• 1
  • 2
2012-09-26, 09:06
Medlem
Hej!

Vikt: 60kilo
Längd: 186
Ålder: Mellan 19 och 25.

Jag är less på att vara smal som en pinne, så, efter att ha taggat i ett par veckor, om inte månader, så kom äntligen resurserna som krävdes för ett gymkort. Mellan klockan 7 på morgonen och 12 är det träningsrelaterade grejjer som gäller har jag bestämt. Får se hur ofta jag uppdaterar här, men vore kul att få lite feedback, tips, osv osv...

Denna dagens frukost.

4 port havregröt
3 glas mjölk
1 morot
6 smörgås. 3 med majonäs på 3 med räksallad på
en kopp kaffe

Totalt:

1310kcal
15g fett
3g mättat fett
41g protein
185g kolhydrater
22g socker
24g fiber

Kommer definitivt trycka ner någon morot eller 2 till och ett äpple. Målet är strax över 3000kcal i månaden. Proteinmässigt och så vettefan pga av att jag precis köpte en appjävel som tydligen inte visar det. Men jag tänker att med all mat jag trycker i mig, samt proteinshakes borde det inte vara någon fara. Om inte annat så visar det sig, eller? Nu känner jag att jag verkligen borde ta reda på det där ändå....

I vilket fall!

Ska låta detta smälta i någon timme eller 2 innan jag drar iväg till gymmet där jag ska följa detta schema. Jag skriver på engelska för att jag skriver av från appen och jag vet inte namnen på svenska.

axlar
bar military press: 1set 12 reps

rygg
lat pulldown: 1 set 12 reps
cable seated low row: 1set 12 reps

bröst
decline close-grip bench press: 1set 12 reps
dumbbell pullover: 1set 12 reps

armar
machine triceps extension: 1 set 12 reps
dumbbell biceps curl: 1 set 12 reps

ben
machine leg press: 1set 12 reps
machine leg extension: 1 set 12 reps
machine leg curl: 1 set 12 reps

Detta för att vänja mig vid träningen. Jag räknar med att om en månad eller 2 kunna gå på ett hårdare schema.

Målet är att väga 85 till Juli. 11 månader alltså. Bilder kommer längre fram!

Över och ut.
Citera
2012-09-26, 09:34
Medlem
Kroesmanns avatar
Jag skulle nog inte satsa på att gå upp så mycket i vikt under ett års tid, då väldigt stor del av viktökningen kommer bestå av fett. Ta det lite lugnare istället så kommer du må bättre och se bättre ut.

Lycka till och välkommen in i sekten!
Citera
2012-09-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Jag skulle nog inte satsa på att gå upp så mycket i vikt under ett års tid, då väldigt stor del av viktökningen kommer bestå av fett. Ta det lite lugnare istället så kommer du må bättre och se bättre ut.

Lycka till och välkommen in i sekten!

Jag tror på att träna som en sån 100meter löpare. Träna stenhårt sen bränna bort fettet genom att kuta kort och snabbt. Och undvika fetter och så givetivs också.

Men nu är ju jag så otroligt smal och benig så jag vet inte om jag vågar köra på det på en gång. Vill gärna lägga på mig lite hull, så det blir nog i vår då snön och isen försvunnit från vägarna. På 3-4 månader hinner jag bränna hemskt mycket fett!

Och tackar! Nu ska jag alldeles strax dra iväg till gymmet.
Citera
2012-09-26, 14:29
Medlem
Då var jag tillbaka!

Helt slut, då jag inte sov någonting inatt. (dygnade för att vända tillbaka på dygnet). I vilket fall.

axlar
bar military press: 1set 12 reps - Någonstans mellan 20-25kg

rygg
lat pulldown: 1 set 12 reps - någonstans mellan 20-25kg
cable seated low row: 1set 12 reps - någonstans mellan 20-25kg

bröst
decline close-grip bench press: 1set 12 reps - knappt 20kg
dumbbell pullover: 1set 12 reps - knappt 10kg

armar
machine triceps extension: 1 set 12 reps - 20-25kg
dumbbell biceps curl: 1 set 12 reps - 20-25kg

ben
machine leg press: 1set 12 reps - 80kg
machine leg extension: 1 set 12 reps - knappt 25kg
machine leg curl: 1 set 12 reps - knappt 25kg

Insåg inte förrän jag kom hem att man kunde skriva ner repsen och så i appen som jag var så uppe i att använda. Blir mer exakta siffror nästa gång.

