2007-11-23, 16:49
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zucko
Tror ni att man vågar köpa aluminium och jod i samma paket från keten? Har hört att deras pakitering sviktar

Varför inte? Går det åt helvete så kommer Keten vara den som vackert får ta smällen. (inte bokstavligen ) Han kan gott behöva sig en läxa i hur man packar grejor säkert, så jävla dyrt är det inte med frigolitflingor och liknande i Polen.

Du som mottagare kan aldrig lastas för hur avsändaren packat sina grejor...

Jag menar, tänk om nån beställt ingredienser som ex. nån klorat och röd fosfor. Sedan packar Keten det i typ pizzakartonger och skeppar iväg med Polskipost...

Kommer ju smälla innan man klistrat på frimärkena...
Citera
2007-11-23, 17:01
Medlem
Naturvetarens avatar
Skulle du känna dig helt bekväm med det?

zucko: Be honom uttryckligen packa allt ordentligt, kanske ge honom en slant för det så han känner sig motiverad
Citera
2007-11-23, 17:13
Medlem
woofers avatar
Japp, olyckor för bara med sig mer restriktioner. Om vi lyckas avliva/bränna ner någon stackars posttant/brevbärare så kommer det bara att göra frakt och import av kemikalier svårare och dyrare.
Citera
2007-11-23, 17:41
Medlem
zuckos avatar
tack för snabba svar.
Man blir lite orolig att brevbäraren ska börja brinna på vagen till leveransen
Citera
2007-11-23, 22:29
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Skulle du känna dig helt bekväm med det?

NV: Ja, det skulle jag faktiskt. Jag har som jobb och hobby att hantera farliga kemikalier, och om jag genom den hanteringen orsakar skada på allmän/enskild egendom eller person så får jag ta mitt straff.

Om Keten inte inser sitt ansvar över de skador som han kan åsamka sina medmänniskor så bör han antingen ge upp sin verksamhet eller få den stängd av myndigheterna.

Vaför skall jag behöva tveka vid en beställning från Keten när jag inte behöver göra det från några andra leverantörer?

Poängen är att snubben skall spendera typ 4 zloty extra (han får gärna ta ut det av mig) på att grejorna...

kommer fram
kommer fram snabbt, om jag så väljer.
kommer fram säkert
inte går sönder i frakten
skickas i separata kollin om det är osäkra prylar
Citera
2007-11-24, 01:48
Medlem
zuckos avatar
Händer det ofta att grejerna inte kommer fram eller?
Citera
2007-11-24, 12:28
Bannlyst
Någon som vet vart man skaffar en bra dowel? (Vad heter det på svenska? Wood Dowel = Träplugg??) Typ aluminium eller nåt, gärna flera olika storlekar..
Citera
2007-11-24, 14:59
Medlem
zoccers avatar
wood dowel är helt enkelt en rundstång av trä. En "dowel" i aluminium eller liknande är då en rundstång i aluminium eller liknande. Går stt få tag på i vilken välsorterad järnaffär, byggvaruhus el. liknande som helt. Via nätet t.ex. Ironbill, som har ett bra sortiment stänger, rör o.dyl.
Citera
2007-11-26, 16:57
Medlem
Ascents avatar
Varför är alkoholerna en så användbar förening vid organiska reaktioner?
Citera
2007-11-26, 17:15
Medlem
wääuus avatar
De är bra lösningsmedel, de är lätta att oxidera till ketoner aldehyder och karboxylsyror, och OH-gruppen kan lätt bytas ut mot andra saker.
Citera
2007-11-26, 21:45
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Var får man tag i metylenblått i pulverform?
Citera
2007-11-26, 21:52
Medlem
Naturvetarens avatar
Fischer Scientific har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in