2015-09-13, 20:49
Medlem
CpRekas avatar
Hejsan. Jag har suttit och forskat nu en längre tid vart man kan få ta tag saltpetersyra. Det är nämligen så att jag kommit över en större mängd dataskrot så vill självklart utvinna guldet själv och inte låta någon annan bli rik på mitt skräp :P
Men verkar som man måste vara licensbelagd men jag menar, det går köpa människor vapen och droger som privatperson så en kemikalie som ska användas lagligt bör gå ordna tror jag.
Citera
2015-09-13, 20:51
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Hejsan. Jag har suttit och forskat nu en längre tid vart man kan få ta tag saltpetersyra. Det är nämligen så att jag kommit över en större mängd dataskrot så vill självklart utvinna guldet själv och inte låta någon annan bli rik på mitt skräp :P
Men verkar som man måste vara licensbelagd men jag menar, det går köpa människor vapen och droger som privatperson så en kemikalie som ska användas lagligt bör gå ordna tror jag.
Du har ju redan skrivit denna fråga, samt redan fått svar. Räcker inte det?
Citera
2015-09-13, 22:31
Medlem
CpRekas avatar
Förlåt att jag faltoslt oböamd har annat fär mig än att läsa 600+ sidor med kemi för att jag råkar vara i behov av just en kemikalie.
Citera
2015-09-13, 22:50
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Förlåt att jag faltoslt oböamd har annat fär mig än att läsa 600+ sidor med kemi för att jag råkar vara i behov av just en kemikalie.
Jag fattade tyvärr inte ett ord av vad du nyss skrev, men du behöver bara bläddra tillbaks en sida så hittar du frågan du själv ställde, och direkt efter det hittar du svaren på frågan. Med andra så behöver du inte bläddra igenom 600+ sidor.
Citera
2015-09-14, 09:45
Medlem
Enligt den senaste Lagen.
Så säljs inte många trevliga Pyro ämnen via nätet mer.
Till privat personer.

Om man nu inte har sina kontakter.

Endast Ebay funkar men till onödigt höga priser.
Och då i mindre vikter.
Citera
2015-09-14, 16:09
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge74
Enligt den senaste Lagen.
Så säljs inte många trevliga Pyro ämnen via nätet mer.
Till privat personer.

Om man nu inte har sina kontakter.

Endast Ebay funkar men till onödigt höga priser.
Och då i mindre vikter.

Okej. Ska kolla på det, är så lite som går åt till att utvinna guld så kan nog gå runt.
Citera
2015-09-15, 16:48
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Okej. Ska kolla på det, är så lite som går åt till att utvinna guld så kan nog gå runt.

Ett annat alternativ är att starta en (enskild) firma, då kan du lagligt anskaffa kemikalien inom Sveriges gränser.
Citera
2015-09-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
Ett annat alternativ är att starta en (enskild) firma, då kan du lagligt anskaffa kemikalien inom Sveriges gränser.

Fast det är inte 100% säkert. Det beror på hur företagets policy kring leveranser är..
Citera
2015-09-15, 20:49
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
Fast det är inte 100% säkert. Det beror på hur företagets policy kring leveranser är..

Det finns fler än en leverantör..
Citera
2015-09-15, 20:51
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Tjena folks! Hört att man kan få tag i cyanider på apotek? Har någon lust att hjälpa lite ang det? Har ett roligt hemma projekt jag tänkte forska lite på. Har läst mycket om just det och antar att vem som helst lär tro att man lär käka i sig det för självmordsplaner så har inte vågat fråga runt någonstans.
Citera
2015-09-15, 21:05
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Tjena folks! Hört att man kan få tag i cyanider på apotek? Har någon lust att hjälpa lite ang det? Har ett roligt hemma projekt jag tänkte forska lite på. Har läst mycket om just det och antar att vem som helst lär tro att man lär käka i sig det för självmordsplaner så har inte vågat fråga runt någonstans.
Få tag på cyanider på apoteket? Det låter väldigt konstigt det.
Citera
2015-09-16, 01:24
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Läste någon tråd här på FB, men det kan vara någon förvirrad själ.
Har annars hört att man kan finna det i guldbutiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in