• 1
  • 2
2012-09-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://www.blocket.se/stockholm/Har_...r_41472956.htm
Det maskerade numret är 076-4237944. Det omaskerade numret går till Thomas i Rönninge.

Jo det är "Thomas" han kallade sig, adressen är den till firman han använde.

Det maskerade numret har jag dock inte sett förut... ska man ringa det? Eller kommer det få honom att sluta använda det?
Citera
2012-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jlsthlm
Jo det är "Thomas" han kallade sig, adressen är den till firman han använde.

Det maskerade numret har jag dock inte sett förut... ska man ringa det? Eller kommer det få honom att sluta använda det?
Låtsas säg att du har en båt som du vill sälja. Bestäm tid med han, ring polisen samtidigt, så tas han på bar gärning.
Citera
2012-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboromann
Det är zigenare du har haft o göra med, låt det bli en läxa i framtiden att aldrig göra affärer med det packet dom är råttor/parasiter.

Hoppas att du får tillbaka bilen!

Jag har lärt mig en ordentlig läxa, that's for sure. En annan viktig läxa är att jag nu lärt mig att stöldförsäkring inte täcker bedrägeri.
Citera
2012-09-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Låtsas säg att du har en båt som du vill sälja. Bestäm tid med han, ring polisen samtidigt, så tas han på bar gärning.

Försökte ringa; "Abbonenten kan inte nås för tillfället...".
Citera
2012-09-23, 22:07
Medlem
Uberfuhrers avatar
Jaguar XF är inte som v70, den är iögonfallande. Vi på FB kan hålla ögon öppna. Kan du lägga ut bilder? Färg? Speciella hjul?

Alternativ ett är att den är nedplockad idag för reservdelar till krockade tyska bilar där man bara "köper papperet" Kontakta Transportstyrelsen och kolla importerade XF, dvs din bil återkommer i ny skepnad med tysk identitet.

Alternativ två är att den är någonstans i Baltikum. Färjor (Stena, Öresundsbron videofilmar och ser vad som åker ut)

Färjorna från Kalskrona till bland annat Polen loggar vilka bilar som åker ut.

Jag rör mig ganska mycket i arbetet och har ett bilintresse. En Jagga XF ser jag inte ens en gång i veckan.

edit: Jag trodde i början på augusti att jag lämnade in min ljusblå Jaguar XF '09 (reg. nr. GOU 088) till försäljning hos en bilfirma i Rönninge, söder om Stockholm.

Ljusblå kan jag säga direkt att jag aldrig sett live. Således mycket iögonfallande.
Senast redigerad av Uberfuhrer 2012-09-23 kl. 22:10.
Citera
2012-09-23, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
JUSTE BILVÅRD STOCKHOLM Kommanditbolag
Citat:
VERKSAMHETSBESKRIVNING
Konsultverksamhet inom bilvård såsom förmedling, reklam, utbildning, försäljning, hemsideproduktion. Bilvård.
Kolla ägarna. Båda kvinnor.
Senast redigerad av Quarrel 2012-09-23 kl. 22:22.
Citera
2012-09-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Jaguar XF är inte som v70, den är iögonfallande. Vi på FB kan hålla ögon öppna. Kan du lägga ut bilder? Färg? Speciella hjul?

Alternativ ett är att den är nedplockad idag för reservdelar till krockade tyska bilar där man bara "köper papperet" Kontakta Transportstyrelsen och kolla importerade XF, dvs din bil återkommer i ny skepnad med tysk identitet.

Alternativ två är att den är någonstans i Baltikum. Färjor (Stena, Öresundsbron videofilmar och ser vad som åker ut)

Färjorna från Kalskrona till bland annat Polen loggar vilka bilar som åker ut.

Jag rör mig ganska mycket i arbetet och har ett bilintresse. En Jagga XF ser jag inte ens en gång i veckan.

edit: Jag trodde i början på augusti att jag lämnade in min ljusblå Jaguar XF '09 (reg. nr. GOU 088) till försäljning hos en bilfirma i Rönninge, söder om Stockholm.

Ljusblå kan jag säga direkt att jag aldrig sett live. Således mycket iögonfallande.

