2012-09-26, 21:33
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummerlappen
Skickade precis ett sms till henne! Jag försökte intala mig själv väldigt starkt att det inte är fel av mig att göra detta utan att jag markerar min roll som subjekt.
Skrev "Hej Xxxxx. Eftersom vi har mycket studier nu känner jag inte att min prioritering är att köpa din penna. hoppas du förstår mig. du kan köpa din penna sen och ge mig kvittot senare i veckan. Jag har redan ditt baknummer "

Har inte fått något svar än dock, och hon brukar vara jättesnabb med att ge svar. Hon är säkert arg nu haha

Orkar inte bry mig mer fkatiskt... min ilskeprocess börjar sina nu.

Kul för er som bara säger åt mig att jag gnäller. Ni vet inte hur det är att vara högkänslig och ha lite fragilare nervsystem kanske. Alla har olika förutsättningar för att hävda sin rätt med andra ord! Var försiktiga med att låta så arga i er retorik för jag blir bara kränkt av er och ert egentliga budskap kommer inte fram. Lite mer pedagogik kanske skulle vara nice. :P Whatever.

Du kanske ska byta forum? Lunarstorm eller Familjeliv skulle kanske passa bättre, vad vet jag. Här svarar vi hur vi känner för att svara. Du ville ha råd, du fick råd. Återigen, sluta gnälla.
Citera
2012-09-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Har du ens föreslagit att hon ska köpa pennan och ge dig kvittot?

Hon var medveten om att hon kunde köpa den och ge kvittot till mig, men valde ändå att be mig göra det. Så, ja.
Citera
2012-09-26, 21:39
Medlem
Polacksallts avatar
Citat:
Kul för er som bara säger åt mig att jag gnäller. Ni vet inte hur det är att vara högkänslig och ha lite fragilare nervsystem kanske. Alla har olika förutsättningar för att hävda sin rätt med andra ord! Var försiktiga med att låta så arga i er retorik för jag blir bara kränkt av er och ert egentliga budskap kommer inte fram. Lite mer pedagogik kanske skulle vara nice. :P Whatever.

Det är faktiskt inte kul alls med folk som gnäller. Gnäll är de svagas försök att hävda sig utan att egentligen åstadkomma någonting förutom möjligtvis i ren desperation lyckas samla ihop de spillror av värdighet som finns kvar. Ta tag i saken istället och få något gjort. Sitt inte på din kammare och tyck synd om dig själv och beklaga dig över dina svaga nerver. Återigen, kränkt är något man väljer att vara. Sluta med det.
Citera
2012-09-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkMeBaby
Du kanske ska byta forum? Lunarstorm eller Familjeliv skulle kanske passa bättre, vad vet jag. Här svarar vi hur vi känner för att svara. Du ville ha råd, du fick råd. Återigen, sluta gnälla.

Oj,vilket temperament. Förstår inte riktigt vad som är så otroligt omoget av mig som gör att jag passar i de forumen. Det känns som att du skrev det här endast få att få medhåll av den andra personen du allierade dig med. Du blev väldigt nöjd när du skrev ovan inlägg, kan jag säkert tro.

Jag gav tips på att jag kanske hade tagit åt mig din kritik på ett bättre sätt och sett det som ett råd om du hade haft en humanare och såldes mer pedagogisk ton i ditt inlägg. Att använda ordet gnälla tycker jag är väldigt tråkigt när jag uppenbarligen har svårt att hävda min rätt och beskriver detta i texten. Det handlar om relationsproblem/ psykiskt problem.

Jag gjorde dessutom utveckling genom ovan sms, så indirekt lyssnade jag på dig. Mest mig själv dock. Haha.
Citera
2012-09-26, 21:45
Bannlyst
Citat:
Kul att du fick dig ett skratt som dock bottnar i din trångsynthet. Om du försöker vidga ditt perspektiv lite så inser du att själva objektet - en penna - inte är kärnproblemet i problematiken jag framför. Handlar om att jag är trött på att bli utnyttjad, att jag är villig att förändra mig (lite vagt definierat dock, men jag skriver att jag vill våga stå på mig .tex.) och trött på att vissa ser andra som objekt och inte subjekt. Är så trött på korkade kommentarer som dina får pryda mer eller mindre varenda tråd i flashback nu för tiden! Den tillförde inte någonting.

okej, men du har fel lilla du, var lite mer handlingskraftig och adressera ditt problem IRL istället för slösa tid på såna som mig
Citera
2012-09-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polacksallt
Det är faktiskt inte kul alls med folk som gnäller. Gnäll är de svagas försök att hävda sig utan att egentligen åstadkomma någonting förutom möjligtvis i ren desperation lyckas samla ihop de spillror av värdighet som finns kvar. Ta tag i saken istället och få något gjort. Sitt inte på din kammare och tyck synd om dig själv och beklaga dig över dina svaga nerver. Återigen, kränkt är något man väljer att vara. Sluta med det.

Jag förstår dig, jag sympatiserar också med vad du har att säga. Jag gnäller väldigt sällan när saker inte handlar om relationella ting tex., utför alltid mitt arbete och förstår givetvis att har jag tackat jag är det jag som står för konsekvenserna.

