2012-09-27, 09:45
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag ska prova fiskpinnarna på Lidl, och märket Frionor som Sadeyes tipsade om, om jag kan hitta det i någon butik...

Men en sak jag är mycket trött på att alltid höra är den LÖGN om man laga det själv hemma enkelt och mycket godare än det man köper...HELT FEL...

Prova att göra donughts hemma godare än dom man köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra pommes hemma godare än dom köper, det är inte möjligt...
Prova att göra godis hemma godare än vad kan köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra bakverk godare än ett bageri, det är inte möjligt...

Listan är oändlig på vad man INTE kan laga till hemma bättre...
( och det är mycket enklare att köpa än att laga till det själv )

undantag finns säkert, men inte många...

(((Tack för tipsen om att göra egna fiskpinnar))), men det finns inte en möjlighet att det blir godare än dom man kan köpa...

Du kan laga allt lika gott eller godare hemma. Den springande punkten är ordet enkelt som i många fall tummas på eller inte stämmer alls. Att du jämför svårighetsgraden med själva inköpet är ju bara skrattretande.

Netto säljer fina fiskpinnar annars, minns inte vad märket heter, men de är riktigt goda.
Citera
2012-09-27, 14:55
Medlem
Otems avatar
Citat:
Jag har alltid gillat fiskpinnar, enkelt att steka ock gott...
Jag åt Felix fiskpinnar i minst 20 år kanske en gång i veckan...

Ända tills nått jävla geni (en total idiot) på felix kom på iden att blanda i någon slags margarin i skorpan på fiskpinnen så att man inte behöver att använda egen margarin för att steka fiskpinnarna...

DET FÖRSTÖRDE HELA SMAKEN, och istället för att vara snyggt orange i färgen så har dom nu en likblek färg...Ok, jag bytte märke och allt var frid och fröjd tills även dom började tillsätta margarin i fiskpinnarna, jag bytte märke igen och samma sak hände!!!

Felix-fiskpinnar, Findus-fiskpinnar, Ica-fiskpinnar...

i början skrev dom på paketen att dom blandade in margarin i skorpan, men efter en tid slutade dom med den informationen på paketen, och jag blev lurad att köpa ett paket, som jag naturligtvist var tvungen att slänga...(Det är kanske 3-4 år sedan jag åt fiskpinnar)

(((Är det någon som vet något märke som inte tillsätter margarin i fiskpinneskorpan???)))

Likblek färg? Nja, snarare mer gul eller väldigt ljus orange panering, när du säger likblek tänker jag på helt vitt, så är det väll ändå inte? Själv föredrar jag Findus-fiskpinnar, inga problem alls med dom och jättegod att steka.
Citera
2012-09-27, 16:16
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Likblek färg? Nja, snarare mer gul eller väldigt ljus orange panering, när du säger likblek tänker jag på helt vitt, så är det väll ändå inte? Själv föredrar jag Findus-fiskpinnar, inga problem alls med dom och jättegod att steka.
Jag menar hur dom ser ut innan stekningen, innan var dom snyggt orange, nu har dom en mycket ljus färg efter att dom tryckte in margarin eller vad det nu är i skorpan...

Har kanske findus slutat med margarin i skorpan?, eller du kanske inte ser eller smakar någon skillnad???
Citera
2012-09-27, 16:41
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Du kan laga allt lika gott eller godare hemma. Den springande punkten är ordet enkelt som i många fall tummas på eller inte stämmer alls. Att du jämför svårighetsgraden med själva inköpet är ju bara skrattretande.

Netto säljer fina fiskpinnar annars, minns inte vad märket heter, men de är riktigt goda.
TOTALT NONSENS, ett exempel. jag älskar doughnuts, jag skulle kunna äta 10 om dagen i resten av liv, men dom är löjligt dyra, ok alla säger att man kan laga dom hemma enkelt och lika gott hemma...

Det kanske är möjligt tänkte jag och försökte och försökte och försökte tills jag insåg att det var helt omöjligt att få dom lika goda som dom man köper, om du har smakat på doughnuts som är nyfriterade,nysockrade och varma, då vet du hur dom ska smaka...(KAN INTE BLI GODARE)

Och säljarna blandar inte till en deg själv, dom köper hem färdig deg...

och enkelt är det verkligen inte att försöka göra dom själv, det är ett jävla jobb och tar lång tid...

