Jag har inga barn men när jag var 15 eller 16 så hade jag på ett socmöte berättat i förtroende till sockärringen att jag prövat hasch. Det var tydligen inte OK så hon ringde hem till farsan.
När jag väl kom hem så var det ingen i huset som tog upp det på en vecka, dom trodde inte att jag visste om att de visste.
"Är det ingenting du vill berätta för mig, min son?"
- öh njaeae, vadå?
"Socialen ringde och berättade [min historia till soc]"
- jaha... jag vet inte vad jag ska svara på det?
"äsch, när jag var ung så pröva jag mycket med droger, det är ingenting ovanligt och cannabis är ju trots allt inte så farligt. Pröva ALDRIG något annat!".
- jag lovar
"haha, ja du ska bara veta en gång när jag var i colombia och hälsa på [hans latino-ex]'s farbror. Det var så jävla mycket kola där

"
Han lös nästan upp av bara tanken av det minnet. Han berättade även att han blivit beskjuten av någon typ av gerilla när han var i colombia och arbetade som reporter. Jag fick historian bekräftad av mina mycket äldre syskon. Tydligen var inte pappa målet utan personen han intervjuade var någon typ av politiker någon gång på 70 talet, dom satt i en stuga mitt ute i skogen bland massa vakter och skott avfyrades in mot stugan och farsan var nära på att bli träffad. Tog bara några sekunder innan de satt sig i jeepen och var i full fart därifrån. Efter detta fick jag en helt ny syn på min farsa