex Amazon och Zalando samma dag som beställningen, ibland efter bara några timmar.

När det gäller returer är det enklare att returnera klädköp på nätet än att gå tillbaka till butik. T ex har Zalando samarbete med PostNord som innebär att PostNord hämtar din retur vid dörren inom en timme (Stockholm) och det är så det ser ut i de stora metropolerna (där ju även HM har sina flesta butiker).
Jo jag förstår internethandel, handlar massa ggr om året på nätet, min fru i stort sätt dagligen (från Kina), men kläder handlar jag inte på nätet, kanske om det vore för nån cool fotbollströja med eget tryck men inte annars.

Är så 00-tal att handla kläder på nätet, är för gammalt folk som vill känna sig "hippa" vi andra lite mer moderna gör ju inte så
Citera
2017-06-16, 16:27
Medlem
Zalando planerar att dubbla försäljningen, från 35 till 70 miljarder, på 3 år. Hur kommer HMs försäljning utvecklas de kommande 3 åren, är frågan?

Zalandos försäljningsutveckling hittills och framåt tyder i alla fall inte på att konsumenten är tveksam till att köpa kläder på Internet.

http://digital.di.se/artikel/zalandos-plan-fordubbla-intakterna-pa-tre-ar
Citera
2017-06-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Zalando planerar att dubbla försäljningen, från 35 till 70 miljarder, på 3 år. Hur kommer HMs försäljning utvecklas de kommande 3 åren, är frågan?

Zalandos försäljningsutveckling hittills och framåt tyder i alla fall inte på att konsumenten är tveksam till att köpa kläder på Internet.

http://digital.di.se/artikel/zalandos-plan-fordubbla-intakterna-pa-tre-ar

Klädförsäljningen online är såklart ostoppbar då den yngre generationen anammar den allt snabbare.

Man ska nog inte som gammal uv utgå ifrån att alla shoppar som en själv utan även lyfta lite på blicken för att inte hamna i en förrädisk confirmation bias.

Det blir intressant att se hur H&M's onlinehandel utvecklas. Man får dock känslan av att man förutom ha varit hopplöst sena att haka på trenden även har fel erbjudande och kanske ligger fel i modet? Själv kan jag bara komma ihåg att jag köpte några shorts där för en 5-10 år sedan och då brukar jag ändå kasta ett getöga på herravdelningen dom ggr man är där och handlar kläder till ungarna.

Många av problemen går såklart att åtgärda men det tar tid att vända en oceanångare, kanske underlättar det inte heller att dagens kapten med bemanning redan visat prov på usel framförsikt?

Frågan är väl då, när köper man h&m och varför?
Citera
2017-06-16, 17:19
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Jo jag förstår internethandel, handlar massa ggr om året på nätet, min fru i stort sätt dagligen (från Kina), men kläder handlar jag inte på nätet, kanske om det vore för nån cool fotbollströja med eget tryck men inte annars.

Är så 00-tal att handla kläder på nätet, är för gammalt folk som vill känna sig "hippa" vi andra lite mer moderna gör ju inte så
Ibland är det riktigt svårt att veta om du trollar eller inte. Näthandel växer och tar marknadsandelar från fysiska butiker även när det gäller kläder. Att hävda annat är fel.
Citera
2017-06-16, 17:22
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Ibland är det riktigt svårt att veta om du trollar eller inte. Näthandel växer och tar marknadsandelar från fysiska butiker även när det gäller kläder. Att hävda annat är fel.

Läs hans blogg så får du en mer klar bild av hur desillusionerad han är. Lägg sedan till hans inlägg här så blir det hela mest komiskt
Citera
2017-06-17, 00:40
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Läs hans blogg så får du en mer klar bild av hur desillusionerad han är. Lägg sedan till hans inlägg här så blir det hela mest komiskt

Jag brukar kika in där ibland. Vad är komiskt? Berätta lite om ditt liv så kan vi andra avgöra hur roligt liv du lever. Han vågar iaf dela med sig av sitt.
Citera
2017-06-17, 00:45
Medlem
Centauris avatar
Förövrigt så har H&M en fördel gentemot t.ex. Zalando:

Man kan alltid returnera varor till någon av deras butiker om man väljer att köpa online. Hur bra är inte det?
Citera
2017-06-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Att alla andra klädbolag måste kränga sina kläder på nätet beror på att de inte har lokaler i city i alla världens länder, så de överlever inte utan näthandel.
Citera
2017-06-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Jo för dina inlägg är ju till stor hjälp för den som vill investera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in