2012-09-27, 12:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Vad innebär kallas till vite??

Om du inte dyker upp så blir du bötfälld.
Citera
2012-09-27, 12:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Jo men då kommer dom jobbiga frågorna om alla överföringar etc... Nej tänker inte gå dit frivilligt.. Hade tänkt mig ett scenario ungefär så här....
Strunta i att dyka upp, kommer dom och hämtar/hittar mig och tvingar med mig på ett förhör så ska jag sitta i tystnad tills advokat dyker upp.. Sedan besvara alla frågor med ingen kommentar..
Tror knappast dom gör en häktnings förhandling pga av detta, eller???
Jo jag är straffad tidigare men inte för sådana här brott...

Då lär alternativet vara att du håller dig undan tills målet är prövat mot din "kompis", men det är ganska svårt att att vara anonym i detta land utan att dagligen lämna en massa spår efer sig.

Knalla in till farbor Blå och säg I know nothing about anything
Citera
2012-09-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Då lär alternativet vara att du håller dig undan tills målet är prövat mot din "kompis", men det är ganska svårt att att vara anonym i detta land utan att dagligen lämna en massa spår efer sig.

Knalla in till farbor Blå och säg I know nothing about anything

Bara hävda att man inte har den blekaste vad det är för insättningar med andra ord?? Det låter ju suspekt men klart vem kan bevisa annorlunda?
Anser ju som så att ramlar det in pengar på mitt konto så är det ju mina pengar sen.. Och det är ju klart man inte går och ifrågasätter varför pengarna ramlat in eller varifrån...
Citera
2012-09-27, 13:46
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Bara hävda att man inte har den blekaste vad det är för insättningar med andra ord?? Det låter ju suspekt men klart vem kan bevisa annorlunda?
Anser ju som så att ramlar det in pengar på mitt konto så är det ju mina pengar sen.. Och det är ju klart man inte går och ifrågasätter varför pengarna ramlat in eller varifrån...

Det är nog ganska långsökt att hävda att du inte har en aning om vilka insättningar det är som har gjorts på ditt konto. Vidare anser knappast rätten att pengar som ramlar in på ens konto är ens egna pengar därefter eller att man inte ska ifrågasätta varför de ramlat in och varifrån.

Du låter ganska insyltad och polisen lär se till att hämta dig om du nu inte samarbetar.
Citera
2012-09-27, 13:47
Medlem
Sommargays avatar
är väl trevligare att åka dit, få en kopp kaffe och hålla förhöret direkt hellre än att polisen dyker upp närsomhelst och du får sitta på gallonmadrass i arrestcell några timmar och sen hålla förhör?
Citera
2012-09-27, 14:16
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbelito
Vad innebär målvakt?

Till exempel att stå skriver på ett företag eller lägenhet åt någon.
Senast redigerad av JoliQuZ 2012-09-27 kl. 14:19.
Citera
2012-09-27, 14:28
Medlem
Om inte dyker upp och inte kommer när de kallar dig till förhör så kommer du till slut bli efterlyst för HÄFÖ (hämtning till förhör).

Men du vet alltså inte ens vad du är misstänkt för?
Citera
2012-09-27, 14:30
Medlem
Kör du vidare med att hålla dig undan och när du blir hämtad till förhör (vilket du kommer att bli) så var tyst! Då har du ett anhållande som ett brev på posten! Personer som håller tyst vid ett förhör, är de bästa personerna att hålla förhör med, de blir oftast anhållna direkt
Citera
2012-09-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draggen997
Kör du vidare med att hålla dig undan och när du blir hämtad till förhör (vilket du kommer att bli) så var tyst! Då har du ett anhållande som ett brev på posten! Personer som håller tyst vid ett förhör, är de bästa personerna att hålla förhör med, de blir oftast anhållna direkt:lol:

Haha, ja.. sant.
Citera
2012-09-27, 14:36
Medlem
HilluPillus avatar
Har en gammal kompis som vart indragen i en bedrägerihärva för något år sen. Han sa inte ett ord och vart anhållen och fick sitta ett bra tag. Vet dock inte ett smack om hans inblandning i det fallet.
Citera
2012-09-27, 14:59
Medlem
Efraims avatar
Citat:
Ny fråga, kan dom bevisa brott genom bara överföringarna på mitt konto?? Jag förutsätter att dom suttit och kollat igenom min konto historik.. Självklart vet jag ju ingenting men ser ju lite skumt ut att direkt efter varje överföring har jag själv sedan gjort en till personen som jag agerar målvakt till..

Du gör skäl för ditt användarnamn. Polisen lär inte ha några svårigheter att sätta dit dig.
Citera
2012-09-27, 16:23
Medlem
Harryrobertss avatar
Börja fråga om du är delgiven misstanke. Annars behöver du inte gå dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in