Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-24, 14:35
  #1
Medlem
Frappants avatar
En av de två, tre gånger i mitt liv som jag varit riktigt glad var den gången när jag fick klart för mig vem BO i historien nedan var:

http://www.expressen.se/nyheter/hon-...---ber-om-nad/

Han gick liksom jag på Eriksdalsskolan i Stockholm. Det han gjorde mot andra där, meriterade honom såväl för yxan i skallen som mycket, mycket mer än så - men ingen har lovat att världen ska vara rättvis.

Han slutade så vitt jag vet grundskolan 1981. Jag intresserar mig allmänt för vad som skedde 1981-1996 och speciellt för vad som ledde upp till slutet. Alla med någotsånär välgrundad information får gärna delge den i tråden. Medbrottslingar, poliser, andra rättstjänare, det mesta med verklighetsbakgrund har ett värde. Speciellt hoppas jag på sakuppgifter om att han blivit torterad i samband med mellanhavanden med andra kriminella ( ) eller satt i fängelse i typ Turkiet/Afghanistan. ( )
Citera
2012-09-25, 00:43
  #2
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Han gick liksom jag på Eriksdalsskolan i Stockholm. Det han gjorde mot andra där, meriterade honom såväl för yxan i skallen som mycket, mycket mer än så - men ingen har lovat att världen ska vara rättvis.
Expressen:
Citat:
Tvåbarnspappan Miguel Pampin drogades och höggs brutalt ihjäl med yxa i parets säng medan Susanne såg på.
På vilket sätt var han så djävlig i skolan, Miguel?
Citera
2012-09-25, 12:06
  #3
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Expressen:
På vilket sätt var han så djävlig i skolan, Miguel?


Slåss är en sak, det gör pojkar. Men han var Saddam Hussein, han slogs inte i ordets mening, utan han var besatt av att tortera och förfölja andra barn, alltid helt oskyldiga som aldrig ens gått i vägen för honom på något sätt.

Jag tycker som sagt han kom väldigt billigt undan med den här yxan i skallen. Som Konfucius sa, det bästa sättet att hämnas är att vara så olik fienden som möjligt och det håller jag mig till. Men i det här fallet skulle jag varit beredd att göra ett undantag. Nu får jag aldrig chansen.
Citera
2012-10-02, 02:14
  #4
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Rubrik ändrad för bättre sökbarhet.

/Moderator
Citera
2012-10-02, 13:20
  #5
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En av de två, tre gånger i mitt liv som jag varit riktigt glad var den gången när jag fick klart för mig vem BO i historien nedan var:

http://www.expressen.se/nyheter/hon-...---ber-om-nad/

Han gick liksom jag på Eriksdalsskolan i Stockholm. Det han gjorde mot andra där, meriterade honom såväl för yxan i skallen som mycket, mycket mer än så - men ingen har lovat att världen ska vara rättvis.

Han slutade så vitt jag vet grundskolan 1981. Jag intresserar mig allmänt för vad som skedde 1981-1996 och speciellt för vad som ledde upp till slutet. Alla med någotsånär välgrundad information får gärna delge den i tråden. Medbrottslingar, poliser, andra rättstjänare, det mesta med verklighetsbakgrund har ett värde. Speciellt hoppas jag på sakuppgifter om att han blivit torterad i samband med mellanhavanden med andra kriminella ( ) eller satt i fängelse i typ Turkiet/Afghanistan. ( )

Jag har fått höra av "initierade källor" att kvinnan som lät mörda sin man var en vidrig person privat, hon behandlade hästar och hundar på ett väldigt brutalt sätt, ingen djurvän alls alltså.
Citera
2012-10-02, 13:34
  #6
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har fått höra av "initierade källor" att kvinnan som lät mörda sin man var en vidrig person privat, hon behandlade hästar och hundar på ett väldigt brutalt sätt, ingen djurvän alls alltså.

