• 1
  • 2
2012-09-23, 20:36
Medlem
pinpans avatar
Tänkte att jag ställer ett par snabba frågor för er som har lite mer smak och kunskap än jag har!

Har idag ljust blont klassikt svenskt hår, detsamma gäller min skäggväxt och ögonbryn...
Det jag undrar är och vad jag tror skulle göra underverk för min look är att färga mina ögonbryn lite mörkare och därmed skapa lite karaktär i mitt tråkiga normalsvenska ansikte.

Så kort och gott - kan jag som blond färga mina ögonbryn (något) mörkare?

Varmt tack på förhand!
Citera
2012-09-23, 20:43
Medlem
xyloss avatar
Om du färgar det några nyanser mörkare kan det nog bli riktigt snyggt och ge lite karaktär. Ha dock inte färgen i för länge om du inte vill riskera att få mörka ögonbryn. : )
Citera
2012-09-23, 21:01
Medlem
AlexOnTops avatar
Du kan ju testa hur det skulle se ut genom att bara lägga i någon "temporär" produkt i ögonbrynen, bara för att kolla så att det passar ditt ansikte. Finns t.ex. ögonbrynsifyllnad som påminner om ögonskugga, dvs det är packat puder i en liten, liten burk. Det penslar man på och så går det att tvätta bort igen. Men vad som helst funkar väl, ögonskugga eller ögonbrynspenna, brun mascara eller vad som helst sådant som går att få bort med en gång igen.
Kan vara en bra idé innan man gör något oåterkalleligt .

Just ögonbrynen växer väldigt snabbt också, du kommer nog få färga om dem var tredje vecka eller så. (Vilket även betyder att det inte är hela världen om det inte blir bra heller)
Citera
2012-09-23, 21:06
Medlem
Raka av och måla dit nya ögonbryn varje morgon. (kajal)
Citera
2012-09-23, 21:07
Medlem
Otems avatar
Kan ju alltid testa! bättre att göra det än att sitta och grubbla över det=D
Citera
2012-09-23, 21:43
Medlem
pinpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Du kan ju testa hur det skulle se ut genom att bara lägga i någon "temporär" produkt i ögonbrynen, bara för att kolla så att det passar ditt ansikte. Finns t.ex. ögonbrynsifyllnad som påminner om ögonskugga, dvs det är packat puder i en liten, liten burk. Det penslar man på och så går det att tvätta bort igen. Men vad som helst funkar väl, ögonskugga eller ögonbrynspenna, brun mascara eller vad som helst sådant som går att få bort med en gång igen.
Kan vara en bra idé innan man gör något oåterkalleligt .

Just ögonbrynen växer väldigt snabbt också, du kommer nog få färga om dem var tredje vecka eller så. (Vilket även betyder att det inte är hela världen om det inte blir bra heller)

Tackar för alla era snabba svar, känns som jag nu har tillräckligt med mod och kunskap för att faktiskt klara av dethär! Låter alldeles för kvinnligt med burken "ögonskugga", men det kostar att ligga på topp. Tack Alexontop för ditt schyssta svar!
Citera
2012-09-23, 21:52
Medlem
kiittys avatar
Go for it! Rekommenderar dock att färga på salong då det blir helt klart bäst.
Citera
2012-09-24, 20:40
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinpan
Tackar för alla era snabba svar, känns som jag nu har tillräckligt med mod och kunskap för att faktiskt klara av dethär! Låter alldeles för kvinnligt med burken "ögonskugga", men det kostar att ligga på topp. Tack Alexontop för ditt schyssta svar!

Tänkte alltså att du bara skulle köpa sådant för att testa hur mörkare ögonbryn passar ditt ansikte, inte att du skulle ha det så som ett alternativ till färgningen.
Citera
2012-09-28, 22:42
Medlem
MoneyMakerMikes avatar
Köp en hårfärg, sådan som går bort efter visst antal tvättar...
Sedan tar du färgen på en tandborste och penslar och gnuggar överallt på ögonbrynen tills det är färg överallt, sedan har du i färgen ca 10 min beroende på hur mörka du vill dom ska va..Perfekt, och bättre än hos frisör!
Citera
2012-10-01, 21:09
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoneyMakerMike
Köp en hårfärg, sådan som går bort efter visst antal tvättar...
Sedan tar du färgen på en tandborste och penslar och gnuggar överallt på ögonbrynen tills det är färg överallt, sedan har du i färgen ca 10 min beroende på hur mörka du vill dom ska va..Perfekt, och bättre än hos frisör!

Förutom att vanlig hårfärg oftast inte brukar fungera på ögonbryn av någon anledning. Jag har flera gånger försökt, när jag ändå färgat håret, att lägga på ögonbrynen också så att de matchar. Men det har inte blivit minsta lilla effekt på ögonbrynen. Men det kanske bara är mina som är konstiga. Finns ju i alla fall speciell ögonbrynsfärgning att köpa, så varför ska man köpa vanlig hårfärg då det blir så mycket dyrare? (pga mängden man får).
Citera
2012-10-02, 06:21
Medlem
MoneyMakerMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Förutom att vanlig hårfärg oftast inte brukar fungera på ögonbryn av någon anledning. Jag har flera gånger försökt, när jag ändå färgat håret, att lägga på ögonbrynen också så att de matchar. Men det har inte blivit minsta lilla effekt på ögonbrynen. Men det kanske bara är mina som är konstiga. Finns ju i alla fall speciell ögonbrynsfärgning att köpa, så varför ska man köpa vanlig hårfärg då det blir så mycket dyrare? (pga mängden man får).
Før att man troligtvis færgar håret samtidigt så det matchar?

Jag vet, førr færgade jag øgonbryn hos frisør nån gång, dom sa att man skall inte prova sjælv før det funkar inte etc, provade nyss med hårfærg, funkade perfekt, fæste mycket bættre æn i håret, hade i håret 20 min, øgonbrynen i 10 min=lika færg
Citera
2012-10-02, 20:02
Medlem
Jag går en stylist-utbildning och håller på mycket med ögonbryn och fransar.
Hur blond är du? Vit eller bara lite ljushårig?
Har dina ögonbryn någon färg alls eller syns dem inte?

Vill du inte färga permanent, kan du be någon tjej färga dem (med ögonbrynsfärg från märket Depend tex, självklart brun då, ej svart) på dig och bara ha på färgen i bara någon min, så får du en lätt färg som försvinner snabbt. Testa under ett lov, då du kanske inte gör något om det nu inte blir bra!
Köp INTE hårfärg....

Om du däremot inte vill färga permanent.. Kan du faktiskt köpa en ögonbrynspalett på Make up store:
http://www.makeupstore.se/sesv/produ...wcolor/tribrow

(fler killar än du tror har smink )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här