2008-02-23, 21:44
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Gå ner till ICA, försök hitta några pappersrör som plastpåsarna för grönsaker sitter på (dessa kan du ta gratis). Köp sedan ett pack billiga marsmallows (kostar inte mycket. Gå hem, micra cirka 3 marsmallows tills de börja bli bruna. Stoppa i helften av geggan i ena änden på röret. Fyll med 1/2 svartkrut och i med den andra hälften i röret. Bara vänta 1 timme och i med stubbin och du har en rejäll smällare.

Provade marsmallows luggarna idag. Funkade skitbra. Röret sprängdes utan att pluggarna åkte ut. röret vart kort sagt smulor. Tyvärr så dog kamerna minuterna innan jag smällde den så ingen film dock

Skojjar du?
Citera
2008-02-23, 21:56
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Skojjar du?

I vilken del av texten, Det skulle viserligen stå pluggarna fast jag skrev "luggarna". Men nej. Allt det som stod stämmde. Marshmallowspluggarna funkade utomordentligt. Låter konstigt men de blir verkligen hårda och sväler lite. Inte så de spräcker röret men gör att de siter mycket bättre. (+ att det är lockande att börja äta på smällaren fast har lyckats avstått från det hittils dock)
Senast redigerad av Fieldleaf 2008-02-23 kl. 21:59.
Citera
2008-02-23, 22:56
Medlem
RallyRallys avatar
Haha Fan va bra!!!

Ska testa det efter jag köpt våg och mortel
Citera
2008-02-24, 16:09
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Det är målarpapp du tänker på.
Dålig hållfasthet jämfört med kraftpapp.

Ska du köpa kraftpapper så har kontorsnetto.se det i stora och bra rullar.

Ok tack har alltid undrat var det finns.
Citera
2008-02-24, 18:10
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Tennsug - bra ide! Jag har ett gammalt skräpigt tennsug som skulle kunna modifieras (ta bort mittpinnen och fjädern och såga av gängorna nederst).
Funkar fint som stjärnpump, fast om man inte gör kolven platt på nåt sätt kommer det att fastna komposition där.
Citera
2008-02-24, 18:46
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
I vilken del av texten, Det skulle viserligen stå pluggarna fast jag skrev "luggarna". Men nej. Allt det som stod stämmde. Marshmallowspluggarna funkade utomordentligt. Låter konstigt men de blir verkligen hårda och sväler lite. Inte så de spräcker röret men gör att de siter mycket bättre. (+ att det är lockande att börja äta på smällaren fast har lyckats avstått från det hittils dock)

Fungerar det bra med skit papper? Alltså rullen, inte pappret.
Citera
2008-02-24, 18:55
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Fungerar det bra med skit papper? Alltså rullen, inte pappret.

Beror helt på ditt kruts kvalite. Har du bra krut kan det funka har du dåligt så kommer det bara bränna ett hål på pappret och ingen smäll. Rekomenerar tjockare rör helt klart
Citera
2008-02-24, 20:02
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Beror helt på ditt kruts kvalite. Har du bra krut kan det funka har du dåligt så kommer det bara bränna ett hål på pappret och ingen smäll. Rekomenerar tjockare rör helt klart

Okej. Rulla eget? Vanligt tjockt papper, typ 4 lager?

Och sen till fråga; Kaffekvarn, mortel och Ball Mill. Behöver man allt? Eller räcker det med en sak. Tex kaffekvarn. Går fort och av döma från en film på YouTube maler den kol riktigt bra!

Ball Mill kan man göra gratis. Eller, ja. Nästan

Mortel är ju nästan grunden till allt. Satsar nog på den först, och om det inte fungerar bra testar jag kaffekvarn (elektrisk). Sist men inte minst, Ball Mill...
Citera
2008-02-24, 20:18
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Okej. Rulla eget? Vanligt tjockt papper, typ 4 lager?

Och sen till fråga; Kaffekvarn, mortel och Ball Mill. Behöver man allt? Eller räcker det med en sak. Tex kaffekvarn. Går fort och av döma från en film på YouTube maler den kol riktigt bra!

Ball Mill kan man göra gratis. Eller, ja. Nästan

Mortel är ju nästan grunden till allt. Satsar nog på den först, och om det inte fungerar bra testar jag kaffekvarn (elektrisk). Sist men inte minst, Ball Mill...

Använd papperskassar, trälim och rulla några rör. Försök få dem sisådär 3-5 milimeter tjocka så bör de funka. Rekomenderar kulkvarn om du ska mala kol. Krutet blir helt överlägset mot mortel och kafekvarn
Citera
2008-02-24, 20:24
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Använd papperskassar, trälim och rulla några rör. Försök få dem sisådär 3-5 milimeter tjocka så bör de funka. Rekomenderar kulkvarn om du ska mala kol. Krutet blir helt överlägset mot mortel och kafekvarn

Ok, Tack!

Men den måste väl stå på i fleeera timmar? Om inte dagar...
Nu ska jag ut och smälla lite
Citera
2008-02-24, 20:51
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ok, Tack!

En ballmill är det ända du behöver brukar ta ca 2 timmar för mig att få kno3 till fint fint mjöl.
Citera
2008-02-24, 20:54
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ok, Tack!

Är du så otålig att du inte kan vänta nåt dygn på att få klart ditt krut ska du inte hålla på med pyro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in