Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-27, 20:27
  #1
Medlem
robomans avatar
I näst senaste avsnittet av Filip och Fredriks podcast kunde vi höra att Rickard Olsson startat en podcast. Jag letade upp den, gillade vad jag hörde och har nu hört alla avsnitten.

Det här är alltså en podcast med Olof Röhlander, en föreläsare om mental träning och liknande, och Rickard Olsson, känd från TV. Det finns i nuläget 7 avsnitt ute, och nya avsnitt kommer ut på söndagar.

Enligt de båda herrarnas egen beskrivning är det här "en podcast om mentala aspekter av livet, tips, blandat med personliga anekdoter och en gnutta glimten i ögat". De resonerar kring ämnen som att knyta näven i fickan, säga ifrån eller släppa det, om vad man ska ha för inställning till träning och en hel del annat. Dessutom är det som vanligt toppat med massa personliga anekdoter och orelevant snack.

Det känns som att Olof är den som håller ihop programmet, det är ofta han som ställer frågor till Rickard. Rickard i sin tur är oftare den som kommer med roliga "sägningar" och berättar mest komiska anekdoter.

Jag gillar verkligen den här podcasten. Än så länge kan den kvala in i toppskiktet av sådant jag lyssnar på.

Någon mer som hört den här podcasten? Tankar?
Citera
2012-09-27, 21:18
  #2
Medlem
DjembaDjembas avatar
Hade inte en aning om denna. Är den jämförbar med någon annan podcast?
Citera
2012-09-28, 20:53
  #3
Medlem
blink21s avatar
Tycker den är sådär, går att lyssna på men långt ifrån dom bästa podcasterna.

Tycker Olof är rätt tråkig att lyssna på medans Rickard är helt okej.
Citera
2012-11-20, 20:59
  #4
Medlem
Olof är så fb tråkig att lyssna på, kommer aldrig till poängen. Exakt hur många ggr nämnde han PA & Company i sista avsnittet? Spyr på sånt där.

Rickard är som vanligt kul och är lite frispråkigare än på tv, det är pga honom som jag trots allt lyssnar på deras podd.
Citera
2015-06-21, 15:40
  #5
Medlem
el henkos avatar
Verkar som dom lagt ner podden nu, någon som vet varför?
Citera
2015-06-21, 21:10
  #6
Medlem
Kewks avatar
Skulle tippa på att intresset svalnat, inte nödvändigtvis av lyssnarna men däremot av duon själva. Känns dock som att Richard spelar på en annan nivå, iallafall i mina ögon!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback