Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Tjena!
Jag undrar hur ni ser på ert bruk och hur det har förändrat er.
Brukare: Vilken drog brukar du? Har det förändrat dig på något sätt? positivt/negativt?
Missbrukare: Det är svårt att kunna kalla sig det, men ni som gör det - jag vore tacksam om ni kunde besvara frågorna (samma frågor som ovan)
Det här ska jag använda till ett skolarbete, att se hur man tänker i de olika stadierna osv.
Jag vore ytterst tacksam för de som vill dela med sig!
Tackar på förhand / Sylvester
Jag är 27 år i dag, började dricka folköl varje helg vid 14 års åldern, rökte första holken vid samma ålder. Men tog det väldigt lugnt med rökat eftersom dom som försåg mig med drogen var folk som utan förvarning kunde köra in en skruvmejsel i ögat på dig eftersom det såg roligt ut.
Om jag hade hållt mig borta från alkoholen under tonåren så skulle jag säkert vara i bättre fysiskt skick än i dag?
När jag var 19 år satte jag i gång med att röka gräs och hasch flera gånger i veckan. Jag kunde lätt göra uppehåll, jag kände aldrig ett beroende av det.
Alkohol fastnade jag i ett tag men tog mig ur det ganska lätt.
Haschet gjorde att saker som man nyss har gjort lätt glöms bort, man blev klumpigare. Under ruset kan man verka lite knäpp, om man får en fråga t.ex. sitter man tyst och tolkar frågan ett tag och svarar långt efteråt. Då har personen som frågade nästan glömt bort att han har frågat dig något!
Svamp och LSD är de absolut roligaste drogerna, jag har stor respekt för LSD och jag tar det helst ute i naturen, som i skogen eller vid havet. Gärna med folk som tar det tillsammans med mig. Är man på LSD vill jag också att det finns nyktra personer närvarande som kan se till att inget går riktigt snett.
Ecstacy är mysigt men ibland gillar jag det inte, jag gillar inte att se mig själv så fredfull och vänlig som jag kan bli.
Affe och kola är inte riktigt min grej helt enkelt, har en negativ syn på affe eftersom när jag gjorde debuten fick jag med mig en fin brud hem som jag inte kunde ha sex med eftersom kuken hade krympt. Kola är så jävla dyrt så jag gör hellre andra saker för pengarna.
Opiater har jag för lite erfarenhet för att kunna uttala mig om.
I dag använder jag nästan enbart alkohol. Hade tillgången till droger funnits på den här skitön jag bor på så skulle jag gå loss på dom.
Jag vet inte riktigt hur drogerna har påverkat mig under åren. Misstänker att min motivation till att ta itu med saker skulle ha kunnat vara starkare om jag hade levt ett sundare liv.
Om jag skulle kunna ändra på det i dag, så skulle jag nog göra det. Att inte ha supit och rökt så djävulskt mycket hasch. Det jag inte ångrar är LSD och svamp tripparna, jag är glad för att gjorde dom. Det är fan otroligt var sinnet är kapabelt till under påverkan av dom drogerna!