2010-11-02, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimbo
du behöver inte leta runt åt mig eftersom jag själv postade en bild 2 sidor bak i tråden (sid 284) var i världen legionen befinner sig just nu. https://www.flashback.org/sp26382461

och ditt svar på mitt inlägg ang statistiken var alltså att..? kunde inte utläsa något konkret i all din sarkasm

Sedan så kan du inte förlita dig på en bild hämtad på internet var dom befinner sig just nu

//freee
Citera
2010-11-02, 12:37
Medlem
slimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Sedan så kan du inte förlita dig på en bild hämtad på internet var dom befinner sig just nu

//freee

tror nog att en officiell sida som http://www.kbmagazine.com/ är relativt pålitlig, har du några andra uppgifter?
Citera
2010-11-02, 23:00
Medlem
Depraviitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Jag tänkte ju lite mer på din fysiska kapacitet, det är ju inte direkt någon walk in the park..

haha och att du har den personligheten man får av att bli psykiskt och fysiskt misshandlad av professionella militärer i några månader tvivlar jag också på, hur skulle du ha kunnat uppnå det?

Det handlar ju om att ha den mentala förmågan att INTE bli knäckt vid farmen, att vara nog mentalt stark att stå ut med helvetet, kämpa sig igenom och inte sticka, för att sen förtjäna hatten och ha blivit starkare mentalt så man ska klara krig och strider.

Visst kanske dom försöker knäcka en, men dom som verkligen blir knäckta stannar ju inte, dom drar.

Att bara må allmänt pissigt är ju inte samma sak som att ha genomlevt en FFL utbildning.

Och för att svara på din fråga så är det drogtester i FFL.

EDIT:
Han ovanför mig hade redan svarat på drogtest frågan såg jag nu..

Ah så det var den fysiska förmågan du hade i åtanke. Inga problem där, ligger just nu på nivåer långt över intagningskraven och då är jag ändå helt otränad just nu(mest framtvingat på grund av stark viljekraft men kommer även snabbt i form på riktigt också när jag väl börjar träna).

Sen var väl personlighet ett dåligt val av ord, det var naturligtvis mental styrka jag syftade till, gillar iofs att leva mycket spartanskt, under hård stress och mycket träning(det livet jag lever nu glider allt mer bort ifrån de begreppen och det är väl en av sakerna som gör mig sugen på legionen). Men det är som sagt den mentala styrka jag redan besitter som jag tror skulle göra mig utmärkt för tjänstgöring i legionen.

Och tack för svar angående drogtest.
Citera
2010-11-03, 00:37
Medlem
Citat:
tror nog att en officiell sida som http://www.kbmagazine.com/ är relativt pålitlig, har du några andra uppgifter?

Nu var det ju inte pålitligheten det var frågan om, utan var dom befinner sig just nu.
Du kan väll inte i den vildaste fantasin tro att legionen har intresse att visa exakt alla länder som dom är verksamma i på en officiell hemsida?

//freee
Senast redigerad av freee 2010-11-03 kl. 00:51.
Citera
2010-11-03, 01:19
Medlem
slimbos avatar
Citat:
Nu var det ju inte pålitligheten det var frågan om, utan var dom befinner sig just nu.
Du kan väll inte i den vildaste fantasin tro att legionen har intresse att visa exakt alla länder som dom är verksamma i på en officiell hemsida?

//freee

det jag reagerade på var denna mening
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Trots att dom är placerade i de värsta krigszonerna i värden och nästan alltid är först på plats.
det är ju helt gripet ur luften, det är så skrönor och myter bildas. den meningen menar ju på att legionen har insatser i världens alla skithål. skulle vilja veta vilka ställen han hade i åtanke när han skrev det (fast då var han trött och orkade inte leta runt åt mig, kunde alltså inte ge ett enda exempel på rak arm).
Senast redigerad av slimbo 2010-11-03 kl. 01:23.
Citera
2010-11-04, 01:15
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:

Samt Uganda, Somalia men inte omöjligt att de kan vara i Sydamerika pga av drogkriget/exporten av droger.
Citera
2010-11-04, 02:13
Medlem
slimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Samt Uganda, Somalia men inte omöjligt att de kan vara i Sydamerika pga av drogkriget/exporten av droger.

tar gärna del av källan också och inte bara "dom är där och där". syftar du på att några få officerare ur legionen höll utbildning för nån del av ugandas armé och kallar det att legionen är på plats i de värsta krigszonerna i världen? det är dessa krigszoner jag efterlyser
Citera
2010-11-04, 14:16
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
tar gärna del av källan också och inte bara "dom är där och där". syftar du på att några få officerare ur legionen höll utbildning för nån del av ugandas armé och kallar det att legionen är på plats i de värsta krigszonerna i världen? det är dessa krigszoner jag efterlyser

