2012-09-28, 17:56
Medlem
maheds avatar
Hej!!

Det är så här att jag har fått en MacBook Air med Logic pro på. Och hemma så har jag en iMac dit jag har all min utrustning till. Så första frågan är om man kan använda MacBooken som en extern hårddisk till iMacen och köra logic på den, så att jag inte behöver köpa Logic till iMacen.

Och andra frågan är kort och gott vilken utrustning man måste ha för att göra detta möjligt, om det går??

Det är Mountain Lion på båda datorerna!

//Mahed
Citera
2012-09-28, 18:55
Medlem
Om både din MacBook Air och din iMac har Thunderbolt-port (alltså 2011 modellerna som äldst om jag minns rätt) så går det att göra.

Koppla en Thunderbolt kabel-mellan båda maskinerna, starta din MacBook Air och håll nere T-tangeten så bootar den i Target Disk Mode och kommer dyka upp som en extern disk i Findern på din iMac.
Citera
2012-09-28, 19:05
Medlem
maheds avatar
Tack för svaret men min iMac har inte thunderbolt :/

Men den har ju Mini DisplayPort, heter det va??
Funkar det då med en sladd, Mini DisplayPort - Thunderbolt eller någon adapter??

//Mahed
Citera
2012-09-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahed
Tack för svaret men min iMac har inte thunderbolt :/

Men den har ju Mini DisplayPort, heter det va??
Funkar det då med en sladd, Mini DisplayPort - Thunderbolt eller någon adapter??

//Mahed

Portarna ser lika ut, men det måste vara Thunderbolt på båda maskinerna för att fungera på det här sättet.

Om det är en Thunderbolt så har du en liten blixt-symbol bredvid den.
Om det är MiniDisplayport så är det en symbol med en fyrkant med streck på två av sidorna.
Citera
2012-09-28, 19:33
Medlem
maheds avatar
Joo jag har MiniDisplayPort på iMacen och Thunderbolt på MacBooken, kan man göra på något annat sätt då??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in