Right. Detta intresserar. Kanske är det så att lika söker lika. Namnet gör dock inte att någon klocka ringer.
Citera
2014-03-03, 19:49
  #7
Medlem
Jag va klasskamrat med migge jag minns inte honom som elak han va väll lite utanför oss andra i klassen men inte direkt mobbad kanske va han taskig mot andra vad vet jag känns ju tråkigt att höra att det gick så jäkla illa för han
Citera
2016-09-10, 20:46
  #8
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Jag va klasskamrat med migge jag minns inte honom som elak han va väll lite utanför oss andra i klassen men inte direkt mobbad kanske va han taskig mot andra vad vet jag känns ju tråkigt att höra att det gick så jäkla illa för han

Ja, du framstår som både blind och döv utifrån din observation att han inte skulle ha varit elak. Klart, han var förstås väldigt mycket mer än elak. En första flyggnista av den mångkulturella helveteseld som skulle komma att uppsluka Sverige.
Citera
2020-12-06, 04:27
  #9
Medlem
Timeouts avatar
Konstigt att ett så uppmärksammat och brutalt mord bara har fått en enda sida här.

Hans sambo mördade honom med lejda torpeder. Hon fick livstid och fick sitta 21 år och är fri nu.
Hon släpptes i juni 2017.

Namnen i artikeln är fingerade.
Hon lejde sin mans mördare
PUBLICERAD: 22 NOV 2007
1996 dömdes en 26-årig tvåbarnsmamma till livstids fängelse för yxmordet på Gryta gård.

Under flera år hade hon misshandlats av sin sambo. Till slut lejde hon en torped att döda honom.

Misshandlad under flera år
På vägen hem mot Gryta kör Karin Bergstedt in på en parkeringsficka. Hon sjunker ihop och böjer sig fram mot ratten. Gömmer ansiktet i händerna och gråter tyst.
– Han har slagit mig igen, viskar hon.
Hon drar upp kjolen och visar ett stort blåmärke långt upp på låret.
– Han blev alldeles galen och skrek: ”Du är lika dum som en ko.”

Eva visste att Karins sambo, bergsprängare Persson, kunde bli som tokig efter ett par starköl och gav sig alltid på Karin. Misshandeln hade pågått under minst ett par år.

En natt stod han böjd över Karin och höll en kniv framför hennes ansikte. Under ett besök hos vänner hånade han henne med sexuella okväden. En annan gång skrek han att han visste hur han skulle slå henne så att det såg ut som om hon sparkats av en ko.
https://www.aftonbladet.se/relatione...n-mans-mordare

Susanne Stark dömdes till livstids fängelse efter det brutala mordet – nu är hon fri
1 jun 2017
Den 26 mars 1996 drogades och mördades Miguel Pampin brutalt med flera yxhugg i byn Gryta utanför Norrtälje.
– Jag har sällan sett ett så omfattande övervåld, konstaterade rättsläkare Kari Ormstad efter obduktionen.
Den här veckan har Susanne Stark avtjänat straffet för det råa mordet på sin sambo Miguel Pampin.

Han drogades med sömntabletter. Sedan slogs han ihjäl med sex yxhugg i ryggen och minst fyra slag i bakhuvudet. Blodet skvätte åt alla håll i sovrummet. Parets två barn, fyra och sju år gamla, låg och sov en trappa ner.

På en ensligt belägen gård i Gryta mördades Miguel Pampin kallblodigt av sin sambo och tre torpeder.

När rättegångarna var till ända hade fyra personer dömts för mordet. I kulisserna dolde sig rädsla för en misshandlande man, pengar och människor beredda att göra vad som helst för att finansiera sina drogmissbruk.

Susanne Stark lejde sig mans mördare. Hon var hjärnan bakom den kallblodiga planen, som inte gick som planerat, och som slutade med ett av de längsta fängelsestraffen en kvinna någonsin dömts till i svensk rättshistoria.
https://www.norrteljetidning.se/arti...-nu-ar-hon-fri
Citera
2021-09-18, 10:04
  #10
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Verkar leva under ett annat namn idag. Är det någon som har domen?
Citera
2021-12-26, 15:15
  #11
Medlem
FUP:en vore trevligt?
Citera
2022-09-27, 20:11
  #12
Medlem
Nej, hon släpptes tidigare (runt 2010).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback