2012-09-27, 11:21
Medlem
Har nu blivit kallad till förhör och strunta i att dyka upp första gången nu ringde snut jäveln och bestämde en tid med mig och hotade med efterlysning. Självklart tänker jag inte dyka upp till vår bokade tid utan jag säger som alltid att snuten kan fara åt helvete och man ska ju inte göra det lätt för dem.
Nu undrar jag följande Hur stor risk är det att idioten faktiskt efterlyser mig?? Det är ju säkerligen skit brott som jag själv inte har begått utan bara varit målvakt till en kille, alltså tagit emot pengar på kontot och sedan behållit ca 30% själv.
Andra frågan är hur stor risk är det att jag skulle torska för dessa skitbrott som han jag är målvakt till begått?? Tänker ju bara hålla käften till snuten utan dom får hitta på någon jävla historia själva och ta det till rätten om så är.. Tänker även om dom griper mig till förhör kräva en advokat och sedan sitta i tystnad, kan väl slänga ur mig ingen kommentar mellan frågorna..

Tackar för svar och moral kärringar undanbedes.
Citera
2012-09-27, 11:24
Medlem
Vad innebär målvakt?
Citera
2012-09-27, 11:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Pratar vi om bedrägeri här eller är det bolagsplundring?
Citera
2012-09-27, 11:30
Medlem
MeMajks avatar
Klart att de kan komma och hämta in dig. Det hade nog varit smidigare att knallat dit och vetat inte ett jävla dugg.
Om du inte har något på dig sedan tidigare så kanske du åker på en villkorlig OM de kan bevisa att du agerat målvakt
Citera
2012-09-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Klart att de kan komma och hämta in dig. Det hade nog varit smidigare att knallat dit och vetat inte ett jävla dugg.
Om du inte har något på dig sedan tidigare så kanske du åker på en villkorlig OM de kan bevisa att du agerat målvakt

Jo men då kommer dom jobbiga frågorna om alla överföringar etc... Nej tänker inte gå dit frivilligt.. Hade tänkt mig ett scenario ungefär så här....
Strunta i att dyka upp, kommer dom och hämtar/hittar mig och tvingar med mig på ett förhör så ska jag sitta i tystnad tills advokat dyker upp.. Sedan besvara alla frågor med ingen kommentar..
Tror knappast dom gör en häktnings förhandling pga av detta, eller???
Jo jag är straffad tidigare men inte för sådana här brott...
Citera
2012-09-27, 11:42
Medlem
Ny fråga, kan dom bevisa brott genom bara överföringarna på mitt konto?? Jag förutsätter att dom suttit och kollat igenom min konto historik.. Självklart vet jag ju ingenting men ser ju lite skumt ut att direkt efter varje överföring har jag själv sedan gjort en till personen som jag agerar målvakt till..
Citera
2012-09-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Pratar vi om bedrägeri här eller är det bolagsplundring?

Vi pratar nog diverse bedrägerier främst, som sagt jag agerar bara målvakt så jag har inte koll på alla hans skumma bravader, dock har jag själv ringt in ett par annonser till honom och kan ju bara tänka mig vad han gjort med dem...
Citera
2012-09-27, 11:48
Medlem
Du kommer att kallas vid vite och hjälper inte detta så kommer man att hämta dig, beroende på vad som sedan framkommer, dvs om du delges misstanke, vilket brott det gäller osv, kan det mycket väl vara så att du har rätt till offentlig försvarare. Har du inte det får du helt enkelt se till att skaffa en egen och snällt betala ur egen ficka.
Citera
2012-09-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Ny fråga, kan dom bevisa brott genom bara överföringarna på mitt konto?? Jag förutsätter att dom suttit och kollat igenom min konto historik.. Självklart vet jag ju ingenting men ser ju lite skumt ut att direkt efter varje överföring har jag själv sedan gjort en till personen som jag agerar målvakt till..

Då försvinner ju hela poängen med "målvaktsgrejen", kanske borde tagit ut cash och gett till x??

Eller så hävdar du att du köpt något för pengarna utav X, t.ex dator eller bil beroende på summa.
Citera
2012-09-27, 11:57
Medlem
johanness avatar
De här frågorna kan diskuteras betydligt mer initierat i juridikforumet.

Brott och brottsbekämpning → Juridik

/mod
Citera
2012-09-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
Då försvinner ju hela poängen med "målvaktsgrejen", kanske borde tagit ut cash och gett till x??

Eller så hävdar du att du köpt något för pengarna utav X, t.ex dator eller bil beroende på summa.

Jo jag vet men han envisas ju med att det ska gå så snabbt i och med att han är en paranoid dåre och tror att alla ska blåsa honom, sedan bor vi ju mil isär...

Ja jag får hävda att jag shoppar spel mm som en dåre av han varje gång det dyker upp pengar på kontot som jag inte vet varför jag fått..
Citera
2012-09-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Du kommer att kallas vid vite och hjälper inte detta så kommer man att hämta dig, beroende på vad som sedan framkommer, dvs om du delges misstanke, vilket brott det gäller osv, kan det mycket väl vara så att du har rätt till offentlig försvarare. Har du inte det får du helt enkelt se till att skaffa en egen och snällt betala ur egen ficka.

Vad innebär kallas till vite?? Nej jag har ju inte fått veta vad jag är misstänkt för, för brott.. Men det måste ju vara min polares bravader...
Tänker som så att dom får väl lysa mig sen återstår det att se om dom kan fånga mig! hahahaha!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in