2012-09-26, 18:50
Medlem
Hej, jag Tankade ett Windows Office 2010 Plus från thepiratebay för c.a 2 år sedan. Nyckeln gick ut och jag bara ignorerade programmet. Nu fungerar inte programmet (Fattas någon DLL fil och lägger jag till den DLL filen blir det kaos) OCH det går inte heller att ta bort det via kontrollpanelen (Står att programmet inte stödjer mitt språk). Går inte heller att ta bort skiten i felsäkert läge för att det står att några DLL fil används.

Jag har laddat ner CCleaner, Avinstallationsprogramm med mera och har äntligen lyckats få bort delar av Microsoft Office 2010 Plus. Det går inte längre igång när jag försöker öppna det.

Dock så går det fortfarande inte att få bort allting även fast det står på kontrollpanelen OCH andra liknande program att jag inte ens HAR Windows Office längre. (Mappen i C/ är fortfarande kvar med resterande DLL filer m.m)

Hur i h*lvete får man bort varenda fil i detta vidriga program? Har försökt i timmar nu och hittar flera som har samma problem men det verkar finnas ont om bra lösningar (Nej, skicka mig inte till Microsofts hemsida har redan försökt deras patetiska lösningar.)

Tack, hälsningar en frustrerad student.
Citera
2012-09-26, 19:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske detta kan fungera.

Installerar programmet i samma katalog som du gjorde första gången. Hämtar sedan hem Revo Uninstaller, se Google. Lägg in detta program och öppna upp det. Leta upp ikonen som avser Office och högerklicka på ikonen. Välj en avancerad avinstallation. Följ texten som härleder dig igenom och välj alla filer som ska raderas.
Citera
2012-09-26, 20:18
Medlem
Kan inte installera Microsoft Office igen. Har försökt installera Microsoft Office 2010 och 2007 men båda programmen säger att jag måste avinstallera "Groove" och Microsoft Office fast jag inte har någon av programmen på min dator längre.

Sjukt skumt.
Citera
2012-09-26, 20:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man kan leta upp strängfilerna under registret som då pekar på dessa program. Det kan medfölja stora problem om man tar bort en fel sträng. Men alternativet finns. Om du nu får dessa tankar så ta en backup på registret innan du börjar raderar bort något därifrån.

Kör efter denna operation en registerstädning med te.x CCleaner.
Citera
2012-09-27, 10:35
Medlem
Hur hittar jag dom? Finns det inget lättare sätt att få bort programmet?
Citera
2012-09-27, 10:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisu
Hur hittar jag dom? Finns det inget lättare sätt att få bort programmet?

Mja, finns inte filerna eller installationsfilen under Windows egna lägg till/ta bort samt under ett 3-partsprogram som Revo så blir det knivigt. Då kan man manuellt raderar dessa hänvisningar under registret, men då med säkerhet veta vad man gör.

Start -> kör -> skriv "regedit" med utan" och där under dyker registret upp där du kan söka fram filnamnet.

Läs mer om registret -> http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Registry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in