Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Zalando planerar att dubbla försäljningen, från 35 till 70 miljarder, på 3 år. Hur kommer HMs försäljning utvecklas de kommande 3 åren, är frågan?
Zalandos försäljningsutveckling hittills och framåt tyder i alla fall inte på att konsumenten är tveksam till att köpa kläder på Internet.
http://digital.di.se/artikel/zalandos-plan-fordubbla-intakterna-pa-tre-ar
Klädförsäljningen online är såklart ostoppbar då den yngre generationen anammar den allt snabbare.
Man ska nog inte som gammal uv utgå ifrån att alla shoppar som en själv utan även lyfta lite på blicken för att inte hamna i en förrädisk confirmation bias.
Det blir intressant att se hur H&M's onlinehandel utvecklas. Man får dock känslan av att man förutom ha varit hopplöst sena att haka på trenden även har fel erbjudande och kanske ligger fel i modet? Själv kan jag bara komma ihåg att jag köpte några shorts där för en 5-10 år sedan och då brukar jag ändå kasta ett getöga på herravdelningen dom ggr man är där och handlar kläder till ungarna.
Många av problemen går såklart att åtgärda men det tar tid att vända en oceanångare, kanske underlättar det inte heller att dagens kapten med bemanning redan visat prov på usel framförsikt?
Frågan är väl då, när köper man h&m och varför?