2012-09-26, 18:29
Medlem
Hej!

Jag tänkte fira csn med att kasta in en fryspizza i ugnen (lol) men har ett problem.

Jag har inget bakplåtspapper och jag vill inte lägga pizzan direkt på plåten, kan jag använda kartong/wellpapp eller vad kan jag göra för att slippa diska plåten?

Tack på förhand!
/erssn
Citera
2012-09-26, 18:33
Medlem
Draup.s avatar
Haha - fira CSN? Vill se dig fira när deras äckliga jävla räkningar börjar rasa in sen

Om det är en fräsch plåt så kommer inte pizzan fastna på den. Sen är det bara att skölja av plåten. inget jävla wellpapp i ugnen!
Citera
2012-09-26, 18:33
Awaiting Email Confirmation
Jag har använt wellpap några ggr i ugnen och för mig har det gått alldeles utmärkt!
Citera
2012-09-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Haha - fira CSN? Vill se dig fira när deras äckliga jävla räkningar börjar rasa in sen

Om det är en fräsch plåt så kommer inte pizzan fastna på den. Sen är det bara att skölja av plåten. inget jävla wellpapp i ugnen!

hahahah! räkningarna är ett senare problem

okej, ska kolla hur wellpappen ser ut i 200 grader, blir den konstig så kör jag rakt på plåten!

Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigTomte
Jag har använt wellpap några ggr i ugnen och för mig har det gått alldeles utmärkt!

tack!
Citera
2012-09-26, 18:38
Medlem
nicodeas avatar
Lägg fryspizzan direkt på ungsgallret det funkar utmärkt och den blir frasig och fin. Wellpapp lär ju börja lukta jävligt illa.. Vet när man vämt upp gammal pizzeriapizza i kartong i ugnen hur det luktar...
Citera
2012-09-26, 18:40
Medlem
kollade nyss ugnen och wellpappen rykte så in i helvete, inte att rekommendera med andra ord!
Citera
2012-09-26, 18:48
Medlem
Lys avatar
Klart det borjar ryka eller brinna om man slanger in wellpapp i ugnen... kan meddela er att det inte heller ar nan hit att slanga med sin mobiltelefon i ugnen. Mitt ex gjorde det av misstag nar han skulle varma pizza. Mobilen blev konstig och tjock, men den smalte inte. Sen undrar jag vem som firar Csn, eller varfor? Okej, bra man kan fa studielan, men Csn som myndighet ar ju helt otroligt puckade och sega...
Citera
2012-09-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Klart det borjar ryka eller brinna om man slanger in wellpapp i ugnen... kan meddela er att det inte heller ar nan hit att slanga med sin mobiltelefon i ugnen. Mitt ex gjorde det av misstag nar han skulle varma pizza. Mobilen blev konstig och tjock, men den smalte inte. Sen undrar jag vem som firar Csn, eller varfor? Okej, bra man kan fa studielan, men Csn som myndighet ar ju helt otroligt puckade och sega...

Jag har inte haft någon kontakt med csn förutom min ansökan, men de är säkert puckade. Jag firar det faktum att jag numera har lite grus på kontot!
Citera
2012-09-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erssn
kollade nyss ugnen och wellpappen rykte så in i helvete, inte att rekommendera med andra ord!
Klart den skall ligga på gallret direkt. Lägg ett folieark i botten på ugnen, det kan ligga kvar i flera månader under förutsättning att du inte slabbar för mycket i ugnen!
Citera
2012-09-26, 22:52
Medlem
Draup.s avatar
men snälla, man kan ju inte värma pizza på ett galler. hur står det till med hjärnkapaciteten här på FLB?

Pizza Fail!
Citera
2012-09-26, 23:01
Medlem
MissMias avatar
fryspizza direkt på galler funkar visst.

tror pizzan på bilden är en "rå" pizza. degen är för tunn, alt fyllningen är för tjock å bara smälter genom gallret.

jag har kört fryspizza på galler.

i brist på bröd får man äta limpa, som någon sa funkar aluminumfolie rätt ok, pizzan kan dock fastna lite lätt om man kör direkt på aluminiumfolien.

tipset med folie i botten är rätt bra så länge man inte grisar för mycket på den (det bränns), som han skrev, är det en varmluftsugn kan den dock blåsa iväg .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in