På träningen blev det en shake på 625kcal samt lite annat. Idag är jag alltså uppe i detta;

2015kcal
18gfett
5g mättat fett
66g protein
326g kolhydrater
78g socker
28g fiber
2mg sodium

Är galet mätt och trött, men ska strax laga kyckling med ris. Blir att äta jävligt långsamt helt enkelt.

Det var det!
Citera
2012-09-26, 14:34
Medlem
felpost
Citera
2012-09-27, 13:56
Medlem
Vilodag idag då.

Vaknade runt 12. Sov typ 9 timmar. Har ätit 2 feta kycklingklubbor, ris och sallad på det, och 3 glas mjölk.

1680kcal
99g fett
125g protein
87g kolhydrater

Träningsvärk har man idag! Har läst någonstans att det inte är någon fara att träna med träningsvärk. Tänker på imorgon. Någon som vet något mer om det?
Citera
2012-09-27, 21:29
Medlem
Då har man fått i sig en till måltid.

Detsamma som den förra, minus 1 kycklingklubba och plus en portion ärtsoppa.

2845kcal är jag då uppe i nu. Mobilen dog precis precis efter att jag skrev in det där så proteinerna och det där får detta inlägg sakna. Men ja, som förra måltiden, minus hälften. + 500gram ärtsoppas proteiner och sånt.

Bröst, triceps, rygg och mage är svullna. Känns riktigt bra! Känns som att jag redan är biffig då det påverkar min gångstil och så. Går som en riktigt grottmänniska. Komprimerat, tungt och målmedvetet för att spara in energi och slippa tänja på mina ömma lemmar.
Senast redigerad av avishaman 2012-09-27 kl. 21:34.
Citera
2012-09-28, 09:45
Medlem
Fan vad bra man mår av att äta ordentligt!

Dagens frukost;

2portioner gröt
1 portion mysli
3 ägg
1 glas vatten
1kopp kaffe

1031kcal
39gfett
10gmättat fett
57g protein
100g kolhydrater
8g fiber

Drar till gymmet om någon timme. Har fasligt mycket träningsvärk så får se hur det går! Hoppas det inte gör allt för ont. Ska den här gången köra ett gäng magövningar då jag såg att där inte fanns många sådana i mitt nuvarande schema. Inga alls faktiskt, benpressen eller vad den heter går ju lite på magen, men jag känner att jag kan och vill step it up a notch!
Senast redigerad av avishaman 2012-09-28 kl. 09:47.
Citera
2012-09-28, 13:55
Medlem
Tjolahoppsansa.

Tillbaka från gymmet. Var väldigt nära att vila en dag till pga jävligt förjävlig träningsvärk, men bestämde mig för att prova iallafall. Det var mindre farligt än jag trodde! Gjorde det minsta ont sänkte jag vikten och Voilá, allt gott. Den här gången så körde jag bara 1 set på varje övning också, vilket jag inte gjorde förra gången. Förra gången provade jag mig fram tills jag hittade en vikt där samtliga reps tröttade ut muskeln helt. Loggade inte dom, då jag såg dom lite som "orienterings-reps", kom på i efterhand att det kan ha varit dom extra setsen som skapade den nästintill outhärdliga träningsvärken. Den här gången körde jag 1 set och sen om det inte kändes tillräckligt så antecknade jag att ta mer nästa gång!

Sen att jag stretchade också. Har läst i efterhand att stretching förvärrar träningsvärk snarare än lindrar den. Hatar att stretcha ändå så det var himla skönt att skita i det idag.

Har haft ett par långa dygn så orkar inte ta fram appen och skriva ner alla övningar jag gjorde. Men jag la till 5 stycken som enbart attackerade magen.

