2005-05-12, 11:53
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromaniac_
Dyrare en Sjögrens kan jag ju säga i alla fall. Har det inte i huvudet exakt hur mycket apoteket tar, du kan kolla deras hemsida om du vill veta (www.apoteket.se). Tänk på att namnet är latin bara; sulfur venale, tror jag, sulfur är rätt i alla fall.

Men man måste väl inte köpa gigantiska mängder på Sjögrens? Sist köpte jag 800 g för under hundralappen (60 + moms eller nåt...).
Jojo, 800g för 55:-. Trodde jag skulle komma undan billigare på apoteket (som dessutom ligger närmare), men det blir väl till att traska dit. Tack .
Citera
2005-05-12, 18:36
Bannlyst
http://se.vwr.com/app/Home

Här kan man få de flesta kemikalierna.
Citera
2005-05-12, 19:27
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Vad kostar en 5-litare etylacetat i färghandeln? :O
Tänkte labba lite sprit i sommar =)
(Spriten ska inte ens drickas i några volymer alls, utan användas för att plocka ut diverse polära föreningar ur min "växtodlingar" och sedan avdunsta..).
Citera
2005-05-12, 19:31
Medlem
Phels avatar
Hmm... Tror jag har läst om dina odlingar i en annan tråd dr. Jekyll

Tydligen lär folk ha lite problem med att leta upp etylacetat (Kemikalien+ Spetznas, omtalat på oma).

Och VWR? Man måste väl regga med ett firmanummer eller dylikt för att beställa därifrån?
Citera
2005-05-12, 19:44
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Phel:

Ankdam på sida 1:
"Etylacetat, säljer 5 litersdunkar på färghandeln(!) men det är lite stora mängder. Även som "remover" (tar bort nagellack, acetonfri) i vanliga matbutiker".

Har vart inne och frågat på en färghandel + kollar hornbach, men dem hade inte. Ska dock leta vidare, vet ett par ställen jag hoppas på.
Niffelheim säljer annars, tror jag :O
Citera
2005-05-16, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Phel:

Ankdam på sida 1:
"Etylacetat, säljer 5 litersdunkar på färghandeln(!) men det är lite stora mängder. Även som "remover" (tar bort nagellack, acetonfri) i vanliga matbutiker".

Har vart inne och frågat på en färghandel + kollar hornbach, men dem hade inte. Ska dock leta vidare, vet ett par ställen jag hoppas på.
Niffelheim säljer annars, tror jag :O

jag har sett det på Uppsala Färg.
Citera
2005-05-16, 18:48
Medlem
Flavuss avatar
Nitrometan finns för 225kr/L hos Söders R/C hobby eller vad det nu hette. Hantverkargatan 26, nära stadshuset ligger det. Skickas ej med postorder.
Citera
2005-05-16, 21:24
Medlem
ankdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniff
jag har sett det på Uppsala Färg.

Just det, det var det jag syftade på
Citera
2005-05-16, 22:15
Medlem
Das_elks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flavus
Nitrometan finns för 225kr/L hos Söders R/C hobby eller vad det nu hette. Hantverkargatan 26, nära stadshuset ligger det. Skickas ej med postorder.

Okej tack!
Ska kolla upp det...
Citera
2005-05-17, 22:01
Medlem
Flavuss avatar
Har damagemans shopp öppnat nu eller ser jag i syne?
Citat från förstasidan:
Citat:
OBS! Öppet!
Nu har jag dragit igång försäljningen igen. En massa strul med papper hit och dit är avklarat. OBS! Har laglig stubin till försäljning. Mail...
Citera
2005-05-18, 05:53
Medlem
Ättiksyra, Koncentrerad

Var kan man få tag på det? hittar 75% på apoteket.se men finns det någon annanstans med högre %-halt?...
Citera
2005-05-18, 17:02
Medlem
pihops avatar
75% räknas garanterat som koncentrerad ättiksyra...vad ska du med starkare till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in