Och att köpa några paket fiskpinnar att ha i frysen är mycket enklare än att göra egna som inte får samma smak som dom köpta...
Citera
2012-09-28, 00:38
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
TOTALT NONSENS, ett exempel. jag älskar doughnuts, jag skulle kunna äta 10 om dagen i resten av liv, men dom är löjligt dyra, ok alla säger att man kan laga dom hemma enkelt och lika gott hemma...

Det kanske är möjligt tänkte jag och försökte och försökte och försökte tills jag insåg att det var helt omöjligt att få dom lika goda som dom man köper, om du har smakat på doughnuts som är nyfriterade,nysockrade och varma, då vet du hur dom ska smaka...(KAN INTE BLI GODARE)

Och säljarna blandar inte till en deg själv, dom köper hem färdig deg...

och enkelt är det verkligen inte att försöka göra dom själv, det är ett jävla jobb och tar lång tid...

Och att köpa några paket fiskpinnar att ha i frysen är mycket enklare än att göra egna som inte får samma smak som dom köpta...

Missade du vad jag sa om att enkelt var det som tummades på när man beskrev hur "enkelt" allt var att göra hemma? Kan det tillverkas i fabrik kan det tillverkas hemma. Enkelt eller ej, men det är aldrig omöjligt.
Senast redigerad av negerbarn 2012-09-28 kl. 01:07.
Citera
2012-09-28, 02:16
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Missade du vad jag sa om att enkelt var det som tummades på när man beskrev hur "enkelt" allt var att göra hemma? Kan det tillverkas i fabrik kan det tillverkas hemma. Enkelt eller ej, men det är aldrig omöjligt.
((Nej jag missade inte det)), det var komentarer till alla som tycker att det alltid är så enkelt att laga till allt hemma...

Chips är ett annat exempel där det inte går att få det lika gott som köpta, jag har även försökt med det!, dom blev ganska goda, men ingen konkurent till köpchips...kryddningen/smaken är mycket svårt att lyckas med...

Naturligtvist kan man alltid göra en egen variant på det man köper, men det blir aldrig lika gott eller snyggt...
Citera
2013-05-08, 15:12
Medlem
Ivarthebests avatar
Citat:
TEXT

Dina egna fiskpinnar blir väl bäst?

Recept:

'Mjöl

'Ströbröd

'Fiskfileér

'Råa ägg

'Smör, salt och peppar.

Lägg upp mjöl, ströbröd och ägg på varsin tallrik, vänd fileérna i tallriken med mjöl först, sedan ägg och sist ströbröd, lägg smör i pannan.
Stek. Krydda. Stek. Servera. Ät
Citera
2015-02-17, 09:35
Medlem
Ratis avatar
Desto mindre förpackningar desto godare. Dom som kommer i 10-pack (torsk har jag för mig) är rätt goda men dom i 30-pack är inte nå vidare.
Citera
2015-02-18, 15:46
Medlem
Går det bra att fritera fiskpinnar? Hur länge ska man fritera dom i 180˚ i så fall? Eller ska man ha en lägre temperatur?
Citera
2015-02-18, 17:20
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Går det bra att fritera fiskpinnar? Hur länge ska man fritera dom i 180˚ i så fall? Eller ska man ha en lägre temperatur?

Det går utmärkt. Brukar fritera i 3-4 minuter i runt 180˚, inte längre än så för då börjar de vätska av sig och det börjar skvätta och det blir knas med paneringen.
Citera
2015-02-18, 18:39
Medlem
Calogeros avatar
Kul tråd, har också tänkt på det här. Fiskpinnar kan vara riktigt trevligt lite då och då.

Själv tycker jag att fiskpinnarna blir godast när man steker dem riktigt väl, nästan så att det blir lite bränt. Knapriga hursomhelst. Detta är typ inte möjligt sedan "färgskiftet". Fungerar detta med Lidlpinnarna?
Citera
2015-02-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Det går utmärkt. Brukar fritera i 3-4 minuter i runt 180˚, inte längre än så för då börjar de vätska av sig och det börjar skvätta och det blir knas med paneringen.

Jag testade och det blev riktigt bra med fin och krispig panering, vilket jag aldrig lyckas med i stekpannan. Det får helt enkelt bli fritösen i fortsättningen. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in