2009-11-20, 00:32
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
Vad heter ett sånt företag?

Kan ingenting om kemi, tänkte typ om det fanns nått enkelt sätt som att typ koka ihop löv med rönnbär och låta det stå några dygn..

Nån som vet något bra och enkelt medel som kan användas vid självmord? Är kaliumcyanid smärtfritt?
Varför vill folk ha ihjäl sej själv hela tiden?
I Japan är/har det varit nån sorts modegrej att ha ihjäl sej med H2S. Dom blandar två sorters rengörningsmedel som tillsammans bildar gasen (googla, du hittar typ 50 sidor med "vi vill inte säga" och några som berättar). Ett par andetag och man tuppar av sägs det, låter trevligare än mång andra sätt (fast det är farligt för omgivningen).
Citera
2009-11-20, 15:49
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
Vad heter ett sånt företag?

Kan ingenting om kemi, tänkte typ om det fanns nått enkelt sätt som att typ koka ihop löv med rönnbär och låta det stå några dygn..

Nån som vet något bra och enkelt medel som kan användas vid självmord? Är kaliumcyanid smärtfritt?
vad jag vet så är det smärtfritt, men det smakar skit.
Citera
2009-11-20, 16:13
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Varför vill folk ha ihjäl sej själv hela tiden?
I Japan är/har det varit nån sorts modegrej att ha ihjäl sej med H2S. Dom blandar två sorters rengörningsmedel som tillsammans bildar gasen (googla, du hittar typ 50 sidor med "vi vill inte säga" och några som berättar). Ett par andetag och man tuppar av sägs det, låter trevligare än mång andra sätt (fast det är farligt för omgivningen).

Vill bara ha en chicken out-knapp om livet leker med en för mycket.

Jo, läst om det också, men det går typ inte att få tag i. Vad jag vet.
Citera
2009-11-22, 11:47
Medlem
eckick1s avatar
Vart kan man köpa en stjärntrillare? Den behöver inte vara stor, klara max 1kg eller något sådant. Den jag har byggt har haverat...
Citera
2009-11-22, 14:36
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
Vart kan man köpa en stjärntrillare? Den behöver inte vara stor, klara max 1kg eller något sådant. Den jag har byggt har haverat...
Använd en gammal matberedare med roterande skål. Gärna en med variabel hastighet. Såna kan du hitta på Blocket eller Tradera för några hundralappar. Stark motor som orkar, skålen är det som begränsar mängden stjärnor.
En sån har jag använt i några år med bra resultat.
Citera
2009-11-22, 16:16
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Använd en gammal matberedare med roterande skål. Gärna en med variabel hastighet. Såna kan du hitta på Blocket eller Tradera för några hundralappar. Stark motor som orkar, skålen är det som begränsar mängden stjärnor.
En sån har jag använt i några år med bra resultat.
Ok, det ska jag leta upp.

till alla er som frenetiskt letar efter KNO3 fast det finns hos SK, KeteN och Czort så hittade jag en sida när jag letade efter växter.

http://www.aquawarehouse.se/shop/index.php/cPath/27_28
Citera
2009-11-22, 19:14
Medlem
vidrigjattes avatar
Ingen som vet om något man kan använda för att avsluta ens existens? Jag kommer inte att ta livet av mig nu, jag har det bara i fall att. Jag är trött på att vara nere och inte finna njutning i något som jag fann njutning i förut, varit nere i flera år. Som pang på pannkaka är jag olyckligt kär nu också som gjort att självmordet inte verkar så långt borta. Saker börjar dock vända av någon jävla anledning (har fått upp en kämparglöd), men kommer dagen då jag verkligen inte orkar längre så skulle det vara kul att ha en liten cocktail inte långt ifrån färdig.

Rent rationellt borde jag tagit mitt liv för länge sedan alltså, dum som man är så fortsätter man ju.
Citera
2009-11-23, 07:59
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Jag tror inte apoteket säljer svavel ens på beställning längre. En välsorterad konstnärsaffär som t.ex. Kreatima har svavel på hyllan. Rätt billigt är det också.
Colorama har också svavel.
Citera
2009-11-23, 08:57
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemi-anders
1. Har hört olika saker om icas salpeter, men duger de bra ändå? Vill hellst inte släppa hem på en 25 kilos säck från granngården ^^

Hellst inte. De tär värt dom där 25 kilona och det är ju inte så jättedyrt.
Citera
2009-11-23, 09:55
Medlem
vad är de som är så fel med salpeter från ica då? om man bortser från mkt högre kilopris!

Sen om jag nu köper "riktig" salpeter från typ granngården kommer krutet funka bra då? och då menar jag ett snabbt krut som låter mkt! och svavel från colorama typ

Sen har jag också hört att de inte alltid bara är att gå in på typ granngården och säga att man ska ha en sån krista k+ säck eller va de nu var för de är inte alltid dom har de på lager typ, eller har ja fel?

Och sen, är de krista k+ 25 kg säck jag ska ha, och finns de någon mindre säck, typ 5 kg?
Citera
2009-11-23, 11:01
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemi-anders
vad är de som är så fel med salpeter från ica då? om man bortser från mkt högre kilopris!

Sen om jag nu köper "riktig" salpeter från typ granngården kommer krutet funka bra då? och då menar jag ett snabbt krut som låter mkt! och svavel från colorama typ

Sen har jag också hört att de inte alltid bara är att gå in på typ granngården och säga att man ska ha en sån krista k+ säck eller va de nu var för de är inte alltid dom har de på lager typ, eller har ja fel?

Och sen, är de krista k+ 25 kg säck jag ska ha, och finns de någon mindre säck, typ 5 kg?
beställ rent från typ keten eller czort
saken med den från ica är natriumnitrat inte kaliumnitrat vilket ren salpeter är
edit:rätt ska vara rent...
Senast redigerad av jonte123 2009-11-23 kl. 11:52.
Citera
2009-11-23, 11:14
Medlem
intevets avatar
Krista k+ har utgått. Det har även unika kali prillad. Men de har antagligen i lager. Själv har jag köpt på mig 8 säckar. Köp inte Natriumnitrat från ica. Det är hygroskopiskt.

Mvh
Anders
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in