Här tar vi upp saker som vi väljer att inte berätta för våra barn eller barnbarn. Historier som vi således inte är speciellt stolta över.
Jag börjar med att säga att jag inte kommer att tala om att jag åtskilliga gånger blivit arresterad av polis, vare sig det är acceptabla anledningar eller inte, men jag ska vara en förebild och de flesta smågrabbar är intresserade av sin fars förflutet, därav min tystnad.
Vad väljer ni att dela med er av till era barn?
Vet att det finns bra mycket mer roliga historier och händelser som ni inte väljer att berätta för barnen, oavsett ålder på dom
Senast redigerad av schmeket 2012-09-24 kl. 09:33.
Något min pappa kanske failade med var att han berättade om när han var ung och rymde hemifrån, det lät som ett riktigt kul äventyr med smygåka med färja och vara borta flera dagar..
Jag 15 år och bästa kompisen drog efter skolan, var borta en natt med jäävligt arga och oroliga föräldrar.. så ... det kommer mina två barn aldrig få höra.. eller. Först när dom är över 18.
Hopplösheten i att leva.
Att chansen för att de kommer bli ihågkomna för eftervärlden är minimal.
Varje sekund som går tar oss alla närmare något tragiskt eller hemskt.
Drömmar man har går aldrig i uppfyllelse.
- Jag kommer inte i detalj berätta hur dom kom till.
- Jag kommer aldrig säga åt dom att gud finns .
- Jag kommer aldrig någonsin säga till dom att AIK är bäst i sverige.
Hopplösheten i att leva.
Att chansen för att de kommer bli ihågkomna för eftervärlden är minimal.
Varje sekund som går tar oss alla närmare något tragiskt eller hemskt.
Drömmar man har går aldrig i uppfyllelse.
Det är nog väldigt förnuftigt att inte berätta dessa extrempessimistiska tankar. Särskilt när majoriteten av det är rent skitsnack.
Personligen kommer jag aldrig säga något om min inställning till droger. Inte heller ett ord kommer nämnas om förhållanden med kvinnor innan deras morsa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!