Jag har hur många bilder som helst eftersom jag la ut den på Blocket först. Här är tre:

http://www.shpongle.se/jaguar/1.jpg
http://www.shpongle.se/jaguar/2.jpg
http://www.shpongle.se/jaguar/3.jpg

Tack för alla bra tips! Även om inget av ovan nämnda scenarion är särskilt kul. När/hur bör jag kolla med transportstyrelsen? Antar att inte vem som helst får ta del av filmer från färjor etc?
Citera
2012-09-23, 22:43
Medlem
Citat:
JUSTE BILVÅRD STOCKHOLM Kommanditbolag

Kolla ägarna. Båda kvinnor.

Yeah kollade upp det förra veckan. Ringde även hon som stod som registrerare för Juste Bilvård - "Mimose Jean Simon". Hon var rätt skärrad iom att dom även polisanmält denne "Thomas" innan, och hänvisade mig till sin sambo som skötte verksamheten i praktiken; Stellan Andreasson, 08-41022805. Snackade med honom (han lät väldigt reko i telefon), och han föreslog att jag skulle beställa en extranyckel så jag kan "sno tillbaka" bilen om han skulle se den igen.

Får kanske dubbelkolla med polisen imorgon (förutsatt att handläggaren svarar i telefon denna gången) huruvida det faktiskt stämmer att Stellan och Mimose polisanmält ärendet. Ett möjligt scenario är kanske att dom var med på det hela bunten och nu börjar få kalla fötter, och därför vill att jag ska "stjäla tillbaka" bilen? Man kan ju hoppas...
Citera
2012-09-23, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jlsthlm
Yeah kollade upp det förra veckan. Ringde även hon som stod som registrerare för Juste Bilvård - "Mimose Jean Simon". Hon var rätt skärrad iom att dom även polisanmält denne "Thomas" innan, och hänvisade mig till sin sambo som skötte verksamheten i praktiken; Stellan Andreasson, 08-41022805. Snackade med honom (han lät väldigt reko i telefon), och han föreslog att jag skulle beställa en extranyckel så jag kan "sno tillbaka" bilen om han skulle se den igen.

Får kanske dubbelkolla med polisen imorgon (förutsatt att handläggaren svarar i telefon denna gången) huruvida det faktiskt stämmer att Stellan och Mimose polisanmält ärendet. Ett möjligt scenario är kanske att dom var med på det hela bunten och nu börjar få kalla fötter, och därför vill att jag ska "stjäla tillbaka" bilen? Man kan ju hoppas...
Sambon, SA, äger också en bilfirma. Enskild firma.
Citat:
VERKSAMHETSBESKRIVNING
Försäljning av bilvårdsprodukter samt utbildning och konsultationer inom bilvård.
Han är 54 år. Kan det vara "Thomas"?
Citera
2012-09-23, 23:02
Medlem
Citat:
Sambon, SA, äger också en bilfirma. Enskild firma.

Han är 54 år. Kan det vara "Thomas"?

Hmm, nej, Thomas var i 40-årsåldern. Däremot träffade jag en "etniskt svensk" (vet inte hur jag ska formulera mig politiskt korrekt) man som kunde varit 54 år gammal när jag var där och lämnade in bilen, som inspekterade lack och repor osv inför rekonditionering (före försäljning). Det kan mycket väl ha varit Stellan?

Om så är fallet är frågan nu snarare:
1) Trodde han att "Thomas" verkligen hette "Thomas" och inte hade något ont uppsåt?
2) Var han medveten om vad som försiggick?
Citera
2012-09-24, 08:20
Medlem
Tråkig historia!

Jaguarklubben har ett välbesökt forum där du kan registrera dig gratis och göra en efterlysning... www.jaguarklubben.se, klicka dig fram till forum.

Hopaps det ordnar sig
Senast redigerad av Hösten 2012-09-24 kl. 08:22.
Citera
2012-09-30, 00:24
Medlem
Uberfuhrers avatar
är bilen tillbaka ännu?

Jag har inte sett en enda XF än, inte i någon färg.

Filmer från färjor får du inte, polis får dem. Du måste ligga på som en rem för att de ska jobba på annars händer inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in