• 1
  • 2
2012-10-19, 11:37
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
100k i kontant kommer inte gå någonstans bra.

Jag hade pengarna på ett nollräntekonto av juridiska skäl, och detsamma gäller nu.

Jag har inte rört en krona, men får jag ett bra tillfälle, så har pengarna lätt-tillgängliga.

Räcker ju tex att man lyckas hitta något på Blocket 1 gång/år till rätt pris
så har man ju redan slagit en bankränta på 3-4%

Har även för mkt i en KF som inte är så smart om man är pessimistisk mot börsen
Vet inte va man skall göra med dessa pengar...lutar åt derivathandel av 10% av kapitalet
samt ta ut resterande, alt resterande på korträntefond... vill inte ta ut allt heller...

Jag skall väl inte klaga, men jag vill ju inte att inflationen skall äta upp mina besparingar.
Citera
2012-10-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Jag hade pengarna på ett nollräntekonto av juridiska skäl, och detsamma gäller nu.

Jag har inte rört en krona, men får jag ett bra tillfälle, så har pengarna lätt-tillgängliga.

Räcker ju tex att man lyckas hitta något på Blocket 1 gång/år till rätt pris
så har man ju redan slagit en bankränta på 3-4%

Har även för mkt i en KF som inte är så smart om man är pessimistisk mot börsen
Vet inte va man skall göra med dessa pengar...lutar åt derivathandel av 10% av kapitalet
samt ta ut resterande, alt resterande på korträntefond... vill inte ta ut allt heller...

Jag skall väl inte klaga, men jag vill ju inte att inflationen skall äta upp mina besparingar.

Det finns inget du inte kan betala via bank. Välkommen till 2012 där även dina knark och vapenköp går via banken. Jag förstår inte varför du vill ta ut 100k.
Citera
2012-10-19, 12:26
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Det finns inget du inte kan betala via bank. Välkommen till 2012 där även dina knark och vapenköp går via banken. Jag förstår inte varför du vill ta ut 100k.

Trodde de va kontanter som gällde om man handlar med sånt
men jag har ju själv ingen erfarenhet av såna affärer.

Det har ju hänt ibland att jag hittat bilar eller husvagnar till rätt pris, speciellt
på Fredagskvällar och Lördagskvällar när folk fått några glas i sig

Då har det iaf hittills funkat bra med kontantbetalning upp till 30-40K
Citera
2012-10-19, 12:29
Medlem
Aktieklipparns avatar
Om jag skulle vilja ha in pengar i systemet igen så är det ju bara att handla mat/bensin
för kontanter, eftersom vi i nuläget alltid handlar på kortet och betalar ca 10K/månad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in