Tror jag har framställt mig lite för mycket åt prepubertal P12: i den här tråden pga. mina svordomar och att jag lät lite sur när jag besvarade ditt förra inlägg.

Undrade däremot om det fanns liknande personer i min sits och om vi kunde hjälpa varandra att stärka. Ett forum är ju till för diskussion och råd/tips bland annat.

Jag är extremt konflikträdd och har gått kognitiv beteende terapi (särskrev med vilje för att det ser tydligare ut) och gått till socionom. Men det är bara att fortsätta träna, träna och träna på att stå upp för mig själv med och våga konfrontera.

Du verkar vettig för övrigt.
Citera
2012-09-26, 21:50
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Hon var medveten om att hon kunde köpa den och ge kvittot till mig, men valde ändå att be mig göra det. Så, ja.
Men det har inte sagts, du antar bara att hon vet om möjligheten? Jag tycker du ska säga det till henne, typ "nää hörru, jag hinner faktiskt inte köpa den där pennan. Men om du sparar kvittot får du ersättning sen".
Citera
2012-09-26, 21:51
Medlem
NovaOculuss avatar
Det är bara att säga, det är väl ändå din penna, how about...no?
Detta fungerar ju givetvis till allt, men ändra dig långsamt, så kanske du kan behålla denna falska kompis om du nu vill det, du kan ju i alla fall dra nytta av henne under studierna och sedan avsluta "vänskapen" efteråt.
Citera
2012-09-26, 21:55
Medlem
"-Nej du får lov att köpa din jävla penna själv du får cash sen" hur svårt kan det vara, ärligt? sluta toffla och grina över det.
Citera
2012-09-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Men det har inte sagts, du antar bara att hon vet om möjligheten? Jag tycker du ska säga det till henne, typ "nää hörru, jag hinner faktiskt inte köpa den där pennan. Men om du sparar kvittot får du ersättning sen".

Jag har fått respons nu och hon ska köpa den själv. Sa i princip att jag inte hade tid som jag skrev ovan inlägg, och då sa hon att hon ändå skulle ner och handla mat.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är bara att säga, det är väl ändå din penna, how about...no?
Detta fungerar ju givetvis till allt, men ändra dig långsamt, så kanske du kan behålla denna falska kompis om du nu vill det, du kan ju i alla fall dra nytta av henne under studierna och sedan avsluta "vänskapen" efteråt.

Lol. Hon är shysst också. Men visst, jag behöver hävda mig mer så det inte bli snedvriden relation.

Citat:
Ursprungligen postat av soundsystemet
"-Nej du får lov att köpa din jävla penna själv du får cash sen" hur svårt kan det vara, ärligt? sluta toffla och grina över det.

Toffla, grina och gnälla haha... skulle aldrig skrivit här, alla är bara sjukt sura. Tyvärr är jag högkänslig (dock inte en total tönt som alla har fått intrycket av skulle jag tror ) och tar därför åt mig väldigt mycket av negativa kommentarer, att göra någon besviken sätter sig 100 gånger mer än vad det gör för en okänslig person. Vi är alla olika!

Jag VET att det upplevs gnälligt, men jag var bara så irriterad på henne i den stunden. Kommer inte orkar besvara så mycket mer inlägg av denna kaliber.
Citera
2012-09-26, 22:01
Medlem
Polacksallts avatar
Citat:
Jag förstår dig, jag sympatiserar också med vad du har att säga. Jag gnäller väldigt sällan när saker inte handlar om relationella ting tex., utför alltid mitt arbete och förstår givetvis att har jag tackat jag är det jag som står för konsekvenserna.

Tror jag har framställt mig lite för mycket åt prepubertal P12: i den här tråden pga. mina svordomar och att jag lät lite sur när jag besvarade ditt förra inlägg.

Undrade däremot om det fanns liknande personer i min sits och om vi kunde hjälpa varandra att stärka. Ett forum är ju till för diskussion och råd/tips bland annat.

Jag är extremt konflikträdd och har gått kognitiv beteende terapi (särskrev med vilje för att det ser tydligare ut) och gått till socionom. Men det är bara att fortsätta träna, träna och träna på att stå upp för mig själv med och våga konfrontera.

Du verkar vettig för övrigt.

Såhär är det: Folk är idioter. De kommer försöka trampa på dig. Sparka dig när du ligger. Spotta på dig efter att de vält ditt ansikte i leran. OM du tillåter det. Faktum är att de flesta i grund och botten är livrädda. Det gäller att stå på sig. Att inte blotta halsen. Gör man det så märker man dessutom ganska snart att de inte enbart är idioter utan oerhört fega. Nu har jag kommit så långt i den processen att jag i mångt och mycket känner en avsmak och förakt inför mina medmänniskor. Men det finns en del som har mod och en ansvarskänsla att stå för sina åsikter och som inte är rädda att visa framfötterna. Självständighet och oberördhet vinner min beundran. De förtjänar all respekt och heder. Ska du bli socionom måste du kunna hantera konflikter då dessa är frekvent förekommande i yrkesrollen på alla fronter.
Citera
2012-09-26, 23:07
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Lol. Hon är shysst också. Men visst, jag behöver hävda mig mer så det inte bli snedvriden relation.
Klart hon är, när hon vill ha något från dig. Tänk objektivt, är du verkligen hennes vän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in