2012-09-28, 06:39
Medlem
NHRs avatar
Hej.

Igår blev jag stoppad av polisen när jag körde bil och en timme innan hade jag rökt spice.
De misstänkte mig och jag fick följa med in på stationen för att både lämna pissprov och ta blodprov.

Nu till frågan. Kommer detta ge utslag? Har för mig att det inte syns på tester.
Har jag fel?

Efter detta fick jag fara hem. Dessutom hade också en påse spice i jackan men av någon anledning så kollade dom aldrig i jackan. Jävla pantskallar
Citera
2012-09-28, 06:46
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NHR
Hej.

Igår blev jag stoppad av polisen när jag körde bil och en timme innan hade jag rökt spice.
De misstänkte mig och jag fick följa med in på stationen för att både lämna pissprov och ta blodprov.

Nu till frågan. Kommer detta ge utslag? Har för mig att det inte syns på tester.
Har jag fel?

Efter detta fick jag fara hem. Dessutom hade också en påse spice i jackan men av någon anledning så kollade dom aldrig i jackan. Jävla pantskallar

Pissprov OCH blodprov??

Den 30 juli 2009 beslutade regeringen i Sverige att sju av de cannabinoider som förkommer i spice ska narkotikaklassas.

Letar dom efter någon av dom sju cannabinoiderna så kanske du är rökt, fast vad vet jag. Jag röker inte spice utan jag röker den riktiga varan THC/CBD/CBN
Citera
2012-09-28, 06:46
Medlem
Sluta nojja, hur lugnt som helst.
Citera
2012-09-28, 06:58
Medlem
NHRs avatar
Tyckte väl det. Nojjar inte, funderade lite bara
Citera
2012-09-28, 07:14
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Rökte du spice eller en laglig rökmix? Mycket möjligt att du åker fast om det var spice du tog. Idioti att sätta sig i bilen dock.
Citera
2012-09-28, 10:28
Medlem
Man får inte köra under påverkan, om du nekade att du rökt något och dom inte hittar nåt ska det gå bra.
Jag antar att det är laglig mix du har rökt. Om det är en klassad kan du räkna med indraget körkort.
Citera
2012-09-28, 12:06
Medlem
OtroligtLugns avatar
Pissprov = 50/50 om du rökt JWH, AM eller någon av de andra "narkotikaklassade".
Blodprov = Sämre odds för dig om du rökt någon av de klassade ämnena.

MAM-2201 finns det små små chanser att man visar AM-2201 då det är en direkt analog av ämnet men det är väldigt sällan. Har själv aldrig haft problem med Spice mer än att jag åkte på "Ringa" när jag rökt JWH-018 rökmix.
Citera
2012-10-16, 19:26
Medlem
flybikess avatar
de beror ju på om dom söker efter de, finns spice som är olagligt, och spice dom inte hunnit klassa än,
Citera
2012-10-16, 19:31
Medlem
Kör de på analys så syns ju det mesta? Är ämnet inte klassat så kommer ändå ts åka dit för att han var påverkad och körde. Men inget ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in