Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Jävla nötter som inte kan få fram finmalt kol. Slå sönder så gott det går i påse, lägg i behållare tillsammans med skruvar/muttrar/kulor och skaka i timmar. När man sedan skakar det utan muttar så separerar det sig automatiskt pga densitet så att de grövre bitarna hamnar längst upp. INGA MER INLÄGG SOM FRÅGAR EFTER KOL!
Varför har du en sån attityd?
Eftersom detta är en tråd som berör just var man kan få tag i b.la kemikalier så anser jag att jag har all rätt att ställa en fråga om den ej redan besvarats. Vilket den i detta fallet inte har.
För att inte bli missförstådd, förolämpad samt påprackad med diverse dassiga gör-det-själv-tips följer här en noggrannare ändamålsförklaring.
Jag exprimenterar för tillfället med att försöka tillverka ett så kraftigt svartkrut som möjligt.
Till detta behöver jag ett kol som är mycket mer finmalet än man kan tillverka hemma utan tillgång till en riktig kulkvarn.
Vad jag alltså efterfrågar är en butik i stockholmsområdet där extremt finpulveriserat kol av lämpligt träslag kan införskaffas.
Tack till de som gett seriösa och trevliga förslag
mvh