Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-25, 00:41
Medlem
Om jag köper hem t.ex. staropramen och häller upp det i ett ölglas hemma (välkylt) är det inte lika gott som när man beställer på krogen.

Någon som känner igen sig eller är det bara något man inbillar sig?

mvh
Citera
2012-09-25, 00:44
Medlem
Snyggs avatar
Helt tvärtom enligt mig. Den sunkiga krogölen ala Spendrups är iaf brutalt vidrig. Hemma kan man ju själv bestämma sort, temperatur, glas osv.
Citera
2012-09-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Helt tvärtom enligt mig. Den sunkiga krogölen ala Spendrups är iaf brutalt vidrig. Hemma kan man ju själv bestämma sort, temperatur, glas osv.

Håller med om spendrups. Däremot staropramen, slatopramen och red irish murphy är jävligt mycket godare på krogen.
Citera
2012-09-25, 00:52
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Det kanske är en psykologisk effekt som kommer av att du betalar mer för den, och därmed gör den mer exklusiv?
Citera
2012-09-25, 00:53
Medlem
Lightnights avatar
Ofta är det ganska varmt å krogen tycker jag. Sen brukar man ju ofta promenera till krogen vilket gör att man kanske blir lite svettig eller bara varm i största allmänhet. Då är kyld dryck gott.
Citera
2012-09-25, 00:53
Medlem
yedis avatar
Tycker också att det är bättre hemma. En blöt, ljummen öl utan skumkrona på krogen är bläh!
Citera
2012-09-25, 00:55
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Om jag köper hem t.ex. staropramen och häller upp det i ett ölglas hemma (välkylt) är det inte lika gott som när man beställer på krogen.

Någon som känner igen sig eller är det bara något man inbillar sig?

mvh

Det handlar om känslan , krogkänslan av att sitta på krogen och dricka en god och iskall staropramen. Den känslan får man oftast aldrig hemma. Jag vet precis vad du menar för jag får alltid samma känsla jag med att bärsen är godare ute än hemma och då snackar jag inte om fatölen spendrups eller annan skitöl.

Jag gjorde ett test en gång och köpte hem mariestad 50cl flaska och drack det hemma. Och dagen efter så drack jag samma öl fast på krogen och fick känslan av att den på krogen var godare än den jag drack hemma.
Citera
2012-09-25, 00:56
Medlem
För att den är dyrare.
Citera
2012-09-25, 00:57
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedescapism
Det kanske är en psykologisk effekt som kommer av att du betalar mer för den, och därmed gör den mer exklusiv?

Det tror jag helt klart bidrar till det hela.
Citera
2012-09-25, 00:59
Medlem
rullknufss avatar
Känslan i allmänhet. Du är ute och har kul, för det har man på krogen. Sitter man hemma och dricker är man per automatik alkad. Kontakta din läkare för att få antabus.
Citera
2012-09-25, 01:00
Medlem
tripptamins avatar
Att det handlar om att bärsen är dyrare är ju självklar enligt mig, men det är endå något med känslan av att sitta på en fin krog och avnjuta en fin öl.
Citera
2012-09-25, 01:09
Medlem
rullknufss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Att det handlar om att bärsen är dyrare är ju självklar enligt mig, men det är endå något med känslan av att sitta på en fin krog och avnjuta en fin öl.
Absolut. Mycket av priset för ölen är ju just lokalen. Att få sitta på ett riktigt bra ölhak med kunnig personal och folk i samma sinnesstämning med en BRA öl gör det helt klart värt att betala upp mot hundralappen. Om man skulle sälja öl för några kronor över inköpspris hade man gått i botten på en helg. Faktum är att om man på en restaurang/krog ger ut gratis glas med vatten så går man minus för varje glas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in