2010-11-01, 23:12
Medlem
slimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Haha varför säger alla mölijga att man kan få ny identitet då? Sett från en dokumentär.

jaha du var en svår nöt att knäcka. "all möjliga" brukar inte ha så stor koll på legionen och det dom "vet" är en skröna från en polares kusin som var där i några månader och sedan deserterade.

jag orkar inte försöka övertala dig, ta infon och gör vad du vill med den. troligtvis kommer någon annan med lite koll att bekräfta det jag skrev.. the_d0ct0r kanske
Citera
2010-11-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimbo
så fel det kan bli. skulle gärna vilja se källa på den skit du sprider.

för övrigt så kommer du aldrig kunna lämna legionen med "ny identitet", heter du kalle karlsson innan legionen så heter du det efter legionen också (även om du tjänstgjorde under fejkad identitet).

Källa:

Ny identitet:
Foreign Legion [Laserligt video 80574] 11:30 in i dokumentären
Warriors of the French Foreign Legion 9:00 & 46 in i dokumentären

Livslängd i legionen:
Warriors of the French Foreign Legion 46:00 in i dokumentären
Senast redigerad av getz 2010-11-01 kl. 23:22.
Citera
2010-11-01, 23:20
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Källa:

Ny identitet:
Warriors of the French Foreign Legion 9:00 in i dokumentären

Livslängd i legionen:
Är möjligt att den är lägre idag men totalt sett ligger den runt 10% orka inte leta efter en tillförlitlig källa just nu. kanske sen.

Tack för att du förstår vad jag menar men slimo är det helt 100% att det inte kan fixas en ny identitet till en legionär som tjänstgjort 5 år? Vill vara säker, att ha en ny identitet kan vara viktigt en dag framöver därför undrar jag.
Citera
2010-11-01, 23:26
Medlem
slimbos avatar
Citat:
Källa:

Ny identitet:
Warriors of the French Foreign Legion 9:00 in i dokumentären

Livslängd i legionen:
Är möjligt att den är lägre idag men totalt sett ligger den runt 10% orka inte leta efter en tillförlitlig källa just nu. kanske sen.

så enligt dig och dina källor dör det ca 800 pers i strider/olyckor över en 5 års-period i dagens främlingslegion ?
Citera
2010-11-01, 23:39
Medlem
Citat:
så enligt dig och dina källor dör det ca 800 pers i strider/olyckor över en 5 års-period i dagens främlingslegion ?

http://www.youtube.com/watch?v=FKpV_LSzhYo 3:57
Citera
2010-11-02, 00:08
Medlem
slimbos avatar
Citat:

jag är medveten om vad de säger i de "dokumentärerna" du har listat och har sett en hel drös andra också. vet du vad den "10% dör" statistiken är baserad på? vet du vad de riktiga legionärerna tycker om "warriors of the french foreign legion" och hur den speglar verkligheten?

ett nummer som brukar dyka upp är att ca 35 000 har dött i legionens tjänst sedan dess uppkomst.
slår man ut det på alla som någonsin har tjänstgjort i legionen kan det nog bli runt 10%.

att du därför skriver:
Citat:
1 av 10 dör i strid eller av en olycka under träning. Så ja det är möjligt att tjänstgöra 5 år sedan leva under ny identitet i frankrike.
som dagens sanning är väldigt skevt, förstår du inte det?

därför var min fråga till dig om dagens legion
Citat:
och du kontrar med ett sletet klipp från en dokumentär som är vinklad för att det ska vara så hårt, farligt och äventyrligt som möjligt och "ooohhh 10 % dör"-statistiken som jag tidigare redovisade för och som inte stämmer överhuvudtaget för en soldat i dagens legion.
Citera
2010-11-02, 00:12
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=FKpV_LSzhYo&feature=related

4:25 om ny identitiet och pass
Citera
2010-11-02, 00:34
Medlem
Citat:
...som dagens sanning är väldigt skevt, förstår du inte det?.

aha Nu fattar jag, ja, ja discovery gör en vinklad dokumentär om legionen för egen vinning och egentligen är det bara ett fåtal av legionärena som dör. Trots att dom är placerade i de värsta krigszonerna i värden och nästan alltid är först på plats. Att jag inte förstod det direkt.
Citera
2010-11-02, 00:56
Medlem
slimbos avatar
Citat:
aha Nu fattar jag, ja, ja discovery gör en vinklad dokumentär om legionen för egen vinning och egentligen är det bara ett fåtal av legionärena som dör. Trots att dom är placerade i de värsta krigszonerna i värden och nästan alltid är först på plats. Att jag inte förstod det direkt.

... och med "de värsta krigszonerna i världen" menar du? visst, jag kan ge dig att afghanistan inte är så kul.. vad mer?
Citera
2010-11-02, 01:11
Medlem
Citat:
... och med "de värsta krigszonerna i världen" menar du? visst, jag kan ge dig att afghanistan inte är så kul.. vad mer?

orkar inte leta runt åt dig nu, då jag ska sova. men dom är ju även verksamma i några afrikanska länder.
Citera
2010-11-02, 01:18
Medlem
slimbos avatar
Citat:
orkar inte leta runt åt dig nu, då jag ska sova. men dom är ju även verksamma i några afrikanska länder.

du behöver inte leta runt åt mig eftersom jag själv postade en bild 2 sidor bak i tråden (sid 284) var i världen legionen befinner sig just nu. https://www.flashback.org/sp26382461

och ditt svar på mitt inlägg ang statistiken var alltså att..? kunde inte utläsa något konkret i all din sarkasm
Citera
2010-11-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
Skulle gissa på ca ett dussin, då räknar jag inte med svenskar som ej genomfört grundutbildningen. Svårt att hålla koll på folk i farmen och Castel etc då de tenderar att vara mer eller mindre isolerade.

Edit: En kul anekdot kanske, har hört en del personer snacka om att det fanns en svensk Adjutant-Chef som tjänstgjorde i Aubagne så sent som förra året. Lär väl vara den svensk med längst tjänstgöringstid i legionen.

Fanns o fanns det finns en nu i allafall

//freee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in