Citat:
Ursprungligen postat av 50kr
Tack Emmely!
Jag kanske provar en när jag är långledig från jobbet. Jag får väl se om det är nå´t att ha. Jag tar ibland zolpidiem, valium eller xanor för att sova. Även antihispanin från ebay.
Mitt ex har problem med humöret, jag kanske ska ge dom till henne. Jag har 100 tabletter.
Hon sökte hjäp på sjukhuset för att få prozac när vi vad tillsammans, men den otrevliga polska läkaren fattade noll. Hon fick zolpidem och en uppmaning att ta med en tolk nästa gång. Hon pratar ganska bra svenska, engelska och jag var med och försökte tolka, men han ville inte prata med mig.
Varsågod.
Det är en mycket bra idé av Dig att initialt testa en vid tillfälle då Du inte har några arbetstillfällen framför Dig. Se också gärna till att inte ha några andra åtaganden eller nöjen inplanerade den dagen, om det råkar sig så illa att dagen efteråt blir trög och tungrodd.
Känslan av att sova på neuroleptika kan jämföras med att sova på antihistamin, men neuroleptika är
mycket mera verkningsfull och slagkraftig.
Eftersom Du använt både bensodiazepiner och antihistaminer för sömnen kan det ge Dig en liten jämförelse och föraning av vad man kan förvänta sig, om det fungerar. Det framkommer inte varför Du vill använda risperidon som sömntablett när Du har tillgång till annat, men det bästa vore dock vid så fall ändå om Du kunde få tag på de preparat av det här slaget som man brukar förskriva för sömn, Seroquel och Nozinan. Rispond-1 är som sagt lite otippad i det här sammanhanget.
Rispond-1 skulle nog inte förbättra Din ex-flickväns humör om det är det antidepressiva Prozac hon behöver. Avsåg uttrycket "problem med humöret" däremot innebära att hon skulle råka till att vara en argbigga kanske risperdon vore något, eftersom det med framgång brukar förskrivas mot aggression (detta sagt med glimten i ögat).