2012-09-24, 10:07
Medlem
Sitter på en jobbdator som är kopplad till ett nätverk liknande de man hade i skolan.
Vid nedladdning av detta program: http://www.esystem.se/h-mta-programm...ecuteForm=Form behöver jag logga in igen, när jag gör det så står det att det krävs en privilegiehöjning för att genomföras. Hur undgår jag detta? Problemet är att datorn inte kan känna av någon programcertifiering (eller avsändare eller vad man ska säga), därför blockeras .exe-filen.

Jag ska göra beräkningar på asfalttransporter, och detta programa såg smidigt ut. Kan ni rekomendera liknande program? Dvs. om ni inte har någon lösning på att få hem programmet.

Tänkte ladda ner det hemma och ta med en USA-sticka imogon och testa det i värsta fall.
Citera
2012-09-24, 10:50
Medlem
Antagligen finns det ett annat program för detta i plattformen på ditt jobb. Eller så ringer du din helpdesk och ber dem installera programmet med sina admin-konton. Jag skulle inte rekomendera att du försöker hacka ett adminkonto på ditt jobb : D
Citera
2012-09-24, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luca.Brasi
Antagligen finns det ett annat program för detta i plattformen på ditt jobb. Eller så ringer du din helpdesk och ber dem installera programmet med sina admin-konton. Jag skulle inte rekomendera att du försöker hacka ett adminkonto på ditt jobb : D

Verkar vara dåligt med det, jag gör ett specialarbete åt dem och de har aldrig tatt sig ann transportkostnader riktigt. Ringer men får inget svar, får fortsätta ringa dem
Citera
2012-09-24, 12:43
Medlem
Det är inte bara så enkelt som att du måste vara administratör på datorn? Har ni egen domän som nån "it enhet" styr och ställer? Då måste du ta det med dom.
Citera
2012-09-24, 13:07
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Har du kolla om programmet finns i portable-version. Har samma problem med min jobbdator men det mesta går att lösa via portable apps.
Citera
2012-09-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nozier
Det är inte bara så enkelt som att du måste vara administratör på datorn? Har ni egen domän som nån "it enhet" styr och ställer? Då måste du ta det med dom.

Yes, vi är uppkopplade till Starnet, vet inte om det är själva "it enheten" dock.

Det löste sig då helpdesk fjärrstyrde datorn och fick logga in som admin.

Citat:
Ursprungligen postat av Locutus-of-Borg
Har du kolla om programmet finns i portable-version. Har samma problem med min jobbdator men det mesta går att lösa via portable apps.

Testas nästa gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in