• 1
  • 2
2012-09-26, 12:11
Medlem
Aktieklipparns avatar
Sist jag skulle ta ut ett större uttag så tog H-banken 10dagar på sig, och Nordea 3-4dagar.

Har för mig att jag hört att man kan ta ut 15000/bankkontor men flera kontor på samma dag?

Tacksam för svar är endast intresserad av kontanter.
Citera
2012-09-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Sist jag skulle ta ut ett större uttag så tog H-banken 10dagar på sig, och Nordea 3-4dagar.

Har för mig att jag hört att man kan ta ut 15000/bankkontor men flera kontor på samma dag?

Lönegaranti?? hehe.

ge inte bort 89% som jag gjorde.

om inte ja ända sättet är olika kontor, om du meddelar i förtid så kan du ta ut hela beloppet eller iaf 50k på en gång.
Citera
2012-09-26, 12:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn

För över pengar till familjemedlemmar, polare, jobbarkompisar som kan ta ut åt dig
Citera
2012-09-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
För över pengar till familjemedlemmar, polare, jobbarkompisar som kan ta ut åt dig
Absolut inte, belasta ingen med pengar och val.
Citera
2012-09-26, 13:01
Medlem
GeneticHerbss avatar
Skriv ner adresserna på vart din bank har kontor där du kan ta ut pengar sen är det bara att åka runt och hämta! Dock så vet jag inte om det är tillåtet..
Citera
2012-09-26, 13:08
Medlem
Tror det är begränsat till 15 per kontor på dansken iaf. Men om de känner igen dig, så brukar man kunna ta ut olika beroende på vad som finns i kassan..
Citera
2012-09-26, 13:55
Medlem
Aktieklipparns avatar
Tack för alla svar
Citera
2012-09-26, 14:09
Medlem
EnAlbatross avatar
Du bör kunna ta ut runt 15.000 på bankomat med uppdelat på 2 uttag, så behöver du leta upp ett bankkontor mindre.

Tror ICA låter dig ta ut 2.000 kr i kassan med kort (kan vara smidigare att göra det några vändor om det är väldigt långt till det sista bankkontoret)
Citera
2012-09-27, 13:02
Medlem
Aktieklipparns avatar
red
Citera
2012-09-27, 15:34
Medlem
Aktieklipparns avatar
Tja...vilken jävla dag inte riktigt så lätt som jag och ni trodde...

Började åka runt i stadens bankkontor och fick ut 45K, men sen på 4:e kontoret så
kom alla jävla frågor om vad jag skall ha alla pengar till...vad spelar det för roll sa jag
det frågar ni ju inte om jag vill låna av er...lättare att få lån än att ta ut EGNA pengar

Sen ringde dom kontoret som jag tillhör, och dom ville prata med mig och dom sa att jag skulle
åka dit för att avsluta mitt konto på banken eftersom det bara används till en extra bank
med några insättningar som dom ville jag skulle redovisa pga penningtvätt
När jag efter en längre tid än beräknat kommer ut från denne bank, så står det en neger
och skriver ut en parkeringsbot på 400:- vilken jävla dag...

När jag kom dit så slapp jag fylla i denne blankett (vilket inte hade spelat någon roll för mig)
Kontot avslutades och jag fick en postväxel på resterande som kan hämtas imorgon.
Citera
2012-10-18, 23:29
Medlem
riXs avatar
Det finns många med omvänt problem, har kontanter och vill ha in dem på banken. Starta en tråd här nästa gång...
Hade själv inte haft något emot en banköverföring till utländskt konto mot en bunt cash.
Citera
2012-10-19, 10:50
Medlem
Om du måste ta ut så mycket pengar på en och samma gång så är det lika bra att du inte kan göra det. 100k i kontant kommer inte gå någonstans bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in