Ursäkta mig då.
Citera
2010-11-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
aha Nu fattar jag, ja, ja discovery gör en vinklad dokumentär om legionen för egen vinning och egentligen är det bara ett fåtal av legionärena som dör. Trots att dom är placerade i de värsta krigszonerna i värden och nästan alltid är först på plats. Att jag inte förstod det direkt.
-------
"getz", vill bara påminna om att numera är inte FFL "alltid först" ut.

FFL är bra och duktiga men du kanske tänker dess GCP. De är ute mer ofta på
farliga och ibland ej allmänt kända uppdrag.

Annars i första ringen vid kris är nu franska specialenheter ofta de första.
(Under COS)

¤¤¤ En legionär som ångrar sina erfarenheter
ja, för honom är det som att hejda sin utveckling. ¤¤¤

Mvh
/BC
Citera
2010-11-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Döden är accepterat i legionen och det händer hela tiden men hur står är chansen på en skala på 0-10. Är det möjligt att tjänstgöra 5 år sedan ta en ny identitet och bo kvar i Frankrike under dens nya identitet utan att tjänstgöra i legionen längre? Vill inte ha kvar min gamla identitet och bo i Frankrike, vill ha en ny men kunna bo i Frankrike.
---------
"Buckshoota", det är helt klart att din ID behåller du. Om du är N.N. före
FFL så efter klar tjänstgöring så är du också N.N.
Att du däremor tjänstgör/kan tjänstgöra under annat namn i legionen är väl OK.
Byta namn på normalt sätt ja, men din ID behåller du.

¤¤¤ Din ID är kvar i alla "dar"
alla andra löften är tomma.
liksom
Något av doften stannar alltid kvar
på handen som ger en blomma. ¤¤¤

För övrigt ett bra inlägg om detta av medlemmen "Groove Merchant",
2010-11-01 kl 22:39, med nuvarande nr # 3418

Mvh
/BC
Citera
2010-11-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depraviity
Ärligt talat så är jag antagligen inte alls som du förställer mig som. I stort sett så har jag redan den personligheten legionen försöker bygga upp efter att dem knäckt rekryterna vid farmen, med det lilla undantaget att jag försöker döda vardags-tristessen med extremt kontrollerat användande av droger.
-----------
"Depraviity", du skriver bra men det du skriver om droger blir nog svårt.
Det dricks en hel del alkohol i legionen men att använda andra droger som
du skriver "extremt kontrollerat"?!. Personligen tror jag inte på detta
upplägg alls. Däremot utan droger med normal hälsa och skaplig kondis och
mentalt normal, ja då klarar nog många att antas.

¤¤¤ Sin goda drog vill "Depraviity" extremkontrollera,
men i legionen kommer han då att säkert fallera. ¤¤¤

Tror jag.

Mvh
/BC
Citera
2010-11-04, 16:44
Medlem
Citat:
Fanns o fanns det finns en nu i allafall

//freee
------------

"freee", att det finns svenskar nu på regementet i Aubagne i
olika positioner är känt. Men att åter en svensk är där nu som förvaltare
(Adjutant Chef) låter spännande.

Med så många tjänsteår som den svensken måste ha så finns det väldigt
få svenskar att välja på. Det är alltid intressant med de här svenska
människorna som varit så länge i legionen. Får luska lite med några
bekanta som jag kommer att träffa i "jobbet" framöver. Några av dessa
är kvar i FFL.

Annars finns/har funnits en hel del som blivit Caporal Chef.
Också vanligt är Sergent Chef (översergeant), Adjutant (fanjunkare).
Mer ovanligt ur svensk synpunkt är Adjutant Chef (förvaltare) och
ovanligt även i övriga norden är Major (regementsförvaltare).
Den högsta underofficersgraden är Major (regementsförvaltare).

Som "doktorn", som är i FFL nu sa så fanns det en Adjutant Chef där i
Aubagne för något/några år sedan.

Med tanke på de många slitsamma åren för att bli Adjutant Chef så borde
det kanske vara så här:

¤¤¤ En retad Adjutant Chef måste kunna inge
den vanlige legionären samma
skräck som en
ursinnig gorilla. ¤¤¤

Mvh
/BC
Senast redigerad av Bruce Coleman 2010-11-04 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in