Uppe i 1600kcal, har köpt tonfisk och kotletter. Blir att käka någon slags proteinrik sallad nu, med mysli och smörgåsar för att komma upp i kcal. Och kotlettenra sen då.

käka, slumra, plugga, käka, göra något kul, sova, gymma. Bra det!

Jag skiter förövrigt typ 3-4 gånger om dagen, vilket jag Inte gjorde innan. Då var det typ 2-3 gånger i veckan. Undrar om jag är laktosintolerant. Eller gör ni som bulkar också det, är det överskottet som upprör magen?
Senast redigerad av avishaman 2012-09-28 kl. 14:01.
Citera
2012-09-29, 21:16
Medlem
Bild på hur det ser ut idag

http://tinypic.com/view.php?pic=344z7t0&s=6

Var ute sent igår, så klev inte upp ur sängen förrän 6 idag. Käkade 4 portioner carbonara till "frukost". Uppe i 1300 kalorier, antagligen lite över då jag inte räknat in vispgrädden på 340 kcal och dom 4 äggen vad dom nu ligger på. Sen har jag knaprat i mig något hundra gram nötter. Cashew, chili och valnöt.

Sen har jag frågor!

På gymmet, när jag gör tränar framsida lår i en sån där maskin där man sitter, och lyfter vikter genom att sträcka ut smalbenen.. (machine leg extension på engelska) Så skakar mina ben som in i helvete. Känns som Bambi på is. Vad beror det på? Jag klarar ju av alla 12 reps med nöd och näppe, men känns ju nästan lite farligt när det skakar så mycket. Har en anings social fobi, så vore himla fint om någon här kunde svara på det så jag slipper fråga någon på gymmet på måndag!
Senast redigerad av avishaman 2012-09-29 kl. 21:22.
Citera
2012-09-29, 23:41
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Bild på hur det ser ut idag

http://tinypic.com/view.php?pic=344z7t0&s=6

Var ute sent igår, så klev inte upp ur sängen förrän 6 idag. Käkade 4 portioner carbonara till "frukost". Uppe i 1300 kalorier, antagligen lite över då jag inte räknat in vispgrädden på 340 kcal och dom 4 äggen vad dom nu ligger på. Sen har jag knaprat i mig något hundra gram nötter. Cashew, chili och valnöt.

Sen har jag frågor!

På gymmet, när jag gör tränar framsida lår i en sån där maskin där man sitter, och lyfter vikter genom att sträcka ut smalbenen.. (machine leg extension på engelska) Så skakar mina ben som in i helvete. Känns som Bambi på is. Vad beror det på? Jag klarar ju av alla 12 reps med nöd och näppe, men känns ju nästan lite farligt när det skakar så mycket. Har en anings social fobi, så vore himla fint om någon här kunde svara på det så jag slipper fråga någon på gymmet på måndag!
Med din längd kommer du vara rikligt fet vid 85kg. Även om geparden drar på som i din bild så betyder det inte att din fettprocent måste göra det. Vad är målet med din träning? Bli stor? Bli starkare? Om du verkligen vill vänja din kropp vid gymmet så föreslår jag basövningar för att stärka senor och sådan mjukvara.
Citera
2012-09-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Med din längd kommer du vara rikligt fet vid 85kg. Även om geparden drar på som i din bild så betyder det inte att din fettprocent måste göra det. Vad är målet med din träning? Bli stor? Bli starkare? Om du verkligen vill vänja din kropp vid gymmet så föreslår jag basövningar för att stärka senor och sådan mjukvara.

Vad är basövningar? Jag går just nu efter ett "beginner program" på min ytterst seriösa iphone-app. Den inriktar sig, om jag minns rätt, på att vänja ens kropp vid gymmet.

Målet är att komma upp i den här vikt-klassen, och vara lika rippad;

http://m5.paperblog.com/i/3/36251/jo...-L-MBQ6kJ.jpeg

han är 196cm lång och väger 93.

Jag är 185cm lång och siktar på minst 80 högst 85. Känns logiskt att jag borde se ut som honom då, fast 10cm kortare, om jag sköter kost och träning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in