Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Det vore konstigt om det inte krävdes licens för natriumazid också.
Ja, det vore det verkligen. I min tjänstebil finns ett klistermärke som säger att man inte får luta sig mot dörren för att man kan bli ihjälslagen av airbagen. Inte en chans att våra kära myndigheter låter någon handskas med så potenta substanser utan kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll, kontroll...
..Sverige. Det är dessutom väldigt giftigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Jag skulle själv inte må så bra över risken att paketet skulle fastna i tullen, då åker man nog ditt rätt fett för förberedelse till terrorism, blyazid är inte som svartkrut eller annan pyroteknisk sats direkt.
låter fullt möjligt. Använder man termen terrorism idag så kan man snart rättfärdiga vilka åtgärder som helst. Antiterrorilagarna i USA(eller var de bara föreslagna lagar? Hur blev det sen?) är väl ganska rejält tvärt emot konstitutionen och sverige inspireras.
Om någon promt ska ha tag i NaN3 så är det nog dock import som gäller. Att plocka sönder en airbag skulle jag
inte rekommendera. Det smäller redan vid 275°C så det räcker med en väldigt liten gnista för en olycka. Dessutom så är det inte rent NaN3 i krockkuddar.
..men med tanke på era rapporter om "Polacken" så skulle jag nog inte gärna beställa både blysalter och NaN3 på samma gång från honom för då får man väl ett packet med högexplosiv sörja i botten när det kommer fram ...om det hinner komma så långt innan ett postkontor flyger i luften.
Nej, tacka vet jag fyrverkerier